Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

remote flash zonder interne flist

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• remote flash zonder interne flist

Ik heb me net een externe flash (metz 48 AF1) aangeschaft voor op mijn SONY a200. Deze heeft een slave functie om die op afstand te triggeren, maar dit kan blijkbaar alleen als de interne flash ook afgaat. Dit is in bepaalde gevallen natuurlijk niet aangewezen.

Is er een (goedkope) manier om dit op te lossen? Ik heb al gehoord van Pocket Wizards, maar die kosten makkelijk zo'n 150 euro.

Re: remote flash zonder interne flist

5DmkIII en wat glas

Comment

Nikon heeft dar de SG 3IR voor, staat op de hotshoe en blokkeert het zichtbare licht en laat alleen het nuttige IR door. Als je na kan gaan of Sony ook met IR werkt, is dit misschien weel een goedkope oplossing. Misschien wat vijlen nodig ivm andere flitsschoen.

Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

zwart plakbandje ?
        Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
          zwart plakbandje ?
          is dat niet vrij nadelig voor de levensduur van je flitsbuis? de flits kan zo zn energie niet kwijt hé.
          als je het toch doet, misschien zo:
          Ik heb wel eens gelezen dat niet belichte film die wél ontwikkeld is bijna alleen maar IR licht doorlaat. Ik het van het uiteinde van een oud rolletje een stukje geknipt en dubbel voor me pop-up geplakt. SB-600 werkt perfect en je ziet nagenoeg niets van de pop-up flits terug.

Works for me.
          5DmkIII en wat glas

Comment

Ik heb eens gekeken naar de yongnuo rf-602 sony, maar ik begrijp het principe niet helemaal.
            Het heeft dus 2 functie (enkel apart te gebruiken?):
            - als afstandbediening voor je camera (shutter speed remote)
            - als wireless activatie van je flash.

Maar hoe werkt dat tweede dan? Hoe kan je dat verbinden met je flash? Mijn flash heeft geen pc-link, maakt dat een verschil uit?

Comment

de link die ik stuurde bevat 2 ontvangers. Goed voor 2 flitsen dus. als je maar één flits hebt zoek je beter naar een set van ontvanger, transmitter

het komt hierop neer:
              je stelt je flits manueel in en plaatst hem op zo'n ontvanger
              je zet de transmitter op je flitsschoen en telkens wanneer je een foto neemt, zal je flits ook afgaan, tot op 100m afstand
              5DmkIII en wat glas

Comment

je verliest dus de mogelijkheid tot TLL?
                en is de reciever specifiek voor bepaalde flashes of kan je daar eender welk merk opzetten?

Kan je daarna je flash nog op een statief bevestigen of heb je nog een tussenstuk nodig?

Comment

klopt
                  en is de reciever specifiek voor bepaalde flashes of kan je daar eender welk merk opzetten?
                  receiver kan met alle flitsmerken overweg
                  transmitter is per merk/toestel
                  (allen gebaseerd op uitleg van fabrikant, geen eigen ervaring)
                  Kan je daarna je flash nog op een statief bevestigen of heb je nog een tussenstuk nodig?
                  geen probleem, er zit een statiefmoertje in én ook nog eens een flitsschoenaansluiting
                  5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sMatti Bekijk bericht

je verliest TTL zowiezo als je off-camera werkt...

de receiver is voor eender welk merk uitgenomen sony... voor sony heb je een adapter nodig...

lees meer hier en hier
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik zit nog te twijfelen tussen de RF-602 en de cactus v4.

Als ik het goed voor heb, dan heb ik voor beiden een adaptor nodig om mijn sony a200, maar niet voor op mijn flash. Is dat correct?

En heeft iemand een idee van wat het verschil tussen beiden 'merken' zou zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sMatti Bekijk bericht
                        Ik zit nog te twijfelen tussen de RF-602 en de cactus v4.

Als ik het goed voor heb, dan heb ik voor beiden een adaptor nodig om mijn sony a200, maar niet voor op mijn flash. Is dat correct?

En heeft iemand een idee van wat het verschil tussen beiden 'merken' zou zijn?
                        absoluut... de RF602 is degelijker, heeft een verder bereik, werkt op een betere frequentie... De flash zit er steviger op vast...

redenen genoeg zou ik zeggen...
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

ok, jullie zijn allemaal heel hard bedankt!

Comment

Working...
                          X