Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eenvoudige accessoires om te reinigen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eenvoudige accessoires om te reinigen

Hallo,

Ik heb voor mijn kerst een Canon EOS 1000D gekregen met de 18-55mm, de 75-300mm (beide non-IS) en nog een 8 gb Extreme III geheugenkaartje.
    Nu was ik op zoek naar een tas en de basis reinigingsaccesoires.

De tas heb ik al gevonden, dat wordt een Lowepro Nova 140 AW.
    Dan had ik nog gedacht aan :
    - een simpel blaasbalgje met zo'n borsteltje
    - een lensdoekje
    - en een doekje om het LCD display te kuisen
    Alleen is hier zo'n grote keuze in en ik heb daar helemaal nog geen verstand van.

Kan iemand mij iets aanraden, of zeggen waar ik moet op letten bij de aanschaf van deze accessoires ?
    Mijn voorkeur gaat naar een webshop, omdat er hier in de buurt (Roeselare) geen echte foto winkels zijn.

alvast bedankt,

Niels
    Last edited by CrazyMurdock; 31 december 2009, 19:49.
    Canon EOS 1000D - EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 - EF 75-300mm f/4-5.6 III
    Canon PowerShot A530

Re: Eenvoudige accessoires om te reinigen

Ik gebruik daarvoor een set zonder doekje maar met lenspen, zoiets als dit.
    Geen vegen, het grafiet op de pen haalt alle vuil weg en zelfs op de moeilijkste plaatsen. De andere kant heeft een borsteltje voor de camera, en in sommige sets zit ook een doekje voor het schermpje...
    People don't quit playing games when they grow old; they grow old when they quit playing games.
    http://www.flickr.com/photos/canon_elvis/

Comment

Re: Eenvoudige accessoires om te reinigen

Als Lensdoekje: de microvezeldoekjes voor spiegels die je in Lidl kan vinden. voor € 2.5 per twee verpakt.
      En die zijn met een gepast lensreinigingsmiddel (wel iets duurder) samen heel goed te gebruiken. De lensreiniging met vloeistof doe ik thuis. Voor occasioneel reinigen op verplaatsing droog doekje, je hebt er immers 2 in de verpakking.
      Je kan die doekjes nadien dan spoelen met gedistilleerd water ( aangevroren condens in diepvries is gratis).

Voor sensorreiniging: daar best toch een degelijke en speciale set voor kopen: rond de € 50 a 60. Dat zijn bijzondere doekjes + vloeistof + spateltje.
      Daar zeker geen risico nemen.

Fotohandel doet dat ook aan € 25 per keer (= diefstal).

mvg

Franky

Comment

Working...
      X