Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke photoprinter voor niet pro?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke photoprinter voor niet pro?

    Hallo,

    Heb een goede printservice gevonden, maar ga nu ook een thuisprinter aanschaffen, want altijd 3-5 dagen wachten voor foto's begint me wat op de heupen te liggen

    Welke printer raden jullie mij aan om foto's mee af te drukken?
    Range zal voornamelijk A4 & 10x15 zijn, en mss wa ertussen ligt.

    Heb goede zaken gehoord van Canon, maar ik ken echt noppes van printers...
    Al die toestande van memoryslots op printer e.d. heb ik absoluut ni nodig, alles wordt via Lightroom/PS geprint...

    En de bijhorende goedkope inktwebshops? Heb al tonershop.be voor de geinteresseerden...

    Thx!

    Cheerioz
    MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

  • #2
    Re: Welke photoprinter voor niet pro?

    Canon ip 9500 (de nieuwe is ip9600) koop je voor minder dan 100 euro incl 5 inktcardridges. Print prima foto's, mooie kleuren. Heeft wat moeite met heel subtiele kleurverschillen maar in de praktijk merk je daar weinig van. Sepia is me tot nu toe niet gelukt, weet niet waarom. Cardridges kosten 65,- euro en daar print je 50 - 60 A4 mee.
    Ik heb in het begin de pelikaan cardridges gebruikt, kosten de helft. Heb mijn printer naar de vaantjes geholpen, een nieuwe gekocht en gebruik alleen nog maar de Canon inkten.

    Groeten, Bert
    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
    www.bertofotografie.be

    Comment


    • #3
      Re: Welke photoprinter voor niet pro?

      Bert, bedankt voor de informatie! Zeer informatief!

      Heb je een ideetje van hoeveel 10x15 prints je kan maken?

      Heeft iemand een ideetje ervan of HP goede feedback krijgt over hun printers? Ik ken iemand die een HP Photosmart C4280 heeft liggen en die er niets mee doet, valt hier deftig foto's met af te drukken?
      Mvg,
      MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

      Comment


      • #4
        Re: Welke photoprinter voor niet pro?

        Oorspronkelijk geplaatst door Mista Molla Bekijk bericht
        Heb je een ideetje van hoeveel 10x15 prints je kan maken?
        (opp A4/opp 10x15) x 50 á 60 = aantal 10x15, dus ongeveer 2x zo veel.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Welke photoprinter voor niet pro?

          Ik ben heel tevreden over mijn Epson PX800FW
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

          Comment


          • #6
            Re: Welke photoprinter voor niet pro?

            en ik over de Epson R800... Ligt er allemaal aan hoeveel geld je er aan wil uitgeven...
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: Welke photoprinter voor niet pro?

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              (opp A4/opp 10x15) x 50 á 60 = aantal 10x15, dus ongeveer 2x zo veel.
              3,9 x zoveel

              Comment


              • #8
                Re: Welke photoprinter voor niet pro?

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                (opp A4/opp 10x15) x 50 á 60 = aantal 10x15, dus ongeveer 2x zo veel.

                Euh.... er gaan 4 10x15's uit een A4, dus ruim 200.
                Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                www.bertofotografie.be

                Comment


                • #9
                  Re: Welke photoprinter voor niet pro?

                  Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                  Euh.... er gaan 4 10x15's uit een A4, dus ruim 200.
                  gij zijt goed in rekenen ofwel gebruikt gij een ander A4 formaat

                  A4 = 297mmx210mm
                  10x15= 150mmx100mm

                  Moogt gij eens uitleggen hoe gij 4 10x15 foto's op een A4 krijgt

                  2 naast elkaar en eentje eronder krijgt ge ja
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke photoprinter voor niet pro?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                    gij zijt goed in rekenen ofwel gebruikt gij een ander A4 formaat

