Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statiefkop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Statiefkop

Hela!

Ik heb besloten om een Manfrotto 055XProB te kopen, maar ik ben er nog niet goed aan uit welke kop erop moet komen..

Ik hoor hier vanalles over vanalles, maar ben er dus zeker niet aan uit.
    Wel weet ik dat ik er geen fortuin aan ga uitgeven en dus geen dure Duitse kopjes ga steken

Verder zal het gebruik beperkt worden tot vnl autofotografie, veelal niet bewegend.
    Creep is dus niet iets waar ik enorm mee ga inzitten of ik neem de tijd wel om opnieuw in te stellen enz.

Iemand die me kan helpen?

Re: Statiefkop

De keuze zal ook afhangen van camera en lens, die je wenst te gebruiken op de kop.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      De keuze zal ook afhangen van camera en lens, die je wenst te gebruiken op de kop.
      en ook de prijs is belangerijk,wat wil je er aan spenderen?
      zoek eens op het forum,er zijn al verschillende topics over.
      D700+nikon 24-70 2.8+nikon 85 1.4 af-d+nikon 50 1.4 af-s+
      nikon 300mm af-s 4.0+MB 10 grip+gitzo 3530s+markins M20
      BD1230BE

Comment

Juist ja..
        In totaal zou ik niet meer dan 250 euro aan de combinatie willen uitgeven..

En ik heb momenteel een 450D met grip en Sigma 10-20. In de toekomst zou ik er nog een 24-105L bij willen.

Zal ook eens een zoekactie doorvoeren

Comment

Ik heb gisteren voor mijn Manfrotto 055XProB een Markins Q3 gekocht. Zodra die aangekomen is, gaat mijn Manfrotto 322RC2 in de verkoop. Leuke en populaire kop, erg wendbaar, maar ik had last van creep (in portraitstand, met een camera+lenscombinatie van ±2100g - terwijl de documentatie zegt dat ie tot 5kg in portrait zou moeten kunnen houden). Ik heb die creep opgelost, door het vijsje met een bijgeleverde sleutel flink bij te draaien. Geen creep meer, alleen is de kop nu veel minder wendbaar. Voor mij (landschappen) niet echt een probleem, wel voor mijn vrouw (macro's), die zeer precies moet kunnen instellen.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Bedankt Les, ik zal dat zeker in het achterhoofd houden.
            In een ander topic kwam de Manfrotto 808RC4 boven. Eigenlijk net boven mijn budget, maar blijkbaar wel een goede kop..?

Comment

Working...
            X