Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D40 en flitser

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D40 en flitser

Hallo wie kan er mij eens helpen?

Ik zou graag een externe flitser kopen voor mijne nikon D40

Ik heb de volgende flitsers zien staan sb 400 en sb 600.
    Maar ik heb ook ergens gelezen dat een flitser van Metz of sigma ook goed zijn (en veel goedkoper)
    Wat raden jullie mij aan?
    Het is niet de bedoeling om speciale flitsfotografie te gaan doen (gewoon wanneer het ies donkerder is ook foto's te kunnen nemen).
    Alle raad is welkom

Re: D40 en flitser

sb 400 in geen geval! gaat wel iets verder dan het intern geval maar zal niet veel beter zijn.

sb600 kan je al draaien en gebruiken om te bouncen (zoekfuv-ctie hier of google es)
    wat betere resultaten kan/zal geven (hand ook van't ventje met de camera af!)

metz en sigma geen ervaring mee.
    nikon stuff

Comment

Ik zou voor de SB-600 gaan die kan je ook vanop afstand gebruiken.
      Als deze functie ook bij de D40 is ingebouwd weet ik niet.

Comment

Het is meer een geval van "goed-beter-best".
        De SB-400 is compact, niet echt duur, loopt op 2xAA batterij/ accu, heeft kantelbare reflector, kan i-TTL aan. Los van de camera moet je een een TTL kabel (Nikon kost rond 60 euro) SC-28 gebruiken. Voor de toekomst: alleen met een D40 kun je ook een Manueel vermogen instellen. Kan niet in draadloze master/slave opstellingen gebruikt worden, zoals SB600/ 800/ 900.
        Een SB-600 biedt meer flitsmogelijkheden, maar is duurder...etc.

Over de linie zal een vergelijkbare Metz wat voordeliger zijn. Let wel op dat mogelijkheden kunnen verschillen, waardoor vergelijk moeilijker wordt.
        Met Sigma heb ik geen ervaring.
        Groet Hans.
        Last edited by J.Hoes; 25 januari 2010, 19:26.

Comment

Zoals al eerder beschreven: de SB400 is erg beperkt in de mogelijkheden, je loopt al snel tegen problemen aan; de duurdere SB600 is de meerprijs meer dan waard. Ik heb er eentje voor m'n D60 en ben blij dat ik niet voor de 400 heb gekozen.

Ik heb wel even gedacht aan Metz (heb met een staafflitser op de analoge F50 goede ervaringen gehad), maar omdat de communicatie tussen Nikon en Nikon waarschijnlijk meer optimaal/vlekkeloos zal verlopen dan tussen Nikon en Metz/Sigma/Sunpack of wat dan ook toch voor de Nikon gekozen.

Succes met je keuze
          What we see depends mainly on what we look for.

Comment

Ikzelf heb me uiteindelijk een tweedehands SB-800 op de kop getikt, maar volgens mij kan Metz alles wat een Nikon ook kan.

Belangrijk: zo'n externe flits zal pas voor "mooiere" foto's zorgen als je slim gebruik maakt van de kantelbare kop, anders is jouw interne flits ook goed genoeg in 90% van de gevallen.
            Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
            Flickr album Homepage

Comment

Working...
            X