Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

polarisatie-filters ja of nee?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: polarisatie-filters ja of nee?

    .....
    Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 02:25.

    Comment


    • #17
      Re: polarisatie-filters ja of nee?

      Ik beschouw de c-pol als een belangrijk accessoire. Hij maakt vaak het verschil tussen goed en wow. Ik denk er niet aan 1 stop storende reflecties toe te voegen door hem van mijn lens te nemen. Zelfs bij dit weer geeft ie veel meer detail in de muur van mijn buurman. En de pannen van zijn dak zien er tien jaar jonger uit met filter.

      Comment


      • #18
        Re: polarisatie-filters ja of nee?

        Interessant! .. zo ne c-pol wil ik ook want die van mij doen dat allemaal niet .. zeker niet als ik geen hoekreferentie heb tov van de zonnestand ergo de hoek van het invallende licht ..

        Comment


        • #19
          Re: polarisatie-filters ja of nee?

          Oorspronkelijk geplaatst door LemmensJo Bekijk bericht
          Blijkbaar kunt ge die CPL's al voor 7 euro op ebay kopen...
          Je koopt duur materiaal en zet er het goedkoopste glaasje voor dat je kan vinden wat denk je daar zelf van?
          Ik zou ineens een goeie filter kopen zoals bv een B + W.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

          Comment


          • #20
            Re: polarisatie-filters ja of nee?

            Nikon maakt zelf ook zeer goede polar filters, en bovendien kan je ook op de slim versie nog je objectiefdeksel opzetten.

            Comment


            • #21
              Re: polarisatie-filters ja of nee?

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Interessant! .. zo ne c-pol wil ik ook want die van mij doen dat allemaal niet .. zeker niet als ik geen hoekreferentie heb tov van de zonnestand ergo de hoek van het invallende licht ..
              De B+W is vrij prijzig, Zeker de f-pro gold. Je betaalt dan het mooie kistje waar ie nooit in zit. Volgens bepaalde reviews op het net (met voorbeeldafbeeldingen) zijn er goedkopere filters die het iets beter doen.
              Licht komt trouwens zelden vanuit maar één richting.
              Last edited by Poza; 1 maart 2010, 13:47. Reden: typo

              Comment


              • #22
                Re: polarisatie-filters ja of nee?

                Uiteindelijk dan toch een Hoya clp filter (tweedehands/wel nieuwstaat) gekocht!
                Vandaag wat grijs weer.. dus wachten op zonning weer om hem eens te testen
                Nogmaals bedankt aan iedereen voor de reacties!

                Comment


                • #23
                  Re: polarisatie-filters ja of nee?

                  Oorspronkelijk geplaatst door LemmensJo Bekijk bericht
                  Hoe zit het met Tiffen filters..?
                  Lees zeker ook de uitleg onder de tekst
                  It is time to present the results of our tests. In the chart below we present the filters’ ranking according to the points they achieved in all the categories. Overall ranking Filter Result Result [%] Price[PLN] 1 Hoya 72 mm HMC UV-0 36 90 79 ...

                  Comment


                  • #24
                    Re: polarisatie-filters ja of nee?

                    Zo'n dure filters gelijk deze Klik Klik

                    Zijn die werkelijk hen geld waard?

                    Comment


                    • #25
                      Re: polarisatie-filters ja of nee?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                      Ik beschouw de c-pol als een belangrijk accessoire. Hij maakt vaak het verschil tussen goed en wow. Ik denk er niet aan 1 stop storende reflecties toe te voegen door hem van mijn lens te nemen. Zelfs bij dit weer geeft ie veel meer detail in de muur van mijn buurman. En de pannen van zijn dak zien er tien jaar jonger uit met filter.
                      Hey, zou dat bij mijn vrouw ook werken ?
                      Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                      Comment


                      • #26
                        Re: polarisatie-filters ja of nee?

                        Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
                        Hey, zou dat bij mijn vrouw ook werken ?
                        Je zal inderdaad meer detail zien in je vrouw wanneer ze bij de buurman zit ....
                        Gurdy

                        Comment


                        • #27
                          Re: polarisatie-filters ja of nee?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
                          Zo'n dure filters gelijk deze Klik Klik

                          Zijn die werkelijk hen geld waard?
                          Of het prijsverschil in optische zin vertaald wordt in een betere kwaliteit wéét ik niet, wel dat zo'n filter in gebruikszin beter is, praktisch onbreekbaar, kras en vuil bestendigER.

                          persoonlijk opteer ik met dit soort zaken bijna altijd voor de duurdere uitvoeringen, omdat de fabrikant in kwestie daar toch meestal wel zijn beste kwaliteit in "stopt".

                          @TS
                          Ben je niet meer geholpen met een gradiënt ND filter? lijkt mij dat die reflecties nog wel mee kunnen vallen, maar dat de verschillen in dynamiek eerder soms te groot zijn?

                          Comment


                          • #28
                            Re: polarisatie-filters ja of nee?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rogerke Bekijk bericht
                            wel dat zo'n filter in gebruikszin beter is, praktisch onbreekbaar, kras en vuil bestendigER.
                            Over welke filters heb je het dan juist?
                            Heb je een link?

                            Dan heb ik zo'n gedacht!

                            Comment


                            • #29
                              Re: polarisatie-filters ja of nee?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
                              Over welke filters heb je het dan juist?
                              Heb je een link?

                              Dan heb ik zo'n gedacht!

                              Van op de site van 't konijn geknipt :
                              Multi-Resistant Coating
                              MRC van B+W is niet alleen een buitengewoon effectieve meerlaagse coating. Het is tevens harder dan glas, zodat deze het filter beschermt tegen krassen (bijvoorbeeld bij het schoonmaken van het filter). Zowel water en vocht als stof- en vuildeeltjes hechten nauwlijks aan het filtervlak, wat zorgt voor een nog langere gegarandeerde hoge optische kwaliteit van het filter.
                              Gurdy

                              Comment


                              • #30
                                Re: polarisatie-filters ja of nee?

                                Ja. En omdat ik 5 letters min. moet schrijven, ja , ja.

                                Comment

                                Working...
                                X