Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reflectiescherm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Reflectiescherm

Oorspronkelijk geplaatst door jasmina Bekijk bericht
    Ik zou mezelf een reflectiescherm van Sunbounce de zebra aanschaffen.
    Nu vraag ik mij af welke grootte ik dan het best neem? 60-90 of 90-125?
    Ik vroeg me af ok ik er best geen twee aanschaf?
    xx
    ik heb een zilveren 90-125 (sunbounce mini) en dat is ideaal... heb er nog geen twee nodig gehad... je zou kunnen starten met één...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      ik heb een zilveren 90-125 (sunbounce mini) en dat is ideaal... heb er nog geen twee nodig gehad... je zou kunnen starten met één...
      En waarom heb jij voor zilver gekozen? ben ook nog wat in twijfel met zilver of zebra.
      Verder vroeg ik mij af of je die gemakkelijk in elkaar kan steken en of die dan wel nog redelijk compact is om mee te nemen?
      x
      I freeze beauty

Comment

En waarom heb jij voor zilver gekozen? ben ook nog wat in twijfel met zilver of zebra.
        Verder vroeg ik mij af of je die gemakkelijk in elkaar kan steken en of die dan wel nog redelijk compact is om mee te nemen?
        x
        zilver, is een neutraal kleur... en geeft de grootste lichtopbrengst...
        zie hier enkele foto's

is heel licht en makkelijk mee te nemen... makkelijk in en uit elkaar...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          zilver, is een neutraal kleur... en geeft de grootste lichtopbrengst...
          zie hier enkele foto's

is heel licht en makkelijk mee te nemen... makkelijk in en uit elkaar...
          Zieter echt zeer deftig uit !
          Ik heb je terwijl toegevoegd op flickr
          Kzou je terwijl nog een andere vraag willen stellen. Met welke lens neem jij jou portretten? x
          I freeze beauty

Comment

Zieter echt zeer deftig uit !
            Ik heb je terwijl toegevoegd op flickr
            Kzou je terwijl nog een andere vraag willen stellen. Met welke lens neem jij jou portretten? x
            hangt er van af... meestal 85mm of 70-200mm op een D700 fulframe...

Comment

Goedkope tips!!

Ja die zijn er ook nog. In geval van nood op locatie als een flitser the heftig was heb ik hier nog gebruik van gemaakt.

Een vierkante spiegel (wel wat groter om het licht terug te kaatsen, alleen tja als dat ding valt, hebbie een probleempje)

Een groot stuk wit piepschuim

Een groot stuk piepschuim of ander materiaal met daaroverheen folie getrokken.
              Werkte allemaal prima in geval van nood.

En verder heb je inderdaad in iedere fotozaak wel van die ronde reflectieschermen die je op kunt vouwen voor dertig eurootjes en zo'n gedoe is het ook weer niet om het terug in de tas te krijgen.

Maar let wel op de kleuren
              - Goud, kan weer net iets te warm en te geek terugkomen. Hebbie zo'n model met een gouden hoofd, kan er ook weer wat te onnatuurlijk uitzien
              -Zilver, vind ik persoonlijk te hard als er redelijk wat zon staat
              -Wit, vind ik voorals nog het mooiste natuurlijk effect geven

Comment

al iemand hier ervaring met de reflectieschermen van calumetphoto,

vriend van me heeft de californian sunbounce mini, moet zeggen, prachtig scherm,
                maar gezien hij fotografie in bijberoep doet, en ik als hobby, vind ik de californian sunbounce net iets te duur

ik bekeek al eens de ronde reflectieschermen van verschillende merken, maar kwam ook een reflectiescherm tegen van calumetphoto, met een frame zoals de californian sunbounce,

voor zover ik kan zien te verkrijgen in 2 groottes, 107x107 en 107x198, verschillende doeken verkrijgbaar, ook zig zag goud zilver zoals de zebra van californian sunbounce

interessante hier is de prijs, die beduidend lager ligt, ong. 90 eur voor doek en frame in 107x107 versie

is er hier iemand die gebruiker is van dit scherm, en wat zijn de bevindingen?
                weet iemand links naar een review?
                Eos R
                Sigma 24-105 f4-Sigma 35 1.4

Comment

maar maar
                  da's alleen het frame (1 vierkant ding)
                  dan moet je nog van die dwarsbuizen kopen van 22 euro om in het midden vast te zetten ?

Als je ergens een fatsoenlijke foto vind van het geheel of de stukjes, want het is moeilijk om een beeld te krijgen van het ding
                  Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

De falcon eyes opvouwbare panelen zijn misschien een optie. Staan best wel strak.
                    Het beide , een falcon-'walimex'-eyes paneel van 100x150cm en een sunbounce silver pro.
                    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

tja, denk nu wel dat frame strak staat,

uiteindelijk, kom ik uit op ongeveer 115 EUR, met die dwarsbuis,
                      is nog altijd gevoelig minder dan de sunbounce,

ik beweer niet dat de sunbounce het geld niet waard is, alleen bestaan er voor iemand die niet voor geld fotografeert, misschien goede alternatieven, die iets minder 'duur' zijn

zo kocht ik na low budget te zijn gegaan met Cactus flash triggers, onlangs Seculine Twinlinktriggers, welke qua bouw en het triggeren praktisch foutloos hun job doen,

deze zijn ook wat duurder dan cactus, doch niet zo 'duur' als bvb elinchrom of pocketwizard.
                      Eos R
                      Sigma 24-105 f4-Sigma 35 1.4

Comment

ik heb zelf een Sunbounce pro; Maar das 130x200 cm, en dat is toch wel ewa groot voor mij Het past zelfs niet rechtop in mijn studio (ik woon wel in een paddestoel dus daar kan die sunbounce niet aan doen)

Heb op de site van fotosg ook frames gezien van 1m x 1m maar is wel wat geklooi om dan zelf uw bounce samen te stellen, zeker als ze er niet bij zeggen wat bij elkaar hoort.
                        Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Working...
                        X