Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studio verlichting (aanschaf)

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Studio verlichting (aanschaf)

Ik wil een studio verlichting kit kopen (ook om op locatie te gebruiken)
    In de meeste gevallen 1a 2 modellen te kunnen fotograferen (soms 4 artiesten)

1 Waar moet ik op letten
    2 Wat gebruik jij, en waarom
    3 Hoeveel lampen, softbox, paraplu's
    4 +/- 1000 tot 2000 Euro

Dit kwam ik tegen op internet, is het wat of is dit te goedkoop

Bowens Studio verlichting
    Esprit 500 Twee-koppen Kit

Esprit 500 Twee-koppen Kit
    De Esprit is de ideale flitser. Simpel en degelijk. Compact om mee te nemen, eenvoudig te bedienen, snel weer opgeladen, altijd a-symmetrisch en geen energieverlies tussen een generator en lampkop. Maar toch professioneel gereedschap en voor alle Bowens accessoires. Kit bestaat uit:
    2 Esprit 500w/s Monolights
    Paraplu Reflector
    2 Compact Light Statieven
    Soft Box 60x60
    81cm Witte Plu
    Kit Carry Bag

€ 995,00 (ex BTW)
    #Dyslexie#
    Fotoacademie Amsterdam Digitaal

Canon 10D / Canon 420 EX Sigma 28-105 F2.8-4 /Sigma APO 70-200 F2.8 EX / 1GB IBM microdrive

Hallo,
    Ik werk met Prolinca en Elinchrom, waarom? nou omdat het me op de moment van de aankoop heel degelijk overkwam.
    Ook omdat alle toebehoren onderling uitwisselbaar zijn.

Ik ben begonnen met alles in kitvorm te kopen
    dat was toen:
    1 flitser van 400 WS
    2 flitsers van 250 WS
    3 statieven
    1 Softbox 90 X 90 cm
    3 paraplu's
    2 reflectoren voor paraplu
    1 reflector voor gebruik van de honingraat rasters
    3 rasters
    1 Synchrokabel
    1 koffer voor de lampen
    1 tas voor de statieven

Later kocht ik dan nog een Elinchrom 600S bij samen met een Boomstatief
    en nog een tweede reflector voor de rasters.

De set werkt hier wekelijks minstens 1 maal en ik heb er nog geen enkel probleem mee gehad.
    De reden dat ik de 600 S nog kocht is om zijn regelbereik van 6 stops.
    Dat is een beetje het nadeel aan de prolinca's dat is vol of half vormogen en dat is het dan.
    Door de 600S flits die als hoofdlicht gebruikt wordt van een hoger vermogen aan toe te voegen
    is dit probleem deels opgelost, door het opmeten van je licht kan je alles netjes op elkaar afstemmen.

Mocht ik nu de aankoop doen zou ik waarschijnlijk driemaal dezelfde flitser kopen.
    Het verschil in vermogen is niet echt dat, beter met driemaal een 600S
    maar dat maak de zaak natuurlijk weeral veel duurder.
    Dus voor mij is het regelbereik wel een belangrijk iets,
    zeker als je digitaal gaat werken heb je al spoedig teveel licht.
    Vergeet bij je aankoop geen degelijke flitsmeter te voorzien.

Veel succes nog.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

kijk hier ook eens:

Een compleet assortiment apparatuur en toebehoren voor zowel de fotostudio als de videostudio. - Flitslicht - Continuverlichting - lichtvervormers

Ik geloof dat Sonyke hier een tijdje geleden een installatie gekocht heeft.
      Groetjes,
      Frank

Comment

kijk ook eens op:

Comment

Originally posted by silim
          kijk hier ook eens:

Een compleet assortiment apparatuur en toebehoren voor zowel de fotostudio als de videostudio. - Flitslicht - Continuverlichting - lichtvervormers

Ik geloof dat Sonyke hier een tijdje geleden een installatie gekocht heeft.
          Ja dat klopt en die was te zien op de modellendag. En zijn daar niet die héél mooie foto's gemaakt ?

Comment

Ik gebruik ook die Bowens kit,
            maar ik heb de softbox 60 x 60 vervangen door een langwerpige softbox (Bowens noemt dit een strip -light) van 100 cm lang en 40 cm breed
            ik heb nog wat andere accessoires die ik minder gebruik (snoot, gridreflector, ...)
            naast de Bowens heb ik nog een flitser Multiblitz met een softbox 100x100, die ik niet meer op verplaatsing kan meenemen

ik ben heel tevreden van de Bowens, maar ik ben niet handig genoeg om de softbox altijd af te breken, zodoende laat ik hem permanent openstaan (nadeel neemt plaats in - voordeel snel set op en afbouwen)
            Philip

Comment

Is 500w voldoende of moet je meer hebben, en waarom neem je bv meer W
              #Dyslexie#
              Fotoacademie Amsterdam Digitaal

Canon 10D / Canon 420 EX Sigma 28-105 F2.8-4 /Sigma APO 70-200 F2.8 EX / 1GB IBM microdrive

Comment

voor mij zijn die 500W voldoende, maar dit is uiteraard afhankelijk van het onderwerp (grootte), ik verkies minder krachtige, maar meer flitsers

Comment

Heb ook studio in de aanbieding:
                  Multiblitz 3 koppen (800Ws en 1600Ws), statieven, softboxen, reflextoren, Boomstatief, Spotprojector(met maskers) enz.... Indien interesse, laat maar weten!
                  4de flitskop heeft nazicht nodig maar wordt meegeleverd.
                  Analoog in gedachten, digitaal in uitvoering!
                  Lieven

Comment

Re: Studio verlichting (aanschaf)

Heb een bowens set van 3lampen 500watt en batterij en nog allerlei toestanden.
                    Kben er heel tevreden van, makkelijk in gebruik enz. Heb wel 1super grote tas, die enorm weegt als je alleen weg bent. Maar ben van plan om eens een kleinere tas te kopen voor het geval ik maar es 1 of 2 lampen wil gebruiken op verplaatsing.
                    IVM softboxen heb ik er 2 van 100x100cm en idd, je moet het even onder de knie krijgen om ze iedere keer los te krijgen, anders nemen ze veel plaats in.

Andere die ik ken hadden zo een heel klein lichtgewicht setje gekocht en kvind dat eigenlijk iets makkelijker voor op verplaatsing en helemaal zo duur niet als bowens.
                    Ken het merk jammer genoeg niet vanbuiten, kan wel es navraag doen.

Heb m'n set bij www.studio-tecnic.be gekocht.

Grtz
                    Nikon D300+ Nikkor 18-200mm + Nikkor 70-300mm + Sigma Nikon SB 600 + Nikkor 50mm

Comment

mmm... draadje van " 29 november 2003" dat ruikt naar BD archeologie...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                        mmm... draadje van " 29 november 2003" dat ruikt naar BD archeologie...

[Mod]Je hebt gelijk, dit draadje is >6 jaar oud , en hoort niet eens meer in de Camera sectie thuis. Nu verplaatst naar Accessoires, en meteen op slot.
                        Ik vermoed dat de inhoud niet meer echt actueel is. [Mod]
                        Last edited by LesC; 18 januari 2010, 09:34.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Working...
                        X