Kent iemand een verdeler van verlichting, voor het beoordelen van opzicht modellen ( kleurstalen) ik dacht dat er soort burolampen bestonden met een 5000° Kelvin lamp om zo in altijd dezelfde omstandigheden kleurmonsters te kunnen beoordelen ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
lamp van 5000° k
Collapse
X
-
-
-
Re: lamp van 5000° k
Ga eens zoeken op daglichtlampen of licht-therapie.
Ik gebruik twee van die lampjes, een soort gedraaide tl-buisjes lijken het wel voor table-top-macro. De beste resultaten bereik ik bij 4400 graden K.
En ik heb er inderdaad twee bureaulampjes met een verzwaarde voet bij gekocht.
Succes
Comment
-
Hallo
Ik gebruik de TL-D 90 Graphica TL buizen van Philips. geven 5.000°K
Deze zijn vlot verkrijgbaar in de elektro groothandel.
Bij ons bij Elektro Sint-Truiden.
Prijs weet ik niet meer.
Mvg
JeanP___________________________________
JeanP BDO742BE Nikon D700 en D3X+ Nikkor en Sigma lenzen.
Comment
-
Een gewoon TL armatuur voor 18 watt lampen, maar voorzien van een electronische ballast met dan de TL-D 90Graphica moet het gewenste geven.
Dit tegen een zeer aanvaardbare kostprijs van al naar gelang de winkel een 35 Euro !
MVG, Jeff C.Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door markymark Bekijk bericht@ jeff C.
wat bedoel je juist met electronische balast ?
grtz
mark
Een goede electronische balast, laat je lamp met een snelheid van ongeveer 40.000 maal per seconde knipperen (40 Khz), daar heb je dat probleem niet, veel stabieler licht, dat bij de duurdere balasten ook nog eens dimbaar is, je kan er ook een lamp mee gaan opdrijven, bv. 58 watt door een lamp van 18 watt pompen, zonder dat deze kapot gaat, maar wel ten koste van de levensverwachting, al valt dat wel zeer goed mee.
Comment
Comment