Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ringflitsers - portable

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ringflitsers - portable

Hallo,

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden. Ik ben op zoek naar een portable ringflitser.
    Soms voor fotografie buiten of voor portretten buiten gebruik ik de staafflitser van Metz 45 CL-4. Dat dingetje is toch wel behoorlijk sterk. Ik heb al best wel wat gepubliceerd werk ermee geschoten, zelfs binnen.
    Maar het kan soms ook wel een heel erg onhandig ding zijn. Omdat ik het licht van ringflitsers erg mooi vind, vroeg ik mij af of er zo'n portable ringlitser is, die ongeveer het zelfde vermogen heeft als de Metz 45 CL-4. Ik had mijn oog al laten vallen op

Maar ik heb een sigma 24-70 mm lens op een Canon Eos 5D body. En het moet dus een ringlitser zijn die om mijn lens past. Ik zie een heleboel 72 mm, kan ik die ook nog gebruiken??

Re: Ringflitsers - portable

Oorspronkelijk geplaatst door the eye Bekijk bericht
    Hallo,

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden. Ik ben op zoek naar een portable ringflitser.
    Soms voor fotografie buiten of voor portretten buiten gebruik ik de staafflitser van Metz 45 CL-4. Dat dingetje is toch wel behoorlijk sterk. Ik heb al best wel wat gepubliceerd werk ermee geschoten, zelfs binnen.
    Maar het kan soms ook wel een heel erg onhandig ding zijn. Omdat ik het licht van ringflitsers erg mooi vind, vroeg ik mij af of er zo'n portable ringlitser is, die ongeveer het zelfde vermogen heeft als de Metz 45 CL-4. Ik had mijn oog al laten vallen op

Maar ik heb een sigma 24-70 mm lens op een Canon Eos 5D body. En het moet dus een ringlitser zijn die om mijn lens past. Ik zie een heleboel 72 mm, kan ik die ook nog gebruiken??

Dit zijn alle 2 macro ringflisertjes, veel te weinig vermogen.

Greets rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

kweet niet hoe je hierover denkt.
      ziet er volgens mij stukje beter uit.

klik
      nikon stuff

Comment

O ja?
        De tweede link spreekt van een richtgetal van 45!
        Hoeveel moet je dan hebben rich?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
          O ja?
          De tweede link spreekt van een richtgetal van 45!
          Hoeveel moet je dan hebben rich?
          opletten: 45feet = 14 meter
          Je kan makkelijk uitrekenen wat je nodig hebt. 14m bij iso 100 en diafragma 1.
          Dan weet je: dat je bij een portret op iso100 diafragma 4 je model op 87cm nog net genoeg kan belichten.

De dingen met led's zijn goed voor productfotografie maar voor modellen zijn ze m.i. niet geschikt.
          Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Een ringflitser voor macro kan je niet vergelijken met een ringflitser voor buiten en portret, het vermogen is vele malen groter, zeker bij buiten gebruik tegen de zon is is dit een noodzaak. De beste ringflitsers zijn professioneel materiaal en hebben dus ook prijzen die navenant zijn. De Ranger van Elinchrom is een draagbare generator met flitskoppen die ook in de studio gebruikt worden, en daar kan je ook een ringflits voor kopen. Of je kan ook dit gaan huren als het maar voor éénmaal is bijvoorbeeld.

De goedkope ringflitsen op batterij zoals bijvoorbeeld van Falcon Eyes konden mij niet overtuigen. En de adapters om op een reportageflits te plaatsen zeker niet.

Reken voor professioneel materiaal rond de 3000 euro voor een draagbare generator met ringflits en een 7 a 800 euro voor de goedkope van Falcon Eyes.
            Hier staat momenteel eentje in promotie

Misschien is dat iets voor U, is niet echt duur maar heeft ook niet echt veel vermogen.

MVG, Jeff C.
            Last edited by Digipics357; 30 januari 2010, 08:35.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
              Een ringflitser voor macro kan je niet vergelijken met een ringflitser voor buiten en portret, het vermogen is vele malen groter, zeker bij buiten gebruik tegen de zon is is dit een noodzaak. De beste ringflitsers zijn professioneel materiaal en hebben dus ook prijzen die navenant zijn. De Ranger van Elinchrom is een draagbare generator met flitskoppen die ook in de studio gebruikt worden, en daar kan je ook een ringflits voor kopen. Of je kan ook dit gaan huren als het maar voor éénmaal is bijvoorbeeld.

De goedkope ringflitsen op batterij zoals bijvoorbeeld van Falcon Eyes konden mij niet overtuigen. En de adapters om op een reportageflits te plaatsen zeker niet.

Reken voor professioneel materiaal rond de 3000 euro voor een draagbare generator met ringflits en een 7 a 800 euro voor de goedkope van Falcon Eyes.
              Hier staat momenteel eentje in promotie
              http://www.gsl.be/nl/node/175

Misschien is dat iets voor U, is niet echt duur maar heeft ook niet echt veel vermogen.

MVG, Jeff C.

staat al in post #3
              nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                staat al in post #3

Sorry, niet gezien !
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

ik gebruik de tweede die je voorgesteld hebt , maar enkel voor portretten en zeer dichte onderwerpen ; ik ben toch tevreden voor hetgeen ik hem nodig heb ; met buitenopnames heb ik geen ervaring....
                  Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Comment

Wow wow, wat een informatieve reacties. Hier heb ik echt wat aan. Mag ik jullie allemaal hartelijk bedanken!!!!!

Dan ga ik gewoon voor duur, zou ik toch wel doen. Had mijn oog ook laten vallen op de ringflitser van lumedyne. Maar wilde nog wat voor snel er bij (snapshots en buiten), wat ik misschien eventueel toch nog doe...

But thanks again!!!

Comment

Working...
                    X