Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade Vista-laptop en overstap naar Apple

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Upgrade Vista-laptop en overstap naar Apple

Beste BD-ers,

Mijn trouwe windows laptop heeft 2GB geheugen en een AMD Athlon 64 x2 Dual Core 1900 Mhz Processor. Wat doe ik er vooral mee? Grote aantallen RAW-bestanden (evenementen) bewerken, hoofdzakelijk met DPP van Canon en soms wat Elements erachteraan voor enkele aanvullende bewerkingen (scheve horizon bijvoorbeeld). Het is qua snelheid te doen met mijn 1D Mark III bestanden maar bij de bestanden uit de 7D wordt het toch al wat moeizaam. Iets vlotter werken zou mooi zijn ...

Nu heb ik een tweetal vragen:

1. Ik denk te gaan overstappen naar Apple. De specs van de iMac die ik op het oog heb zijn: 3.06 Ghz Intel Core 2 Duo en 4 GB geheugen. Voor iets meer geld is er een type met 2.66 Ghz Intel Core i5 en 4 GB. Kunnen jullie aangeven of 300 Euro extra voor de laatste configuratie goed besteed geld is? En is de eerste configuratie ook al beduidend sneller dan mijn huidige laptop? Overige opmerkingen, bijvoorbeeld over de kwaliteiten van het scherm, zijn uiteraard eveneens welkom.

2. Zet het zoden aan de dijk als ik de hoeveelheid geheugen in mijn laptop (korte termijn oplossing) ga verdubbelen naar 4 GB?

Alvast bedankt voor de suggestie en opmerkingen

Re: Upgrade Vista-laptop en overstap naar Apple

Beste manier om het zelf uit te vissen: ga s met je laptop naar een Apple-store en vergelijk ter plaatse, je zal versteld staan van het verschil in snelheid (vb een foto laden ofzo).
    Apple heeft traditioneel zeer goede schermen, maar aangezien je het merk van je huidige laptop niet vermeld kan hier geen zinnige uitspraak over gedaan worden.
    Verdubbeling van het RAM geheugen is zeker zinvol (zowel bij apple als windows) al het grafische toepassingen betreft.

En als je een beetje openstaat voor verandering ben je het nieuwe systeem in no-time gewoon (paar weken bij mij).
    Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
    - Isaac Asimov-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pquito Bekijk bericht
      Apple heeft traditioneel zeer goede schermen, maar aangezien je het merk van je huidige laptop niet vermeld kan hier geen zinnige uitspraak over gedaan worden.
      Momenteel heb ik een Samsung Syncmaster 2032 BW, een scherm van 20 inch en intussen alweer een jaartje of drie oud. In dat opzicht kan ik er waarschijnlijk alleen maar op vooruit gaan De schermen van Apple zijn trouwens glanzend; is dat geen nadeel? Het ziet er in de Apple-store gelikt uit maar looks zeggen natuurlijk niet alles.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
        De schermen van Apple zijn trouwens glanzend; is dat geen nadeel?
        Als je er maar voor zorgt dat er geen rechtstreeks licht (vensters of lampen) op je scherm kan vallen, dan is dat geen probleem.

Ik geef in twee scholen opleiding DTP, beide klassen beschikken over 20 iMac's, het eerste wat ik steeds doe is: de gordijnen of lamellen zo dichtschuiven dat er geen licht op de schermen kan reflecteren.

Ik ben zelf jaren een fanatieke pc-gebruiker (-bouwer, netwerkbeheerder...) geweest, die tussendoor ook nog met Mac werkte.

Sinds Vista heb ik de pc in een hoekje geplaatst en werk ik nog alleen op Mac, behalve als ik echt een pc nodig heb, dan draai ik Windows in Parallels Desktop of ik start mijn Mac op als pc via Bootcamp.

Ik moet eerlijk zeggen: sindsdien is de stress van mij afgevallen en zit ik weer zingend achter de computer! behalve als de Mac het eens niet doet ()

btw: Je kan je Samsung scherm als extern scherm aan de iMac koppelen!
        aan mijn kleurbeheer mag je twijfelen, maar mijn pizza's zijn niet te evenaren!
        grtz
        marc-en-ciel

Comment

In het begin was het even wennen, en uiteraard kan je het vergeten om onder bepaalde hoeken buiten in de zon te gaan zitten werken. Verder heb ik er persoonlijk geen problemen mee
          Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
          - Isaac Asimov-

Comment

Working...
          X