Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kapotte SD-kaart

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kapotte SD-kaart

Hallo,

ik heb een sd-kaart van 8 GB en tijdens het nemen van een filmopname viel de camera uit en sindsdien willen zowel pc als camera de kaart niet meer lezen.

heb al op fora op het internet gezocht en het lijkt alsof de gegevens voorgoed verloren zijn, maar hopelijk heeft iemand hier nog een idee om mij te helpen

dank u voor tips
    D.
    http://www.pixel7.be

Re: kapotte SD-kaart

Oorspronkelijk geplaatst door dmiddern Bekijk bericht
    Hallo,

ik heb een sd-kaart van 8 GB en tijdens het nemen van een filmopname viel de camera uit en sindsdien willen zowel pc als camera de kaart niet meer lezen.

heb al op fora op het internet gezocht en het lijkt alsof de gegevens voorgoed verloren zijn, maar hopelijk heeft iemand hier nog een idee om mij te helpen

dank u voor tips
    D.
    nooit meer vertrouwen, wegsmijten, nieuwe kopen

voor je gegevens terug te proberen halen, probeer eens het programma PhotoRescue, daar heb ik al menig gegevens me kunnen terughalen, na formatteren
    helaas wel te betalen
    5DmkIII en wat glas

Comment

ik ga dat vanavond eens proberen (heb gn administrator rights op mijn werk pc)

dat zou super zijn mocht het lukken, een vól kaartje v 8GB met filmpjes van mijn dochter haar eerste voorgelezen nieuwjaarsbrieven... ben lichtelijk gedegoutteerd dat SD mij in de steek laat

Het rare is, hij toont de schijf f:\ maar als ik er naartoe ga zegt de pc: please insert disk into drive F:

hetzelfde doet zich voor op andere pcs met hetzelfde kaartje, een ander kaartje in dezelfde kaartlezer en het werkt wel.

alvast bedankt voor de tip.

Comment

ik ga dat vanavond eens proberen (heb gn administrator rights op mijn werk pc)

dat zou super zijn mocht het lukken, een vól kaartje v 8GB met filmpjes van mijn dochter haar eerste voorgelezen nieuwjaarsbrieven... ben lichtelijk gedegoutteerd dat SD mij in de steek laat

Het rare is, hij toont de schijf f:\ maar als ik er naartoe ga zegt de pc: please insert disk into drive F:

hetzelfde doet zich voor op andere pcs met hetzelfde kaartje, een ander kaartje in dezelfde kaartlezer en het werkt wel.

alvast bedankt voor de tip.
        ik heb exact hetzelfde met mijn USB stick van 4 gieg. Ik kan hem noch openen, noch formatteren...

maarrr photorescue (cardrecovery) kan hem wel scannen. Heb het zonet geprobeerd (wel admin op werk pc ) met mijn USB stick maar niets gevonden (natuurlijk omdat er geen enkele foto of filmpje opstaat, enkel documenten...)

als je de trial download, en je ziet dat hij ze herkent (maar je kan ze nog niet terughalen omwille van de trial) stuur je maar een PM, ik heb dat programmatje nog origineel op CD liggen (ergens) en wil je er wel mee uit de nood helpen
        5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          ik heb exact hetzelfde met mijn USB stick van 4 gieg. Ik kan hem noch openen, noch formatteren...

maarrr photorescue (cardrecovery) kan hem wel scannen. Heb het zonet geprobeerd (wel admin op werk pc ) met mijn USB stick maar niets gevonden (natuurlijk omdat er geen enkele foto of filmpje opstaat, enkel documenten...)

als je de trial download, en je ziet dat hij ze herkent (maar je kan ze nog niet terughalen omwille van de trial) stuur je maar een PM, ik heb dat programmatje nog origineel op CD liggen (ergens) en wil je er wel mee uit de nood helpen
          Ik hie hier ook een USB stick liggen die niet meer gevonden wordt door geen enkele pc (waar zo goed als alle foto's opstaan van de afgelopen jaren)
          maar mits de betalende versie van PhotoRescue zou hij deze foto's wel kunnen terug halen?
          Racing Pics
          Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lies MX Bekijk bericht
            Ik hie hier ook een USB stick liggen die niet meer gevonden wordt door geen enkele pc (waar zo goed als alle foto's opstaan van de afgelopen jaren)
            maar mits de betalende versie van PhotoRescue zou hij deze foto's wel kunnen terug halen?
            hangt af van de hoeveelheid schade op je USB stick hé
            maar ik heb er alleszins eens alle foto's op een corrupt onleesbaar 2GB kaartje volledig kunnen terughalen

als ik mn cd-tje vind laat ik aan jullie beiden wel iets via pm weten
            je kan het altijd eerst eens testen met de trial versie of het lukt
            5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              hangt af van de hoeveelheid schade op je USB stick hé
              maar ik heb er alleszins eens alle foto's op een corrupt onleesbaar 2GB kaartje volledig kunnen terughalen

als ik mn cd-tje vind laat ik aan jullie beiden wel iets via pm weten
              je kan het altijd eerst eens testen met de trial versie of het lukt
              Zal het vanavond eens proberen (geen admin op mijn werk pc) met de trial versie en duimen maar dat het lukt.

