Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kirk L-bracket/Gitzo Arca-styleadapterplaatje???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kirk L-bracket/Gitzo Arca-styleadapterplaatje???

Kan er iemand mij helpen?
    Ik heb deze week een L-bracket van Kirk gekocht voor mijn D300. Deze wou ik gebruiken op mijn Gitzostatief met de GH5350SQR statiefkop (ideaal, vind ik, voor macrofotgrafie, door de geringe hoogte om laag bij de grond te kunnen blijven). Waarmee ik dan ook vertikaal de camera op het statief zou kunnen plaatsen. Natuurlijk past dit niet zonder ook het adapterplaatje van Gitzo aan te schaffen voor Arcastyleplaatjes. Dat heb ik dus ook gekocht.
    Nu komt het, het adapterplaatje past niet op de L-bracket!!!!
    Ik krijg het er wel op maar dit niet zonder enige kracht te zetten waardoor het eigenlijk te ver wordt opengeduwt en ik het niet meer in de statiefkop kan schuiven. Het quickreleaseplaatje van mijn statiefkop past wel onderaan de L-bracket voor horizontale positioneering van m'n camera maar dat kon ik ervoor ook al zonder de bracket.
    Wie weet hoe ik dit kan oplossen???
    Nikon D300 - 50mm f/1.8 - 105mmMacroVR - 18-200mmVR - SB800

Re: Kirk L-bracket/Gitzo Arca-styleadapterplaatje???

Niemand die mij raad kan geven???

Comment

Waarschijnlijk hebben weinig leden deze combinatie.
      Gitzo biedt erg weinig voor de Arca stijl platen. ik heb wel de Arca adapter (GS5160CDT), past bij mij stram in de QR van Gitzo. (ik heb geen Arca cameraplaten of zoiets).
      De Arca adapter biedt weinig vlees om bv met freesmachine of vijl de zijkant op maat te maken. Je verliest hiermee ook de eloxeerlaag.

Wat je mogelijk wel kunt overwegen is de onderzijde wat af te vijlen/ schuren/ frezen, waar deze contact maakt met de QR. Hierdoor komt de adapter wat dieper in de QR te liggen, waardoor er meer expansie kan plaatsvinden.

Pas in de hele laatste plaats zou ik overwegen om de L-adapter en/of de QR wat af te nemen. Zal op de freesmachine moeten.

Groet Hans.

Comment

Bedankt voor de reactie Hans,
        maar ik vrees dat als je begint te vijlen of frezen dat de stevigheid er dan van weg is.
        Ik zou niet graag hebben als ik foto's aan het nemen ben dat m'n camera tegen de grond gaat door het versmallen van de basis en in te boeten aan stevigheid.
        Er moet toch een andere manier zijn, niet?

Grtz Schalle

Comment

Persoonlijk zou ik de adapter nog wel willen aanpassen. Mijns inziens als je het vijlen beperkt tot de onderzijde van de Arca adapter, boet je niet aan sterkte in. Ik ga ervan uit dat de L-adapter dan niet vastloopt op de bovenzijde van de QR.
          In ieder geval is de onbewerkte Arca adapter nutteloos.
          Zie ook jouw verhaal hier bevestigd:

Groet Hans.

Comment

Nogmaals bedankt Hans,
            ik heb de link gelezen, verdorie toch, ik kan ook een bevestigingsplaatje van kirk kopen en daar een ander QR-plaatje (van Gitzo) opzetten van gitzo, da lukt ook nog, heb is op kirk-site gezien en da moet wel lukke, als er geen andere oplossing is!!!

Grtz Schalle

Comment

.....
              Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 03:36.

Comment

HC,
                dat was ook mijn oplossing uiteindelijk, ze hebben die ook van Kirk. Dan ben ik zeker dat het past

Grtz Schalle

Comment

Working...
                X