Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
De huidige Mac Pro is gewoon oude hardware, maar misschien wordt er morgen wel een upgrade voorgesteld. Dus voorlopig wacht ik nog even.
wel weten dat je mac en pc configuraties nooit mag vergelijken.
ik dacht dat mijn imac met 256mb het nooit zou halen tegen een grafische kaart in
een pc met 1gb geheugen, het tegengestelde is echter waar...
Osx maakt gewoon beter gebruik van de resources die er zijn, waar je bij pc een
quad core nodig hebt kom je bij mac nog ruimschoots toe met een dual core.
Het lijkt dan achterhaald, maar dat is het niet...
ik dacht dat mijn imac met 256mb het nooit zou halen tegen een grafische kaart in
ja, maar beeld je gewoon maar eens een mac in met die specs!! (kwijl-icoon)
enneh, geen blu-ray is geen blu-ray, of de resources nu goed gebruikt worden of niet
Goeie raad, probeer eerst ergens een tijdje bij iemand die er één ( Mac ) heeft, ik heb dat niet gedaan en direct een Macbook gekocht omdat iedereen er zo enthousiast over was, achteraf gezien ( weer verkocht na zeer korte tijd ) ben ik nog nooit zo blij geeest dat ding opnieuw te kunnen verkopen, bij mij was het mijn grootste miskoop ooit, ik kon de manier van werken helemaal niet gewoon worden, 't ligt dus gewoon aan mij..... vind je de manier van werken wel ideaal voor jou, dan kan je niks beter hebben dan een Mac want qua stabiliteit zijn de Apple's toch wel een aanrader.
Ik gebruik wel de iPhone van Apple en die kan ik echt niet meer missen . . .
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Vind ik zware uitspraken...en sowieso moeilijk te vergelijken.
Maar waar HP en consoorten al Arrandale CPU's uitleveren werkt de Mac nog met een ourdated CPU.
Als er morgen geen geüpdatete MBP uitkomt dan denk ik toch om de overstap niet te maken.
Die specs van die Sony zijn gewoon om te kwijlen... en bieden sowieso een meerwaarde bij VMWare etc..
ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it
Althans ik heb er nu een sinds 2007. Voor al mijn bewerkingen heb ik de macbookpro destijds gekocht. En ben er nog steeds uber gelukkig mee.
Persoonlijk vind ik het gebruiksvriendelijker en makkelijker. Plus er werd mij toendertijd verteld dat beeldbewerkers bij apple zweren omdat de grafische kaart beter zou zijn. (Heb geinformeerd bij prof fotografen en art directors) En met Apple is het zo dat je alles kunt synchroniseren. De agenda die je op je apple hebt kun je zo op je ipod zetten of je Iphone. Als je teveel bestanden hebt op je apple dan gooi je ze zo op een externe harde schijf ( geen lacie want die zijn dan weer te crash gevoelig).
wat ik dan niet versta is dat ze zeggen dat apple beter is maar waarom gebruiken ze dan tegenwoordig intell inside net gelijk de gewone pc's !! dat ze vroeger een heel ander systeem gebruiktte ja ok dan waren ze snellen maar nu gebruiken ze alles wat er in een gewone pc zit ??!!
canon 5d mk2 canon 24-70 L f 2.8 usm - canon 70-200 L f 2.8 is usm - speedlight ex 580 II - canon EF 2 II extender - Kenko KFM 1100 - Elinchrom D-Lite 4 it to go set - Cokin filterset - lowerpro
Pc is meer bang for the bucks ja... Meer boel die vierkant draait.
Mijn pa is fervent PC gebruiker en doet altijd erg lacherig over Apple.. 't is voor snotneuzen, 't is ne hype,. enz enz... ( het komt zelfs bijna tot ruzies De steenezel...
Het viel me dan weer op, op kerstavond tijdens familiefeest, hoe ze daar met 5-6 ouwe rakkers uuuuuuuuuren aan het palaveren waren hoe ze dit probleem opgelost hadden, en hoe ze in DOS moeten gaan waren om "dat" op te lossen ( yeah, cool , wow ) , een hele fucking avond over "de intelligente manier waarop ze al hun problemen opgelost hadden" En dan tegen mij: "Daar kunt ge nog ne punt aan zuigen hé ventje, dàt kunt ge niet op Uw mac'ksken, in DOS gaan, en zulke grote problemen oplossen... "
Ah neen, ik "wèrk" op mijn Mac'ksken, ik doe daar daadwerkelijk nuttige dingen op die een resultaat hebben, met programma's die wérken, de 30 seconden die elke dag nodig zijn om mijn mac te doen wérken is de tijd die het kost om hem op te starten !!
Ik ga U besparen van het antwoord van heel die bende ... 't is een verloren strijd
Tjah, zegt meer over de pc kennis van uw vader dan over het OS zelf.
DOS zit er namelijk al een heeeeele tijd niet meer in.
ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it
over de prijs... hardware.. en andere eigenschappen kan je uren discussiëren en dat eindigt toch nergens.
Ik heb tot 4-5 jaar geleden altijd op PC gewerkt en nu nog soms voor kleinigheden of om m'n moeder te helpen op de hare of dergelijke..
maar... "once you go mac you never go back" klopt toch wel degelijk hoor.
Op alle vlak is een macbook pro beter dan eender welke andere laptop.. je mag hier nu met specificaties komen smijten zoveel je wil.. ze kunnen er niet tegenop. Al is het maar omdat er een appeltje opstaat
maar... "once you go mac you never go back" klopt toch wel degelijk hoor.
Toch niet . . . ik heb de mijne na 2 maand weer verkocht.
Last edited by Franciskine; 30 januari 2010, 17:39.
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Althans ik heb er nu een sinds 2007. Voor al mijn bewerkingen heb ik de macbookpro destijds gekocht. En ben er nog steeds uber gelukkig mee.
Persoonlijk vind ik het gebruiksvriendelijker en makkelijker. Plus er werd mij toendertijd verteld dat beeldbewerkers bij apple zweren omdat de grafische kaart beter zou zijn. (Heb geinformeerd bij prof fotografen en art directors) En met Apple is het zo dat je alles kunt synchroniseren. De agenda die je op je apple hebt kun je zo op je ipod zetten of je Iphone. Als je teveel bestanden hebt op je apple dan gooi je ze zo op een externe harde schijf ( geen lacie want die zijn dan weer te crash gevoelig).
Ik zweer dus bij apple.
Wat een zever lees ik hier...
In een PC steek je de grafische kaart die JIJ wil, dus die zal altijd beter zijn dan die je moet gebruiken van Apple
Syncroniseren van verschillende apps gaat evengoed met een Mac als een PC.
Om mijn iPhone te syncen heb ik zelfs geen programma's nodig, alles gaat webbased, waar ook ter wereld.
Lacie schijven bevatten ook gewoon een harde schijf van een van de grote fabrikanten, dus die is even crash gevoelig dan andere (externe) schijven.
De behuizing van Lacie schijven behoren tot de betere, dus ik weet niet van waar je met deze informatie komt.
Het gaat dus gewoon allemaal om persoonlijke voorkeur en hoe je alles aanpakt. Macbooks zijn leuke toestellen, maar zijn niet beter dan een PC.
Comment