Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto printer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• foto printer

Zoek vervanger voor mijn Epson Stylus 1290 wegens upgrade (Window7 i.p.v. XP)

Even ter info:
    Heb net een Epson Stylus 1400 gekocht (volgens de reviews beter dan de 1290, waar ik tevreden over was). de "1400" is inderdaad zeer goed voor kleurenfoto's maar niet voor zwart wit. Daarom staat mijn "1400" al te koop.

Nu mijn vraag; ik dacht om een Epson 2880 aan te schaffen, nadeel is daar dat de cartridges vrij klein (11ml) zijn en er gewisseld moet worden bij bepaalde papiersoorten voor een zwart/wit afdruk.
    Na wat zoekwerk komt ook de HP B8850 positief uit vele reviews. (tot formaat A3+?)
    Wie heeft ervaring met één van beiden of met misschien nog een derde optie ?
    De printer moet wel A3+ aankunnen.
    Graag enige reaktie,
    D7000, 10.5 tot 340 mm . . .

Re: foto printer

Ik heb sinds enkele maanden de Canon Pro 9500 Mark II en ik ben ze heel tevreden over zowel kleur als zwart/wit. Een absulote topper !!!
    Ik gebruik het papier van Ilford. Smoot Pearl Paper voor kleur en Gold Fibre Silk voor zwart/wit. Dit zelfs tot A3+

Juro
    Canon 5D mkII + BG-E6 | 17-40 4.0 L | 24-105 4.0 L IS | 70-200 4.0 L IS | 100-400 4.5-5.6 L IS | 50 1.4 | 100 2.8 L IS Macro | 580EX II | 3x 8GB CF Scandisk Extreme III | Lowepro Flipside 400 AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dicidi Bekijk bericht
      Zoek vervanger voor mijn Epson Stylus 1290 wegens upgrade (Window7 i.p.v. XP)

Even ter info:
      Heb net een Epson Stylus 1400 gekocht (volgens de reviews beter dan de 1290, waar ik tevreden over was). de "1400" is inderdaad zeer goed voor kleurenfoto's maar niet voor zwart wit. Daarom staat mijn "1400" al te koop.

Nu mijn vraag; ik dacht om een Epson 2880 aan te schaffen, nadeel is daar dat de cartridges vrij klein (11ml) zijn en er gewisseld moet worden bij bepaalde papiersoorten voor een zwart/wit afdruk.
      Na wat zoekwerk komt ook de HP B8850 positief uit vele reviews. (tot formaat A3+?)
      Wie heeft ervaring met één van beiden of met misschien nog een derde optie ?
      De printer moet wel A3+ aankunnen.
      Graag enige reaktie,
      Ik werk met de HP 9180 pro, de uitgebreide versie, met lcd schermpje en ethernet aansluiting, maar voor de rest 100% identiek.
      Prima betaalbare A3 printer, die door zijn interne kleurcalibratie altijd dezelfde kleuren maakt. ZIjn intern reinigingsysteem maakt om de 24 uur de koppen proper, dit is een voordeel, zeker voor onregelmatig gebruik.
      Kleuren zijn goed, keuze papier is enorm, echt canvas bestaat er bijvoorbeeld ook voor.
      Deze printer is weinig populair hier (epson of canon moet het hier zijn), maar eigenlijk is dit onterecht..

Comment

Ik werk met een Epson Stylus 3800, is een A2 printer met inktpatronen van 80 cc per stuk, wat de gebruikskosten erg naar beneden haalt. Der zitten 9 patronen in, waar er acht van gebruikt worden. Je moet dus hier geen cartridge wisselen om van mat black naar photo black te gaan. De wissel gebeurt hier in de driver door het kiezen van een ander papier. Let wel der is nog steeds een cleaning na de wissel die je 2 ml inkt kost.
        Dus als je de wissel doet moet het best voor een hoop werk zijn want ik ga dem niet omschakelen voor 1 afdruk. De kwaliteit is prima zowel van kleur als van zwart-wit en stijgt zeker boven de standaard laboprints uit.

De papierkeuze is erg belangrijk, zeker als je een wissel wil vermijden, ik werk met Ilford Smooth Pearl voor de gewone afdrukken, en met Ilford Fibre Silk voor de beter afdrukken en voor zwart-wit, ook een Harman Glossy is in voorraad. Door deze papieren te gebruiken hoef ik nooit een inktwissel te doen, ze werken allemaal met Photoblack.

Dus enkel voor matte afdrukken is er nog een wissel nodig.

Ik kan je deze printer zeker aanbevelen, met de waarschuwing die voor alle printers geldig is, een printer dient om te gebruiken niet om stil te staan. dat wil zeggen minimaal ééns per week een print maken, liefst meer natuurlijk. De meerkost tegen een 2880 is in korte tijd weg gewerkt door het gebruik, en in de praktijk is het gebruik dat de rekening maakt, niet de aankoop van de printer.

MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
        X