Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

achtergronddoek studio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• achtergronddoek studio

beste

voorlopig werk ik met een rol witte stof van zo'n 1m75 breed
    voor mij iets te smal en vervelend met de plooien
    wat krijgt voorkeur papier of vinyl

p.s voor het budget, wat vinden jullie van een vinyl tafellaken, ik weet niet of je me begrijpt en ik weet ook niet of je helder wit kan krijgen

Re: achtergronddoek studio

hallo

Ik heb enkel ervaring met witte stof en zoals je zegt heb je daar idd veel plooien in. Maar als je aan elke kant een flits kan zetten op het achtergronddoek dan kan je deze plooien al redelijk goed wegflitsen. De plooien aan de voeten zijn natuurlijk een ander verhaal (veel nabewerking..: selecteren van wit, de schaduwen die erop vallen zacht nagaan en daarna lichter maken) )
    Wat de breedte betreft, ik heb een stuk laten bijnaaien aan de zijkant zodat het doek 2m breed is.

Ik heb ook gedacht aan rollen vinyl uit de tapijtenwinkel maar het nadeel is dat het zwaar is en dat je aan de ene kant veel blink hebt, wat geen goed idee is als je er een licht o wilt zetten (weerkaatst in de lens). De anderekant is zachter dus mss dat het kan gebruikt worden. Maar de onderkant lijkt me niet echt vlekbestendig.
    Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

een zwarte stuk stuk is geen probleem maar wit zorgt idd voor moeilijkheden soms met de plooien vandaar dat ik overschakelde naar een rol papier.
      2,75 cm op 11 meter. Ruim genoeg
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Ik wil wel eens een bescheiden portretje maken. Ik heb daarvoor een oud dia-projectiescherm van zolder gehaald, een een even oud zwart hoeslaken. Ik drapeer het laken over het scherm, en om de plooien weg te krijgen trek ik het laken aan de randen van het scherm strak met ...euh... wasknijpers.

Comment

wat denken jullie van deze

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door melissa Bekijk bericht
            beste
            voorlopig werk ik met een rol witte stof van zo'n 1m75 breed
            voor mij iets te smal en vervelend met de plooien
            wat krijgt voorkeur papier of vinyl
            p.s voor het budget, wat vinden jullie van een vinyl tafellaken, ik weet niet of je me begrijpt en ik weet ook niet of je helder wit kan krijgen
            Als er geen specifieke reden is om te kiezen voor het duurdere vynil, koop dan een rol kartonpapier (geen plooien) van 2m75 of meer, naar de breedte die je nodig hebt. Vinyl tafellaken op een rol van bvb 2.75 op 11m zal niet evident te vinden zijn en zal waarschijnlijk ook teveel reflecteren. Mocht je daarentegen een achtergrond vinden wat oorspronkelijk als tafellaken, schilderdoek, operatietafelbekleding, whatever,... bedoeld is probeer het dan ook uit want dat kan altijd een leuk effectje geven (zeker met bloedspatten erop )...

Cheers.
            F.

Comment

gisteren een filmpje gezien over studio materiaal daar gebruikten ze echte vinyl
              deze werd overschilderd als hij vuil werd
              dus een achtergrond voort leven

greets
              je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
              www.korandoke.be

Comment

(beetje off topic) Wat kan je met dit spul?
                http://www.cameraland.nl/component/p...art/Itemid,26/
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                  (beetje off topic) Wat kan je met dit spul?
                  http://www.cameraland.nl/component/p...art/Itemid,26/
                  dient om je licht aftebakenen bv je wilt je achtergrond zwart, dan hou je er je licht zoveel mogelijk vandaan
                  de kleurfilters tja eigenlijk hoeft dat geen uitleg he spreekt voor zichzelf

greets
                  je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                  www.korandoke.be

Comment

[Mod]... en we blijven vriendelijk voor mekaar hé
                    alle heen en weer verwijten werden verwijderd
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Bij Ikea vind je grote (rol)gordijnen in alle kleuren voor bijna geen geld.

Comment

Indien je doek wilt als achtergrond kan je lycra-stof gebruiken. Is redelijk goedkoop en kreukvrij.
                        Maar papier vind ik nog altijd het beste.

Bij Ikea vind je grote (rol)gordijnen in alle kleuren voor bijna geen geld.
                        Weet je toevallig de benaming + kostprijs, lijkt me wel een handig DIY alternatief voor fotoachtergrondsysteem.
                        'AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kolarn Bekijk bericht
                          Indien je doek wilt als achtergrond kan je lycra-stof gebruiken. Is redelijk goedkoop en kreukvrij.
                          Maar papier vind ik nog altijd het beste.
                          Weet je toevallig de benaming + kostprijs, lijkt me wel een handig DIY alternatief voor fotoachtergrondsysteem.
                          Goh, benaming zeker niet. Ga gewoon es kijken op de afdeling gordijnen. Prijs ergens tussen 20 en 40 euro als ik me goed herinner. Er zijn vast diverse maten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BladeRunner Bekijk bericht
                            Goh, benaming zeker niet. Ga gewoon es kijken op de afdeling gordijnen. Prijs ergens tussen 20 en 40 euro als ik me goed herinner. Er zijn vast diverse maten.
                            Iris: http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/40054034
                            Isdans: http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/70119901
                            Tupplur: http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/30049514 (ook in het zwart )
                            http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
                            http://foto-actiecode.be

Comment

Ziet er goed uit.. .
                              Enkel kijken of er een mogelijkheid is om het aan 2 statieven vast te maken en ofdat je de stof kan vervangen want 2m lengte is te kort.

Dit weekend eens gaan kijken in de Ikea.
                              'AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light'

Comment

Working...
                              X