Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studio flitsers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• studio flitsers

Hoi ik zit momenteel met een groot dilemma in verband met studiomateriaal
    heeft er van jullie iemand ervaring met Godart flitsers
    kan een stel kopen tweedehands van 8OOw/s met softboxen van chimera
    graag jullie mening daar men nieuw voor een setje van 5OOW al vlug 600euro betaald bij konijn zonder accesoirs
    het set van Godart is 3x 800 en 1X 400w +3x softbox, kleppenset, honingraat en reflectors het nadeel om en bij de 10jaar oud
    wat zijn de voor en nadelen van zo sterke flitsers
    wat gedaan !!!!!!!!!!!!!!!
    grt Willy
    Last edited by WR.art; 28 december 2009, 19:11.

Re: studio flitsers

hangt er een beetje van af voor wat je het wilt gebruiken...
    in een kleine studio vind ik 800Watt erg ongemakkelijk werken...
    Ik maak regelmatig gebruik van een kleine studio met 600Watt strobes, en vind het erg moeilijk om hier het licht mee te beperken... ga dan veel makkelijker m'n strobist materiaal uit halen...
    Maar ik neem aan als je een grote studio tot je beschikking hebt, dat het leuk materiaal kan zijn...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

in welke ruimte ga je ze gebruiken ?

je zal al een redelijke studio moeten hebben om daarmee te werken. ik werk in een ruimte van 6X3 meter en moet mijn 250 WS vaak helemaal dichtdraaien wil ik niet op f/16 moeten werken

zijn ze traploos regelbaar ?

als je alleen kan regelen tussen 1/1, 1/2, 1/4 en 1/8, dan is dat niet erg flexibel

wat moeten ze nog kosten ?

10 jaar oud wil zeggen geen garantie en mss wel heel moeilijk herstelbaar indien er iets stuk gaat.

Greetz,
      TravelToy.
      www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

De bedoeling is deze te gebruiken in een ruimte van 5,5 op 6 en de of is ze zijn regelbaar
        het laagste vermogen is net iets minder als van de 580ex van Canon
        en de prijs voor alles om en bij de 1OOO euro
        ik dacht dat het goed was indien men buiten of in een grote hal werkt dat men dan veel power had of ben ik mis, momenteel doe ik het met twee canon flitsers heb voor de rest geen studio materiaal ben dan ook naar konijnenberg gaan informeren en die raden jinbei van 5OOw aan deze komen al 500 euro voor de twee
        Is 300w dan al voldoende voor deze ruimte of hoe bekijk je dat

Comment

godard is op zich zeker geen rommel ...dus je zal wel kwaliteit krijgen...

probleem is .... volgens mij bestaat het merk niet meer, dus op support ga je niet meer moeten rekenen. En als je support vindt, ga je ervoor serieus betalen (lampen, eventuele herstellingen,...)

ook zoals gezegd, is 800ws een serieze flits! Ik zou zelf opteren voor eerder richting 500ws (heb ik zelf ook) te gaan of mss zelfs 300ws (als je een kleine ruimte hebt)....

maar hou er gewoon rekening mee dat je voor een kwalitatieve set van 3 koppen 500ws + enkele accessoires op minimum 1500 euro uit zal komen.... en dan heb je deftig materiaal... geen chinese rommel

the choice is yours
          some toys 4 big boys
          http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

Comment

ik werk wel met chinese rommel namelijk met Jinbei

mijn ruimte is 6X3 en ik gebruik de M-250 reeks. Vaak kan ik die niet eens op vol vermogen zetten.

500 WS is -volgens mij- veel teveel voor zo'n kleine ruimte

Kijk anders even op m'n blog ... daar kan je zien wat er allemaal uit zo'n M-250 kan komen. De meeste fotos zijn dan nog met 1 lichtbron gemaakt ook

Greetz,
            TravelToy

Less is more

Comment

ben even op je blog gaan kijken dat ziet er goed uit
              indien ik het goed begrijp dan heeft men met en softbox van 250/s voldoende
              waarom verkoopt men dan altijd setjes dit ter zijde
              eerst dacht ik ook een flitsset met softbox en een vaste lamp met honingraat te kopen
              maar als men op you tube kijkt dan zijn ze altijd met zoveel materiaal aan de gang
              op den duur weet men het niet meer
              1flitsser is bijna zo duur als een set
              kan men met vast licht niet eenvouwdiger werken dan ziet men de schaduws beter
              ben een beginner dus kan stomme vragen stellen hé zodoende leer ik wel veel

Comment

Een beetje een probleem, je koopt zonder twijfel goed en professioneel materiaal, alleen is 800 WS voor een hedendaagse digitale reflex erg veel licht. Een beetje reserve is OK maar een oncontroleerbare hoeveelheid licht is niet echt leuk om mee te werken.

Natuurlijk ligt dit helemaal anders als je ook nog op analoog middenformaat werkt of bijvoorbeeld met de technische camera werkt in de studio.

Persoonlijk zou ik is kijken voor een setje van Elinchrom in de BX reeks bij aankoop van een setje doe je voordeel en je hebt nieuw gerief met de importeur in Aartselaar bij Antwerpen. Je geeft wellicht iets meer uit maar je krijgt er ook wat voor in de plaats.

Van Chinese brol zou ik ver vandaan blijven.

