Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gps????????

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gps????????

hallo,
    kan er mij iemand zeggen of er voor olympus e520, e620...... ook een gps bestaat zoals bij de nikons? heeft een gps zoveel meerwaarde bij opslag van je foto's?
    Mvg
    Olivier
    Aan het werk kent men de meester

Re: Gps????????

op het eerste zicht vind ik geen informatie of het al dan niet beschikbaar is voor dat model.

Wat het doet? in uw exif data van uw foto gaan de lengte- en breedtegraad worden ingegeven van de positie waar de foto is genomen.
    Achteraf kan dit handig zijn om de foto's opnieuw op te zoeken.
    Ideaal voor mensen die veel aan reisfotografie doen, ik vind het (voor nikon althans) een duur speelgoedje...
    Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Ik gebruik hiervoor een GPS-tracker van Gistecq.
      Dit toestelletje slaat een GPS-track op van een ganse dag. Nadien haal je dit bestand uit het toestel en via de meegeleverde software schrijf je de GPScoordinaten in je foto's. De synchronisatie gebeurt op basis van het uur.

Ik vind deze optie interessanter dan met zo een GPS-adapter die op de flach schoen van je toestel staat en dan nog verbonden via een kabel naar een connector aan de zijkant van je toestel. Allemaal goed om ergens mee blijven achter te hangen.

Dan doe ik dit liever de Geotagging zoals hierboven beschreven.
      Nadeel is dat je achteraf er wat werk aan hebt, voordeel is dat gans je route van die dag in kaart staat. Interessant om achteraf de reis terug te vinden.

Kostprijs ongeveer 70€

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
        Ik gebruik hiervoor een GPS-tracker van Gistecq.
        Dit toestelletje slaat een GPS-track op van een ganse dag. Nadien haal je dit bestand uit het toestel en via de meegeleverde software schrijf je de GPScoordinaten in je foto's. De synchronisatie gebeurt op basis van het uur.

Ik vind deze optie interessanter dan met zo een GPS-adapter die op de flach schoen van je toestel staat en dan nog verbonden via een kabel naar een connector aan de zijkant van je toestel. Allemaal goed om ergens mee blijven achter te hangen.

Dan doe ik dit liever de Geotagging zoals hierboven beschreven.
        Nadeel is dat je achteraf er wat werk aan hebt, voordeel is dat gans je route van die dag in kaart staat. Interessant om achteraf de reis terug te vinden.

Kostprijs ongeveer 70€
        Is dit de DPL700?

Groetjes
        Albert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Berten Bekijk bericht
          Is dit de DPL700?

Groetjes
          Albert

inderdaad

Comment