Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D90 herkent lenmar batterij niet ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D90 herkent lenmar batterij niet ?

    Zijn er andere mensen die problemen hadden met een Lenmar accu en een D90 ?

    Heb 3 weken geleden een D90 gekocht, ineens met reserve accu bij.
    Heb hem een nacht laten opladen, maar toen ik hem dan wou proberen zei de camera dat die leeg was. Accu terug in de lader, die pinkte een minuutje ofzo en zei dan dat die vol was.

    Zaterdag naar konijn gegaan, accu werd zonder problemen geruild voor een andere. Thuis terug de nieuwe proberen opladen, zelfde probleem.. na enkele minuten stopte de lader ermee en in de camera gaf die enkel de lege batterij melding..

    Opnieuw heen en weer naar konijn gegaan, verkoper heeft daar de nieuwe accu getest in een ander toestel en daarin werd die goed als volledig opgeladen herkend.

    Blijkbaar ligt het probleem aan mijn D90 en niet aan die vervang-accu (die hebben ze bij Konijn zonder probleem teruggenomen)

    Het rare is dat de originele Nikon accu wel goed werkt ?

    Heeft iemand al gelijkaardige problemen gehad ?
    Weet nu zelf niet goed wat te doen.. heeft mijn D90 een defect of niet.. zou ik hem bij Nikon onder garantie laten nakijken (en hem een maand of meer missen ?) of hopen dat ik er verder geen last van heb (dat hij de Nikon accu altijd blijft herkennen en als ik later opnieuw een reserve koop dan ineens een van Nikon zelf en hopen dat die ook goed werkt) ?
    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

  • #2
    Re: D90 herkent lenmar batterij niet ?

    Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht

    Zaterdag naar konijn gegaan, accu werd zonder problemen geruild voor een andere. Thuis terug de nieuwe proberen opladen, zelfde probleem.. na enkele minuten stopte de lader ermee en in de camera gaf die enkel de lege batterij melding..

    Opnieuw heen en weer naar konijn gegaan, verkoper heeft daar de nieuwe accu getest in een ander toestel en daarin werd die goed als volledig opgeladen herkend.
    neem je camera eens mee naar Konijn en test het ter plaatse.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: D90 herkent lenmar batterij niet ?

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      neem je camera eens mee naar Konijn en test het ter plaatse.
      grt,bouk.
      Had ik ook gedaan (had het toestel ook bij en de lader).
      2 nieuwe Lenmar batterijen werken niet in mijn toestel, worden als volledig leeg gedetecteerd. In een ander toestel wel als vol.
      Mijn originele Nikon accu werkt wel goed.

      Verkoper stelde me voor om bij te betalen en een extra Nikon accu te kopen, maar heb een reserve accu niet perse nodig en vond het nogal een dure opgrade. Had daarom maar beslist om de Lenmar accu te retourneren en nu enkel de accu die bij mijn camera zat te gebruiken, en zal later wel zien of ik echt behoefte heb aan een extra accu of niet.
      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

      Comment


      • #4
        Re: D90 herkent lenmar batterij niet ?

        een extra accu is echt geen luxe hoor.
        toch maar een originele erbij kopen dan, al blijf ik het vreemd vind dat het anders niet werkt.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: D90 herkent lenmar batterij niet ?

          Jouw camera is net wat kritischer als die andere bij konijn in hetherkennen van 'nep' accu's. Als de camera naar Nikon wordt opgestuurd met die klacht, krijg je hem waarschijnlijk terug met de omschrijving: voldoet aan de specs.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: D90 herkent lenmar batterij niet ?

            Volgens mij geven nepbatterijen of toch sommige merken geen informatie door aan het toestel
            Alleen de originele nikons .

            Comment


            • #7
              Re: D90 herkent lenmar batterij niet ?

              Ik zou ook gaan voor een originele van Nikon. Is weliswaar duurder, maar zal wel werken. Stel: je rijdt nog enkele keren heen en weer naar Konijn of andere winkels om toch een werkende "nep" te vinden. Om te beginnen zijn die tripjes ook niet gratis... Je vindt misschien wel een werkend exemplaar. Maar je zal dan maar ergens staan, betrouwend op je reserve-accu die dan net op dat moment toch weer "de geest geeft" of niet meer herkend wordt...
              www.135mm.be
              @135mm_leuven
              info@135mm.be

              Comment


              • #8
                Re: D90 herkent lenmar batterij niet ?

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Jouw camera is net wat kritischer als die andere bij konijn in hetherkennen van 'nep' accu's. Als de camera naar Nikon wordt opgestuurd met die klacht, krijg je hem waarschijnlijk terug met de omschrijving: voldoet aan de specs.
                Ja dat dacht ik ook al..
                De vraag is alleen of het enkel mijn D90 is, of dat alle nieuwe D90 cameras er last van hebben ?
                Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                Comment


                • #9
                  Re: D90 herkent lenmar batterij niet ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
                  Ja dat dacht ik ook al..
                  De vraag is alleen of het enkel mijn D90 is, of dat alle nieuwe D90 cameras er last van hebben ?
                  vraag me af, of Nikon dat bewust bij een D90 heeft/kan inbouwen?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: D90 herkent lenmar batterij niet ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
                    Ja dat dacht ik ook al..
                    De vraag is alleen of het enkel mijn D90 is, of dat alle nieuwe D90 cameras er last van hebben ?
                    Accu's die perfect werkten in mijn D200 deden niks in een D300. Even zo met een nep accu voor een D2h, werkt daar perfect, maar in de grip van de D700 nada.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: D90 herkent lenmar batterij niet ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      vraag me af, of Nikon dat bewust bij een D90 heeft/kan inbouwen?
                      Als sinds de D200 doen ze dat met meer en minder succes en dat geldt ook voor de accubouwers, die lukt het weer vaker om een werkende accu te maken.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: D90 herkent lenmar batterij niet ?

                        welke accu heb je eigenlijk, deze zijn toch allemaal voor Nikon.(met garantie)

                        Voor al uw camera accu's, accu opladers en geheugenkaarten. Snelle levering, goede kwaliteit en service. Bestel vandaag nog.

                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: D90 herkent lenmar batterij niet ?

                          Bouk in de D90 zit EN-EL3e, vervanger was de Lenmar DLNEL3E.
                          Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                          Comment


                          • #14
                            Re: D90 herkent lenmar batterij niet ?

                            Jongens jongens,gebruik toch eens originele batterijen

                            Comment


                            • #15
                              Re: D90 herkent lenmar batterij niet ?

                              Ik had ook probemen met dezelfde batterij in combinatie met mijn D300.
                              Ik had 2 vervanggers van Lenmar en de ene deed het prima, maar de andere was ook altijd leeg ook al was da pas volledig opgeladen.

                              Probleem lag bij mij echter bij de instelling die je kan doen voor je batterijen in je toestel. Daar had ik in een noodsituatie eens 8 gewone alkaline's in de batterijgrip geplaatst en dat dan zo moeten aanpassen in het menu. Door daarna gewoon de lenmar terug te steken en de instellingen niet aan te passen gaf het toestel dus de verkeerde info aan. Na het aanpassen van die instellingen geen problemen meer met indicatie van lege batterij.

                              Comment

                              Working...
                              X