Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

grootte beauty dish

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • grootte beauty dish

    Ik wil een beauty dish aanschaffen, maar ik weet niet welke grootte aan te raden is.

    Het gaat om een dish van Linkstar met de maten 41 cm, 56 cm of 68 cm.

    Welke kan ik het best nemen en hoe ga ik dit terugzien in mijn foto?

    alvast bedankt
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

  • #2
    Re: grootte beauty dish

    Ik denk dat het principe van hoe groter de lichtbron (weerkaatsing of niet) hoe zachter de belichting, hier ook van toepassing is.
    Fujifilm XT1 - XT3 - XF 18-55mm - XF 18-135mm - XF 55-200mm - XF 35mm - XF 60mm Macro

    Comment


    • #3
      Re: grootte beauty dish

      Ja okee,

      maar ik had ergens gelezen dat als je een beauty dish te ver van het model afhoudt, dat dan het het effect verloren gaat en dat een beautydish zich dan hetzelfde gaat gedragen als een gewone softbox.

      Dus als ik een gezicht en stuk bovenlichaam wil fotograferen, is die 44 cm dan groot genoeg?
      Last edited by danielsl; 12 december 2009, 20:16.
      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

      Comment


      • #4
        Re: grootte beauty dish

        Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
        Ik wil een beauty dish aanschaffen, maar ik weet niet welke grootte aan te raden is.

        Het gaat om een dish van Linkstar met de maten 41 cm, 56 cm of 68 cm.

        Welke kan ik het best nemen en hoe ga ik dit terugzien in mijn foto?

        alvast bedankt
        56 is beter... maar neem er ook een grid bij...

        beauty dishes zet je niet ver van je model, en geven een mooi hard licht...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: grootte beauty dish

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          56 is beter... maar neem er ook een grid bij...

          beauty dishes zet je niet ver van je model, en geven een mooi hard licht...
          Dan ga ik voor de 56 cm. Grid moet nog maar even wachten, want die is net zo duur als de beauty dish zelf
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

          Comment


          • #6
            Re: grootte beauty dish

            Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
            Dan ga ik voor de 56 cm. Grid moet nog maar even wachten, want die is net zo duur als de beauty dish zelf
            ja, I know, maar net de grid maakt het net zo speciaal... voorbeeldjes...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: grootte beauty dish

              Ik heb nu besloten om er een grid bij te kopen. Maar ze hebben er eentje met een dikte van 3,5 cm en eentje van 5,2 cm. Welke kan ik het beste kiezen?
              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

              Comment


              • #8
                Re: grootte beauty dish

                Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                Ik heb nu besloten om er een grid bij te kopen. Maar ze hebben er eentje met een dikte van 3,5 cm en eentje van 5,2 cm. Welke kan ik het beste kiezen?
                Die 3,5 en 5,2 is de diameter van de gaatjes in mm: hoe kleiner de gaatjes, hoe gerichter het licht ...

                Comment


                • #9
                  Re: grootte beauty dish

                  Oorspronkelijk geplaatst door DanielG Bekijk bericht
                  Die 3,5 en 5,2 is de diameter van de gaatjes in mm: hoe kleiner de gaatjes, hoe gerichter het licht ...
                  Daar was ik al achter Maar ga je nu echt zoveel verschil zien in de uiteindelijke foto?
                  D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: grootte beauty dish

                    Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                    Daar was ik al achter Maar ga je nu echt zoveel verschil zien in de uiteindelijke foto?
                    Wel, gezien meer gericht licht harder is zal je meer contrasten krijgen (natuurlijk ook afhankelijk van hoe je je dish opstelt). Hoe groot het verschil tussen 3.5 en 5.2 mm gaat zijn durf ik niet te zeggen, als je graag heel gericht licht gebruikt ga dan voor de 3.5mm .
                    Anders even MadMax contacteren, een (in mijn ogen) bijzonder hulpvaardige fotograaf die veel met beautydish werkt.

                    Comment

                    Working...
                    X