Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon flits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon flits

    Ik plan de aankoop van een EOS 7D , welke flits zou ik er bij kopen 270EX of 430EX en eventueel het waarom ik welke zou nemen .De kleinste lens zou voorlopig een EF 24-105mm f/4.0 L IS USM aangevuld met een 100/400.Heb niet zo veel inzicht in de gegevens die fabrikant meegeeft?

  • #2
    Re: canon flits

    Koop een lichtsterke prime (= vaste lens)
    Last edited by palombian; 17 december 2009, 12:42. Reden: vaste lens

    Comment


    • #3
      Re: canon flits

      Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
      Ik plan de aankoop van een EOS 7D , welke flits zou ik er bij kopen 270EX of 430EX en eventueel het waarom ik welke zou nemen .De kleinste lens zou voorlopig een EF 24-105mm f/4.0 L IS USM aangevuld met een 100/400.Heb niet zo veel inzicht in de gegevens die fabrikant meegeeft?
      In eerste instantie, waarvoor denk je de flits te gaan gebruiken?
      Een flits kopen die er uiteindelijk maar in een schuif ligt, is ook niet dàt.
      De Speedlite 270 EX is gericht op fotografen die hun flitsfotografie willen uitbreiden en tekort komen met de ingebouwde flitser
      Wil je dan toch een flits aankopen, neem dan de 430 EX II.

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Koop een lichtsterke prime (= vaste lens)
      Voila, deed ik zo ook een dik anderhalf jaar geleden.

      Comment


      • #4
        Re: canon flits

        Ik werk als vrijwilliger bij de plaatselijke MS-liga en ben op bijna alle activiteiten zowel binnen als buiten .Onlangs in een kerk foto's genomen en de flits van mijn EOS 350 is echt nietvoldoende .Daarom zoek in voor mijn geplande aankoop van een 7D ineens een goede externe flits.
        alvast al bedandt
        François

        Comment


        • #5
          Re: canon flits

          die 430 is prima ! Niet super duur en doet zijn werk.

          Comment


          • #6
            Re: canon flits

            Ik zou ook eerder voor de 430 gaan. De prijs ligt heel dicht bij de 270, maar is toch stukken beter (richtgetal, draaibaarheid hoofd, ...). De meerprijs is het zeker waard voor de 430.

            De meerprijs van 430 naar de 580 is het dan niet waard als je niet gebruik maakt van master + slave(s) opstellingen.
            Last edited by Threesa; 18 december 2009, 07:47.

            Comment


            • #7
              Re: canon flits

              ga voor een 580 serie als je de flits later denkt te gebruiken los van je camera... kijk maar eens in het strobist forum... 't is misschien wel de prijs waard... je hebt dan immers een aantal extra mogelijkheden die de 430 serie niet hebben...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: canon flits

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Koop een lichtsterke prime (= vaste lens)
                Een lichtsterke lens is geen vervanging voor een flitser.
                Kies voor minstens een 430exII:
                -Krachtiger en sneller
                -Flitskop draaibaar (bouncen)
                -Manueel instelbaar
                -Als slave te gebruiken
                -Focus assist beam

                Comment


                • #9
                  Re: canon flits

                  heel simpel eigenlijk ... als je het budget hebt koop dan de 580EX II ... er is gewoon niets beter te vinden en je kan later off-camera gaan werken.

                  Anders minstens de 430EX II kopen, die is prima en kost niet te veel, de 270EX is eigenlijk maar een instapmodel en zou ik eerlijk gezegd links laten liggen.

                  Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon flits

                    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    ga voor een 580 serie als je de flits later denkt te gebruiken los van je camera... kijk maar eens in het strobist forum... 't is misschien wel de prijs waard... je hebt dan immers een aantal extra mogelijkheden die de 430 serie niet hebben...
                    Ik begrijp dit advies eigelijk niet voor iemand die kennelijk zoekt naar een 'low budget oplossing'. Wat is dan het voordeel van de 580 serie? De pc sync? Het gebrek van de pc-sync kun je immers oplossen met een kabeltje van nog geen twee tientjes. Verder heeft de 580 serie een Commander functie... maar daar heb je ook niet zoveel aan tenzij je meerdere moderne Canon flitsers aanschaft.... en dan nog, aansturing via infrarood. Buitenshuis alvast problematisch... Goed, de 580 serie heeft meer vermogen en een snellere herlaadtijd maar ik vraag me toch af of dit de riante meerprijs wel waard is.

                    Ik zou TS zeker een 430EX aanraden en de 270EX links laten liggen. Alleen al het feit dat je met de 270EX alleen maar naar boven kunt bouncen en de kop niet kunt draaien vind ik al een afknapper. En dan mist de 270EX ook nog de AF assist. En vergis je niet, die AF assist kan soms héél handig zijn. Ik schiet zelf graag met available light in combinatie met lichtsterke primes en in situaties waarbij het aanwezige licht écht beperkt is, is de AF assist echt een zegen. (zeker in combinatie met de AF van de 5D ) Ik zet dan ook regelmatig mijn 430EX op m'n camera en bij de settings de flits uit zodat ik alleen over de AF assist beschik.
                    www.indetailfotografie.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon flits

                      Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                      Ik begrijp dit advies eigelijk niet voor iemand die kennelijk zoekt naar een 'low budget oplossing'. Wat is dan het voordeel van de 580 serie? De pc sync? Het gebrek van de pc-sync kun je immers oplossen met een kabeltje van nog geen twee tientjes. Verder heeft de 580 serie een Commander functie... maar daar heb je ook niet zoveel aan tenzij je meerdere moderne Canon flitsers aanschaft.... en dan nog, aansturing via infrarood. Buitenshuis alvast problematisch... Goed, de 580 serie heeft meer vermogen en een snellere herlaadtijd maar ik vraag me toch af of dit de riante meerprijs wel waard is.

                      Ik zou TS zeker een 430EX aanraden en de 270EX links laten liggen. Alleen al het feit dat je met de 270EX alleen maar naar boven kunt bouncen en de kop niet kunt draaien vind ik al een afknapper. En dan mist de 270EX ook nog de AF assist. En vergis je niet, die AF assist kan soms héél handig zijn. Ik schiet zelf graag met available light in combinatie met lichtsterke primes en in situaties waarbij het aanwezige licht écht beperkt is, is de AF assist echt een zegen. (zeker in combinatie met de AF van de 5D ) Ik zet dan ook regelmatig mijn 430EX op m'n camera en bij de settings de flits uit zodat ik alleen over de AF assist beschik.

                      580 EX II is ook nog weathersealed.

                      ps. staat hier toch nergens dat TS op zoek is naar een "low budget oplossing" ??

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment

                      Working...
                      X