Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Diascanner Lidl tov HP5470C flatbed

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Diascanner Lidl tov HP5470C flatbed

Hallo,
    deze week staat een diascanner in de Lidl voor 49.99euro van het merk Silver Crest. Heeft een 5 megapixel CMOS sensor.
    Ik heb wel een HP5470C flatbed scanner met een tool om dia's mee te scannen, maar heb dit nog nooit gedaan. Ik zou denken dat het aparte Silver Crest toestel betere resolutie heeft.
    Heeft hier iemand soms ervaring met een van beide of suggesties?
    Het is de bedoeling een aantal van mijn oude dia's in te scannen. Ik zou wel goede kwaliteit willen maar niet overdreven en niet te duur.
    Alvast bedankt
    Roger
    Panasonic FZ1000, FZ50

Re: Diascanner Lidl tov HP5470C flatbed

Als je nou tot die aanbieding ingaat je tooltje eens ging proberen ? Dan kan je zelf je behoefte vaststellen.
    Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

Comment

Of nog beter: koop de silver crest en geef morgen uw bevindingen weer!
      dan weten we of we er ook om moeten gaan...

Meestal zijn deze dingen zoals die Aldi-scanner niet veel soeps. Maar wie weet voldoet het wel!
      Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

Comment

ik heb een laptop van targa (ook van lidl) en deze gaat goed mee heb hem ondertussen al 3 jaar en doet nog altijd alles wat ik vraag.
        mijn vader heeft 4 jaar met een targa laptop doorgebracht maar toen was hij wel versleten (hij zat daar bijna de hele dag op) dus die heeft het lang gtrokken.

greetz Kevin
        Nikon D40 | Nikkor 18-55mm 1:3.5-5.6G | Nikkor 55-200mm 1:4-5.6ED | Tamron 18-200mm f3.5-6.3 Nikon SB-400

Comment

In een eerder draadje een Aldi scanner:
          Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

Alternatief: diacopieer met macrolens en camera.

Wat claimt HP als resolutie en toepassingsgebied voor de filmscanner? Is dit toestel moeiljk te gebruiken? Lastige software?
          Wat ik van diascannen begrepen heb is dat het een tijdrovende bezigheid is, vooral als je kwalitatief goede scans wilt maken. (met een kwalitatief goede scanner)

Groet Hans.

Comment

@j.Hoes: wil je eens uitleggen hoe je dia's en fotonegatieven kopieert met een macrolens, is daar een hulpstuk voor ofzo?
            D40, D90 + MB-D80, 50 mm f/1.8 af-d, 18-70 mm f/3.5-4.5 af-s, 105 mm f/2.8 af-s, 2x SB-900

Comment

Je maakt een macrofoto van het dia, dat aan de achterzijde verlicht is via een stukje opaalglas/ matglas/ melkglas/ overtrekpapier, blanco stukje papier oid. Verlichting met slaafflitser, evt ingebouwde flitser en een reflector achter het dia. Je moet een beetje proberen.

Opstellingen kun je maken, bv statief, karton, ducttape ed.; mogelijk kun je aan een oude vergroter komen, waarvan je de kolom gebruikt als reprostatief.

of iets mooier zie bv.

of kopen zie bv.

of bv.

Dat Nikon gevalletje vereist wel een PB-6 balgapparaat.

Ik denk wel dat de meeste moeite gaat zitten in het ontstoffen van de foto.
              Mogelijk dat Photoshop hier filters/ plugins voor heeft.

Groet Hans.

Comment

Ik las jouw bericht mbt het scannen van dia's.

ik heb ze pas laten scannen voor een prijs van 0,1 Euro per stuk.
                Resolutie 5782 X 3946.

Per dia krijg je 2 scans, een maal het origineel, ongveer 25 MB per dia, en een maal een kleinere digitaal verbeterde versie.

Ik heb ook van alles geprobeerd, maar deze kwaliteit had ik nog nergens gezien. Ik heb er heel erg blij mee.

Het is bij een particulier, vandaag dat ik zijn gegevens hier niet neer zet, maar mocht je interesse hebben kun je mij een berichtje sturen.
                Groet,
                Paul

Comment

Hallo,
                  mijn vorige situatie is gewijzigd omdat mijn oude HP5470C de geest heeft gegeven. Ik had ondertussen wel enkele tests gedaan met dia's. De resultaten waren niet echt zeer goed, maar doenbaar om wat oude dia's toch nog te gebruiken voor het onderwerp, niet voor de foto. Ik heb alleszins volgens de commentaren ook die Lidl-scanner niet gaan kopen.
                  Nu ik noodgedwongen een nieuwe scanner zal kopen wil ik toch rekening houden met de kwaliteit van een foto/dia-scan. Ik heb hier op het forum wat rondgekeken en denk aan Canon 8800 of Epson V500. Maar vermits dat niet echt op de titel past zal ik een nieuwe topic openen, en mag de huidige gesloten worden.
                  Beste dank aan al de correspondenten voor de goede raad en de suggesties en misschien krijg ik jullie raadgevingen wel bij het nieuwe topic?
                  Groetjes
                  Roger
                  Panasonic FZ1000, FZ50

Comment

Working...
                  X