Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweedehands SB-600

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tweedehands SB-600

    Ik had al een SB-900 en heb nu via dit forum een tweedehands SB-600 gekocht.

    Vandaag heb ik hem aangekregen en onmiddellijk getest, enkele zaken zijn verschillend van mijn SB-900 en graag had ik dan ook vernomen van andere SB-600 eigenaars of dit normaal is:
    - tijdens en tot net na het opladen hoor je een hoge frequentie fluittoon,
    - bij flitsen op 24mm M 1/1 komt er tijdens en vooral na het flitsen kortstondig een rookpluim uit de flitskop

  • #2
    Re: Tweedehands SB-600

    Een rookpluim? Lijkt mij verre van normaal.
    Zou toch maar opletten.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Tweedehands SB-600

      'k zou 'm terug sturen....
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Tweedehands SB-600

        Een rookpluim is héél normaal







        voor magnesiumflitslicht, maar echt niet voor een moderne electronenflash.
        Terugsturen die handel !

        Comment


        • #5
          Re: Tweedehands SB-600

          Heb zelf ook een tweedehands SB-600 gekocht, hoge fluittoon heb ik eveneens.. dus denk wel dat dit vrij normaal is.. maar een rookpluim..? Nog nooit opgemerkt bij mijn sb-600...
          Mss domme opmerking, maar zou er soms niks vuil ergens zitten dat overhit raakt na de flits en daarom rookt..?

          Comment


          • #6
            Re: Tweedehands SB-600

            Iedereen bedankt voor de reacties, had mijn vraag een beetje verkeerd geformuleerd: ik wou weten of de fluittoon normaal was en dan of er misschien mensen zijn die dat van die kleine rookpluim herkennen en weten waar het aan zou kunnen liggen.

            Oorspronkelijk geplaatst door LemmensJo Bekijk bericht
            Heb zelf ook een tweedehands SB-600 gekocht, hoge fluittoon heb ik eveneens.. dus denk wel dat dit vrij normaal is.. maar een rookpluim..? Nog nooit opgemerkt bij mijn sb-600...
            Mss domme opmerking, maar zou er soms niks vuil ergens zitten dat overhit raakt na de flits en daarom rookt..?
            Ha das goed om weten, het volume van de fluittoon is na enkele keren gebruik verminderd en als jij dat ook hebt zal dat inderdaad wel normaal zijn.
            Betreffende de rookpluim, helemaal geen domme opmerking , ik dacht er ook aan dat het misschien stof of zo zou kunnen zijn, de rookpluim kwam immers van in de opening waar het wide angle plaatje zit. En nu, na enkele keren gebruik en er lucht in te blazen, komt er geen rook meer uit, ook niet wanneer ik flits op maximum vermogen.

            Ik denk dus dat beide zaken (volume van de fluittoon en de rook) te wijten waren aan het feit dat de flits weinig en lang niet gebruikt is geweest (en er stof zat in de opening voor het wide angle plaatje).

            Comment

            Working...
            X