Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5DII + Soligor tussenring 36mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 5DII + Soligor tussenring 36mm

Ik heb pas een nieuwe Canon 5D Mark II, samen met de Soligor tusseringenset voor Canon.

Het gaat over dit item: http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._canon_af.html
    In de beschrijving staat dat ze niet geschikt zijn voor EF-S objectieven. Op de verpakking van Soligor staat nochtans in het Duits "Auch für EF-S".

Ik heb alle 3 de ringen getest met zowel mijn Tamron 28-75mm 2.8 als mijn Canon 70-200 2.8 IS L.

De 2 kleinste tussenringen werken perfect, maar de grootste (de 36mm) geeft een error. Als ik de ring en lens op de camera zet, geeft de camera als diafragma "OO" aan. Bij de andere 2 ringen toont de camera het op dat moment ingestelde diafragma. Als ik op de ontspanknop druk, klapt de spiegel op, maar wordt er geen foto gemaakt. Er verschijnt een error dat ik de lenscontacten moet poetsen. Dit zowel bij de Canon als Tamron lens.

Is dit een gekend probleem?
    www.focusfotografie.be
    www.facebook.com/eviwilmus

Re: Canon 5DII + Soligor tussenring 36mm

Oorspronkelijk geplaatst door Evi Photo Bekijk bericht
    Ik heb pas een nieuwe Canon 5D Mark II, samen met de Soligor tusseringenset voor Canon.

Het gaat over dit item: http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._canon_af.html
    In de beschrijving staat dat ze niet geschikt zijn voor EF-S objectieven. Op de verpakking van Soligor staat nochtans in het Duits "Auch für EF-S".

Ik heb alle 3 de ringen getest met zowel mijn Tamron 28-75mm 2.8 als mijn Canon 70-200 2.8 IS L.

De 2 kleinste tussenringen werken perfect, maar de grootste (de 36mm) geeft een error. Als ik de ring en lens op de camera zet, geeft de camera als diafragma "OO" aan. Bij de andere 2 ringen toont de camera het op dat moment ingestelde diafragma. Als ik op de ontspanknop druk, klapt de spiegel op, maar wordt er geen foto gemaakt. Er verschijnt een error dat ik de lenscontacten moet poetsen. Dit zowel bij de Canon als Tamron lens.

Is dit een gekend probleem?
    Waarschijnlijk is er iets mis met die 36mm ring, de electronica van die ring zou evengoed moeten werken. Omruilen zou ik zeggen.
    Je kan eens proberen alle contactpunten te reinigen.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

De contactpunten zijn verbonden dmv lange koperen pennen(achter een stuk vilten plakband binnen in de ring).....de contactpunten in de tussenring die tegen de contactpunten op je lens zitten worden dmv kleine veertjes op hun plaats gedrukt. Druk deze contactpunten eens in met een potloodpunt o.i.d in en laat ze terug losschieten. Vermoedelijk is er één pennetje wat niet verbonden is of wat vastzit. Als het goed is komen ze allemaal terug op dezelfde hoogte wanneer je ze los laat schieten.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Had het ook naar Konijnenberg gemaild en zei antwoordden dat het waarschijnlijk idd een defect is en dat ik een ander setje zal ontvangen!
        www.focusfotografie.be
        www.facebook.com/eviwilmus

Comment

Working...
        X