Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraag draadloos met de 580EXII ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vraag draadloos met de 580EXII ?

Dag,

Ik heb een canon 50D waarbij ik onlangs een flits (580EXII) heb bijgekocht.
    De vraag is hoe ik nu het gemakkelijkste kan draadloos flitsen?

Ik heb gelezen dat dit bij een 7D wel kan. En door een speedlight transmitter st-e2 te kopen is dit ook opgelost. Maar deze oplossingen zijn toch wel aan de dure kant.
    Is er hier geen andere (goedkopere) oplossing voor?

Re: vraag draadloos met de 580EXII ?

RF-602, catus V4, CRT-301....of andere radiotrigger.
    Flitsers en camera manueel

Een TTL snoer, maar is dan niet draadloos, maar wel off-camera.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Dit heb je nodig.... 21€ voor een setje...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Het gemakkelijkst is niet de weg om volgen, het is iets meer gecompliceerder dan dat.
        Je zegt ook niet wat je wenst te doen, OKÉ ... flitsen los van de camera en draadloos, maar ga je de strobist way inslaan, of heb je nood aan een lichtmeting en dus ETTL tijdens de opname. Want triggeren met een radiotrigger is puur manueel werken, triggeren met een ST-E2 is werken met behoudt van ETTL, alsook met de 580 op de camera en een tweede flits als slave kan je werken in ETTL. Dat kan echt een groot verschil maken, dus bekijk eerst is wat je wenst te fotograferen en onder welke omstandigheden dat dat moet gebeuren. Dan gaan we kijken hoe we dit kunnen oplossen.

MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          Het gemakkelijkst is niet de weg om volgen, het is iets meer gecompliceerder dan dat.
          Je zegt ook niet wat je wenst te doen, OKÉ ... flitsen los van de camera en draadloos, maar ga je de strobist way inslaan, of heb je nood aan een lichtmeting en dus ETTL tijdens de opname. Want triggeren met een radiotrigger is puur manueel werken, triggeren met een ST-E2 is werken met behoudt van ETTL, alsook met de 580 op de camera en een tweede flits als slave kan je werken in ETTL. Dat kan echt een groot verschil maken, dus bekijk eerst is wat je wenst te fotograferen en onder welke omstandigheden dat dat moet gebeuren. Dan gaan we kijken hoe we dit kunnen oplossen.

MVG, Jeff C.

Bedankt iedereen voor de vlugge antwoorden!!
          Merci Jeff voor dit antwoord, was precies wat ik nodig had.

Ik denk dat ik eens ga kijken voor een radiotrigger, als ik zie dat ik ETTL echt nodig heb, kan ik nog altijd overschakelen.

Iemand suggesties waar ik dit het beste zou kopen?
          Ik zie alleen maar internetsites...

Comment

Ik trigger mijn 580ExII met Elinchrom skyports. Niet goedkoop, maar wel heel degelijk materiaal. En nog nooit een misfire gehad. Mijn trigger heeft zelfs al per ongeluk in het water gelegen en hij werkt nog steeds zonder problemen. Maar qua prijs zullen die al dicht aanleunen tegen de ST-e2 vermoed ik...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vanquisher Bekijk bericht
              Ik trigger mijn 580ExII met Elinchrom skyports. Niet goedkoop, maar wel heel degelijk materiaal. En nog nooit een misfire gehad. Mijn trigger heeft zelfs al per ongeluk in het water gelegen en hij werkt nog steeds zonder problemen. Maar qua prijs zullen die al dicht aanleunen tegen de ST-e2 vermoed ik...
              Ik heb ook skyports, en ik heb ook de ST-E2, je kan beiden niet vergelijken, buiten dan op de prijs, maar een prijs, dat is het laatste waar je moet naar kijken.

Wat je wel kan vergelijken zijn de radiotriggers onder elkaar, en ik heb zowel de cactus V4 als de skyport in huis, dit wegens een hoogfrequente interferentie op mijn 5D door de cactus V4, ben ik uitgebreid naar de skyport.

MVG, Jeff C.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik ben om net dezelfde reden als jij overgestapt op skyports. De Cactus V4 gaf te veel storing...

Comment

Hier nog een tevreden gebruiker van de Elinchrom SkyPorts ... ze zien er misschien klein en fragiel uit, maar ze werken perfect ... en zonder rare storingen op de sensor, ik had zelfs lichte interferentie op mijn 40D

Het zijn niet de goedkoopste triggers, maar ze zijn 100% betrouwbaar, en dat vind ik belangrijk ... pocketwizard zal waarschijnlijk nog beter zijn, maar die zijn te duur voor mijn gebruik

Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Na wat rondkijken heb ik een aantal vragen rond draadloos flitsen

mijn specs: 450d/580EX

wat zijn de belangrijkste verschillen in mogelijkheden tussen volgende systemen?
                    Kun je met alle systemen TTL flitsen of zijn er waarmee je enkel manueel kan flitsen
                    -cactus 40€ =>minder betrouwbaar,goedkoper
                    - pocket wizard 200€ =>betrouwbaar maar duurder.
                    - Canon ST-E2 Speedlite Transmitter 200€
                    - via 580EX als master en een 430EX 250€ aan te schaffen als slave
                    Last edited by elkristo; 18 februari 2010, 16:58.

Comment

lees dit draadje eens... van voor naar achter...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
                      X