MVG, Jeff C.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WR.art Bekijk bericht
                  kan men met vast licht niet eenvouwdiger werken dan ziet men de schaduws beter ben een beginner dus kan stomme vragen stellen hé zodoende leer ik wel veel
                  Stomme vraag ? Helemaal niet.
                  Ik durf wedden dat van alle prille beginners driekwart nog nooit een flitsset
                  van dicht zag en dus ook niet weten dat daar iets in zit als een modellicht.
                  Dat is de lamp die voor u de schaduwen werpt waar u om vraagt.
                  Op deze afbeelding zie je dat die modellamp in het midden zit met daaromheen de flitslamp (die ringvormig is).

Is dat een antwoord op uw vraag of zit ik hier maar wat naast de kwestie te lullen? ...

groeten
                  Gurdy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                    Van Chinese brol zou ik ver vandaan blijven.

MVG, Jeff C.
                    Sta mij toe dat hier als ervaringsdeskundige voorzichtig te beamen.

De gebruikte materialen zijn niet van de beste soort ...
                    Zo scheurde bij één van mijn flitskoppen het metalen
                    onderdeel open waar de schroefdraad voor de spanvijs
                    opstak waardoor die flitser z'n kopke liet hangen.
                    Gelukkig ken ik hier een handige harry (euh ... handige Geert eigenlijk)
                    op dit forum die dergelijke hopeloos gevallen alsnog fixt.

Anderzijds, ik denk dat Jinbei prijs/kwaliteit tamelijk billijk is
                    voor wie niet van plan is veel over en weer te sleuren met zijn flitsset.

groeten,
                    Gurdy

Comment

er is zoveel op de markt van goedkoop tot peperduur
                      dat setje van 1000 € zou ik niet aanraden onwille door het feit zoals reeds gezegt dat merk niet meer op de markt is

volgens mij als je in een vaste studio werkt dan hoeft dat volgens mij zo geen topmateriaal te zijn ook geen brol natuurlijk maar wat ik wil bedoelen een installatie verslijt door er mee te sleuren van locatie naar locatie telkens opnieuw uitpakken opzetten inpakken enz...

ikzelf heb een falcon setje van 300w waar ik heel tevreden over ben degelijke koppen geen plastiek en stevige statieven die niet omver vallen

ik heb deze aangeschaft bij fotosg (neen ik heb daar geen aandelen) maar gewoon omdat de prijzen daar goedzijn en goede service.
                      ik heb nu even gekeken op hun site en daar staan nu aanbiedingen te koop is elk jaar zo.
                      deze sets worden in het begin van het jaar besteld bij de fabrikant wanneer ze een groot order hebben kwestie van de prijs te kunnen drukken dus als ik op hun site voor 1000€ bestel heb ik 4 koppen van 300w alles erop en eraan
                      dus kijk zelf eens en doe je voordeel

greets
                      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                      www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WR.art Bekijk bericht
                        ben even op je blog gaan kijken dat ziet er goed uit
                        indien ik het goed begrijp dan heeft men met en softbox van 250/s voldoende
                        waarom verkoopt men dan altijd setjes dit ter zijde
                        eerst dacht ik ook een flitsset met softbox en een vaste lamp met honingraat te kopen
                        maar als men op you tube kijkt dan zijn ze altijd met zoveel materiaal aan de gang
                        op den duur weet men het niet meer
                        1flitsser is bijna zo duur als een set
                        kan men met vast licht niet eenvouwdiger werken dan ziet men de schaduws beter
                        ben een beginner dus kan stomme vragen stellen hé zodoende leer ik wel veel
                        Voor sommige settings kom je idd met 1 lamp toe ... voor andere settings heb je er 5 of zelfs meer nodig. Het hangt er dus sterk vanaf welke soort beelden je wil maken en welke soort lichtopstellingen je liefst hebt.

Ik zou zowiezo aanraden om een setje te kopen. Voordeel is dat je direct een compleet geheel hebt en dus ook direct aan de slag kan. Wat ik wilde zeggen is dat je niet over een berg materiaal moet beschikken om leuke dingen te doen.

Uiteraard is er een kwaliteitsverschil tussen de "Chinese Brol" en de "top merken", de vraag is ... heb je er dat geld voor over ? Ga je verschil merken in je eindresultaat ?

Kortom ... eerst even bedenken wat je wil fotograferen, dan bekijken wat je daarvoor nodig hebt en pas dan geld beginnen uitgeven

Greetz,
                        TravelToy.

PS mss eens een workshopje volgen of even meelopen met een ervaren studiofotograaf

Comment

Wat betreft made in china ik denk dat ongeveer alles daar vandaan komt dat je kunt kopen bij konijn of studio 73
                          dat is alvast wat ze aanraden voor een kleine prijs
                          voor een uit de hand aan het lopen hoby is het niet makkelijk
                          vrouwke hoort me al afkomen ( weer naar de snoepwinkel zeker)
                          wil mijn garage ombouwen tot atelier & studio doe namelijk ook airbrush en bodypaint
                          ik zit op een grote van ongeveer 5 op 6 maar plafondhoogte is maar 2,2m hoog
                          is dit een groot nadeel !!!!!!!!!!!
                          had anders al gedacht nog wat andere shooters te zoeken ergens een oud pandje te huren en de kosten te delen het is te overwegen of niet ,denk dat er nog met deze problemen zitten
                          het is niet evident altijd alles in je living te doen
                          ik ga eens uitkijken voor een setje van om en bij de 300w tevens een vast licht
                          ga tweedehands maar laten varen
                          het forum aflopen lezen en zoeken hopend dat ik goed handel

Comment

Ik denk dat je initiële vraag nu wel beantwoord is...
                            We zouden het allemaal niet doen...
                            dus de druk is van de ketel... kan je nu rustig om je heen kijken en evalueren wat je wel zou willen...
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
                            X