                    A4 = 297mmx210mm
                    10x15= 150mmx100mm

                    Moogt gij eens uitleggen hoe gij 4 10x15 foto's op een A4 krijgt

                    2 naast elkaar en eentje eronder krijgt ge ja
                    oke, gaan we even rekenen (en een klein beetje afronden voor het gemak)
                    30 cm (297 mm) x 20 cm (210 mm) = 600 cm2
                    10cm x 15cm = 150 cm2
                    600 : 150 = 4

                    ofwel: 2 x 10 cm in de 20cm kant
                    en 2 x 15 cm in de 30 cm kant (hier ga je dan wel 3 mm verliezen)

                    is nog steeds 4 stuks.
                    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                    www.bertofotografie.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke photoprinter voor niet pro?

                      Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                      oke, gaan we even rekenen (en een klein beetje afronden voor het gemak)
                      afronden voor het gemak? da's wel een goei

                      Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                      en 2 x 15 cm in de 30 cm kant (hier ga je dan wel 3 mm verliezen)
                      door uw afronding verliest ge inderdaad 3mm en die wil ik niet verliezen.

                      Bovendien moet ge er rekening mee houden dat 4x 10x15 op 1 A4 pushen niet praktisch is want dan staan ze boord-tegen-boord.
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke photoprinter voor niet pro?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht

                        Bovendien moet ge er rekening mee houden dat 4x 10x15 op 1 A4 pushen niet praktisch is want dan staan ze boord-tegen-boord.
                        Als je gelijk hebt dan krijg je het ook Ik zou dan ook voor 9.8 x 14.8 gaan; dan houdt je een snijrandje over. Met een beetje teamwerk komen we er wel uit

                        Groeten, Bert
                        Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                        www.bertofotografie.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke photoprinter voor niet pro?

                          Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                          Als je gelijk hebt dan krijg je het ook Ik zou dan ook voor 9.8 x 14.8 gaan; dan houdt je een snijrandje over. Met een beetje teamwerk komen we er wel uit

                          Groeten, Bert
                          hehehe hopelijk heeft de TS nog iets aan dat beetje teamwerk
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke photoprinter voor niet pro?

                            Het aantal 10-15 op een A4 is wel duidelijk denk ik. Maar ik heb daar zo mijn bedenkingen over. Over je vraag over hp dan. Ik gebruik al sinds jaar en dag een photosmart D7160. Heeft me destijds een 100 Euro gekost, en hun service is zeer goed althans.
                            Na een defect van de lade, tijdens de garantie, had ik na 3 dagen reeds een nieuwe.
                            De afdrukken zijn goed, maar kunnen beter als je het gewone fotopapier gebruik. Maar het premiumpapier geeft fantastische resultaten voor de prijs van de printer. Een afdruk die ik aan mijn schoonouders heb gegeven van hun kleinkinderen hangt nog alijd met een punaise aan het prikbord en de kleuren zijn nog steeds goed.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke photoprinter voor niet pro?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Mista Molla Bekijk bericht
                              Hallo,

                              Heb een goede printservice gevonden, maar ga nu ook een thuisprinter aanschaffen, want altijd 3-5 dagen wachten voor foto's begint me wat op de heupen te liggen

                              Welke printer raden jullie mij aan om foto's mee af te drukken?
                              Range zal voornamelijk A4 & 10x15 zijn, en mss wa ertussen ligt.

                              Heb goede zaken gehoord van Canon, maar ik ken echt noppes van printers...
                              Al die toestande van memoryslots op printer e.d. heb ik absoluut ni nodig, alles wordt via Lightroom/PS geprint...

                              En de bijhorende goedkope inktwebshops? Heb al tonershop.be voor de geinteresseerden...

                              Thx!

                              Cheerioz
                              Eerlijk gezegd gebruik ik FUJI-PRINT, voor 50 cent heb je ze direct mede, is makkelijk, snel en goedkoop, reken de aankoop van papier, inkt en printer ... ondertussen kunt ge vele foto afdrukken ervoor ... nu mijn bescheiden mening

                              Comment

                              Working...
                              X