Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik weet wel dat de SB800 niet meer gemaakt en verkocht wordt ,nu is mijn vraag;is een 2dehands SB 800 die een half jaar oud is nog 200€ waard of toch liever een nieuwe SB600 kopen?
Mvg en Prettige Feesten
Ik weet wel dat de SB800 niet meer gemaakt en verkocht wordt ,nu is mijn vraag;is een 2dehands SB 800 die een half jaar oud is nog 200€ waard of toch liever een nieuwe SB600 kopen?
Mvg en Prettige Feesten
Voor mij is hij het waard, als alles er op en aan zit, zoals hij nieuw geleverd wordt.
Ik heb beide de SB800 en SB600. Toch wel een verschil.
Als je besluit van hem niet te kopen, wil je dan even meegeven waar je hem gevonden hebt, dan kan ik een bod doen .
Welke zijn de wezenlijke verschillen in werken met beide,zou dienen voor sporadisch gebruik bij mij.Misschien volstaat SB 600 voor mij wel dan
In antwoord op een PM, maar 't kan voor iedereen interessant zijn.
Wezenlijke verschillen...
- SB800 heeft een ingebouwde bounce-kaart
- SB800 wordt geleverd met een omnibounce
- SB800 wordt geleverd met twee filters (groen - oranje)
- SB800 is krachtiger
- SB800 kan als "master"-flash gebruikt worden om drie flitsers aan te sturen
- SB800 wordt geleverd met een extra batterijhouder, zodat je 5 patterijen kan gebruiken = langer flitsen = iets sneller opladen.
De SB600 is eveneens een heel goeie flash, en zal volstaan voor sporadisch gebruik, wanneer je je niet in het flitsen gaat verdiepen. Hij oogt steviger dan de SB800, maar is m.i. veel moeilijker om in te stellen, met name om hem als "slave"-flits te gebruiken, om hem vanaf de D90 of... draadloos aan te sturen. Op zich is het nie moeilijk, maar ik moet ook altijd weer even nadenken, als ik even niet gestrobed heb.
Het principe van de werking, als gewone opzetflash, is hetzelfde.
200€ is inderdaad een goeie prijs als het toestel ok is.
Best even testen, je weet nooit dat hij misschien gevallen heeft.
Ik heb een jaar terug er eentje van 3 maanden oud gekocht voor 250€
Comment