Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony hvl-f42 speedlight of Sony HVL-F56AM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony hvl-f42 speedlight of Sony HVL-F56AM

    Ik ben op zoek naar een goede flitser voor mijn Sony A100.
    Momenteel twijfel ik tussen een nieuwe HVL-F42 en een tweedehandse HVL-F56AM

    Is er iemand die me een beetje op weg kan helpen?
    Qua richtgetal is de tweede natuurlijk beter, maar heeft die Speedlight of AM een speciale betekenis?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Sony hvl-f42 speedlight of Sony HVL-F56AM

    De officiële productnamen zijn Sony HVL-F42AM en Sony HVL-F58AM. De termen die je vermeldt hebben dus geen speciale betekenis. De HVL-F58AM heeft naast een groter richtgetal ook een kop die je in meer richtingen kan kantelen en kan andere flitsen draadloos triggeren.
    about.me/stijnv

    Comment


    • #3
      Re: Sony hvl-f42 speedlight of Sony HVL-F56AM

      Hey,

      ikzelf heb de Metz 48 voor mijn A100 en ben daar dik tevreden over.

      Nieuwe flitser, ligt tussen de 42 en de 56 die je op het oog hebt.
      De kop draait zowel verticaal 90° en horziontaal 270°
      Hij ondersteund draadloos flitsen
      Je kan firmware uidaten via USB aansluiting
      En kost nieuw geen 200 Euro.

      meer info vindt je bvb HIER
      Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

      Comment


      • #4
        Re: Sony hvl-f42 speedlight of Sony HVL-F56AM

        Ik ga in maart kijken voor een flitser, denk ik. Ik twijfel nog tussen de Metz en een Sony HVL-F42AM
        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
        500px

        Comment


        • #5
          Re: Sony hvl-f42 speedlight of Sony HVL-F56AM

          http://forum.belgiumdigital.com/f11/...z4-293088.html
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Sony hvl-f42 speedlight of Sony HVL-F56AM

            Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
            De officiële productnamen zijn Sony HVL-F42AM en Sony HVL-F58AM. De termen die je vermeldt hebben dus geen speciale betekenis. De HVL-F58AM heeft naast een groter richtgetal ook een kop die je in meer richtingen kan kantelen en kan andere flitsen draadloos triggeren.
            TS bedoelt de HVL-F56AM, heeft geen kantelbare kop zoals de 58 dacht ik... Allez, wel draaibaar, maar niet op die speciale manier zoals alleen de 58 dat kan.

            Metz-flisters kan je niet zonder meer draadloos gebruiken op Sony, of vergis ik me?
            Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

            Comment


            • #7
              Re: Sony hvl-f42 speedlight of Sony HVL-F56AM

              Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
              TS bedoelt de HVL-F56AM, heeft geen kantelbare kop zoals de 58 dacht ik... Allez, wel draaibaar, maar niet op die speciale manier zoals alleen de 58 dat kan.
              Woeps, iets te snel gelezen .

              Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
              Metz-flisters kan je niet zonder meer draadloos gebruiken op Sony, of vergis ik me?
              Misschien kunnen de Metz-flitsers als slave worden ingesteld, maar dan is er geen communicatie tussen de camera en de flits.
              about.me/stijnv

              Comment


              • #8
                Re: Sony hvl-f42 speedlight of Sony HVL-F56AM

                Als je toch tweedehands kijkt, kun je ook uitkijken naar een HVL-F36AM: identiek aan de F42 maar iets lager richtgetal
                Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

                Comment


                • #9
                  Re: Sony hvl-f42 speedlight of Sony HVL-F56AM

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
                  Als je toch tweedehands kijkt, kun je ook uitkijken naar een HVL-F36AM: identiek aan de F42 maar iets lager richtgetal
                  Hier ben ik helemaal niet mee eens...De F36 kan enkel 90° naar boven kantelen, de kop kan niet draaien in een andere richting terwijl de F42 dit in zowat elke richting kan...Voor dit verschil alleen al verkies ik de F42...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony hvl-f42 speedlight of Sony HVL-F56AM

                    En de HVL-F36AM heeft geen manuele instellingen.
                    about.me/stijnv

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony hvl-f42 speedlight of Sony HVL-F56AM

                      Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                      En de HVL-F36AM heeft geen manuele instellingen.
                      sorry, ik ben altijd in de waan geweest dat de F42 de "gewone" upgrade was van de F36 (zoals de F58 de F56 opvolgde)

                      maar wat is eigenlijk het nut van die manuele sterkteregeling ? Er is toch de flitscompensatie op de camera, of is dat niet hetzelfde
                      Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony hvl-f42 speedlight of Sony HVL-F56AM

                        bedankt voor de vele reactie
                        ik zou toch graag op zijn minst voor f42 gaan omdat ik toch een tijdje met deze flits zou willen verderdoen

                        als ik het goed begrijp is f56 zowieso beteter dan f42 al is de f58 nog beter (maar niet binnen budget)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony hvl-f42 speedlight of Sony HVL-F56AM

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                          Ik ga in maart kijken voor een flitser, denk ik. Ik twijfel nog tussen de Metz en een Sony HVL-F42AM
                          Ondertussen heb ik de F42AM in mn bezit Net voor mn reis in Schiphol nog wat in de winkeltjes gelopen en heb daar de F42AM voor 190 euro op de kop kunnen tikken.
                          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                          500px

                          Comment

                          Working...
                          X