Edit: niet gelukt. PC herkent de USB stick niet en ook het programma kan hem niet vinden.
              Vrees dat er niets aan te doen is
              Last edited by Lies MX; 21 januari 2010, 19:23.
              Racing Pics
              Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

Comment

hey

photorescue heeft mijn 1734 foto's + filmpjes teruggehaald !!!!!

schitterend, ge zijt nen schat !

wel 30 € armer, maar het was het waard

grtz
                D.

Comment

Onlangs ben ik al mijn vakantiefoto's verloren door mogelijk een gecrashte SD-kaart. Geen kaartlezer kon de kaart nog lezen en ik zou dus ruim 1000 foto's kwijt zijn.
                  Tot ik bij Recoverfab in Dresden (Duitsland) kwam. Ik heb mijn kaartje er naar toe opgestuurd en binnen 3 werkdagen kreeg ik al bericht dat al mijn foto's terug waren gevonden. Super goede service en via de site houden ze je ook goed op de hoogte van het proces.
                  Waar het normaal gesproken erg duur is om op deze manier foto's terug te krijgen, betaal je bij Recoverfab voor een kaartje van 8GB 165 euro. Het is dan wel een redelijk hoog bedrag, maar als de foto's je veel waard zijn is het zeker de moeite waard. En vergeleken bij andere sites valt het misschien zelfs nog wel mee...
                  Check ook hun website: www.recoverfab.com

Succes!

Comment

Die sd-kaartjes zijn niet altijd stuk. Als je ze met linux (of een andere unix) met dd met 0-en en 1-en overschrijft en nadien terug in de camera laat formatteren gaat die in 95% van de tijd terug werken zelfs.

Als je zo'n kaartje niet meer kan lezen - kan je wel met ddrescue gemakkelijk nog een backup pogen te maken van het ruwe device - en dat op een nieuwe kaart schrijven zelfs, en op die nieuwe kaart de recovery proberen (of op een stick schrijven - en dan de recovery software er op loslaten).

Als er echt sprake is van gebroken kaarten - dan helpt geen software - dat zal u ook wel begrijpen. Nu zolang de flash chip zelf heel is, kan iemand die kan solderen de flash er afhalen en op een nieuwe kaart monteren - en zo een recovery uitvoeren - zelf begin ik daar niet aan.

Je kan ook die gratis photorecovery-tools van vb. convar proberen - dat kost niks - 't werkt wel niet altijd, maar 't kan ook geen kwaad, die schrijft niet op die kaarten - maar op uw harde schijf - er bestaan tal van alternatieven. Er zijn betere softwares tegen betaling - maar vaak zelfs bij per ongeluk formatteren, slagen ook de gratische softs er in om de inhoud terug te halen - paniek is daar de grootste vijand.

Het grootste probleem met flash-geheugen is het feit dat die cameramakers nog altijd het oubollige fat blijven gebruiken ipv een deftig voor flash geschikt filesysteem (een bedrijf wordt daar beter van - dat uit Redmond), hopelijk gaat men nu eens inzien dat ex-fat ook niet goed genoeg is - dat het beter kan/moet (er bestaan alternatieven - ook in open source - waarom gebruiken camera-makers die niet?).

Totnogtoe heb ik nog maar één keer het hoofd moeten buigen - en dat was een Emtec SDkaart. Zelf ben ik voorstander van de echte merken qua flash-kaarten die we met z'n allen kennen (beginnende met san en eindigend op disk - en beginnende met lex en eindigend op ar - ik heb geen merken genoemd - dus graag geen flame-wars, er zullen zeker nog goeie merken zijn). Kijk altijd na op namaak - bij sandisk kan je serienummers bevragen. Doen - namaak = vaak problemen.

Nu eerlijk gezegd als bij mij een kaart niet meer deftig werkt, dan ga ik 'm proberen te recupereren - en gebruik ik die verder in m'n arduino-spulletjes of m'n Android-sticks voor in de TV. Koop er genoeg - koop meerdere kaarten - liefst van niet te grootte capaciteit - en dan verlies je nooit grote massa's data.

Nog iets: als je weerstand gevoelt - haal de kaart er dan voorzichtig terug uit - en bekijk heel de zaak - nooit geweld gebruiken. Life sux - leren leven met het idee dat je een foto mist omdat de kaart vol is - hoort erbij.

Comment

hey

photorescue heeft mijn 1734 foto's + filmpjes teruggehaald !!!!!

schitterend, ge zijt nen schat !

wel 30 € armer, maar het was het waard

grtz
                      D.
                      Je krijgt normaal een licentie voor 1 jaar van rescuepro bij de aankoop van een sandisk extreme kaart.. Dan heb je voor hetzelfde geld, of minder, een licentie & sd kaartje ineens!

Comment

Je kan het proberen met software en hopelijk kan je de data toch nog redden, of toch gedeeltelijk. Afhankelijk van hoe belangrijk deze data is kan je ook een professionele firma inschakelen maar dan gaat het wat geld kosten.
                        Dit kaartje zou ik nadien toch niet meer gebruiken, ook al lijkt het misschien weer in orde.
                        Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

Working...
                        X