Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sun-Sniper

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sun-Sniper

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
    die vraag stel ik me ook: een spiegelreflex met grip en een 70-200 laten doorwegen op gripschroef
    en wat je doe met je quickrelease van je statief
    in het geval van zware lenzen gebruik je de statiefgondel van de lens idd, dan hangt het toestel meestal ook mooi in balans.

Als je van statief wil gaan werken moet je de blackrapid idd verwijderen, maar dan gaat deze de rugzak terug in (of was hij er überhaupt niet uitgekomen) en bevestig ik het quickrelease plaatje voor de shoot. eenmaal op het statief verplaats ik mijn camera meestal toch terwijl hij op het statief staat...

wat de grip betreft, ik maak hier zonder zorgen mijn blackrapid aan vast (zowel bij mijn 5D+grip als vroeger mijn 400D+grip), een metalen bout is meer dan sterk genoeg om dit stabiel te houden en het gewicht te dragen...

naar statief gaan vraagt dus idd wel om verwijdering, en dit is zowat het enige "nadeel" dat ik kan bedenken voor deze strap...
    Last edited by RikH; 1 december 2009, 15:48.
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

'k heb ook de blackrapid... ben er tevreden over, maar niet om constant te gebruiken..... de strap is nogal zwaar, maar veel mogelijkheden.... kan perfect aan ieders gestalte aangepast worden....

dus... aanrader... maar vrij duur
      Nikonian

Comment

Ik gebruik ze allebei ...

Je kan de strap vastklikken aan het statiefplaatje, daar zit ook een ring ...
        www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
          Je kan de strap vastklikken aan het statiefplaatje, daar zit ook een ring ...
          Kan je dit eens uitleggen?
          Mijn foto's

Comment

Je schroeft je plaatje op je body of lens ...

Onderaan het plaatje zit een oog die je gebruikt om het plaatje vast te schroeven ...

Aan die oog klik je de strap vast ...

HIER, bovenste foto - aan dat oog dus.
            www.fotofolio.be

Comment

Super! bedankt voor de extra uitleg. mijn rstrap had dit plaatje nog niet, maar ik heb het nu meteen nabesteld
              Mijn foto's

Comment

Trouwens, hier is nog een ander systeem dat je toelaat om je camera aan je heup te bevestigen: http://www.youtube.com/watch?v=Di-XE...eature=related
                Mijn foto's

Comment

Win een SUNSNIPER!

SUNBOUNCE is the professional outfitter for the top photographers and all those that demand premium class light enhancers for their shootings.
                  www.fotofolio.be

Comment

Doeme, ik heb de mijne gisteren besteld .
                    about.me/stijnv

Comment

Niet erg, ik plan 'm toch te winnen ^^

Pff, voor mannen is fotografie toch veel makkelijker. Zij kunnen al hun geld eraan uitgeven. Wij vrouwen moeten ook nog zoveel geld uitgeven aan kleren, schoenen, etc.

Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikon³ Bekijk bericht
                        Gebruikt er iemand zulk type strap in combinatie met een batterijgrip, is dit wel stevig genoeg?
                        Hangt helemaal van de grip af, met de plastieke MB D200 zou ik het niet durven maar met de MB D10 doe ik het wel(hetzelfde geldt voor op statief). De metalen grip met een metale strip over de gehele lengte van de grip, waarin de statiefmoet in is bevestigd, is van de dezelfde constructie als de D2 serie en waarschijnlijk ook D3 serie.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Waarom niet zelf maken om te beginnen ?
                          http://www.lighting-academy.com/inde...mera_strap&L=1
                          Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                          Web-Albums

Comment

amai, zo een koordstopper lijkt mij wel niet zo betrouwbaar. en zo'n dun touw, dat moet toch snijden... maar wel een leuk idee, mss probeer ik het eens
                            Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Mijn Sun-Sniper is net gearriveerd:
                              + verdeelt het gewicht goed over het lichaam
                              + camera vastnemen / terughangen gaat erg vlot
                              - verticale grip is niet meer comfortabel door de schroef
                              about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                                Niet erg, ik plan 'm toch te winnen ^^

Pff, voor mannen is fotografie toch veel makkelijker. Zij kunnen al hun geld eraan uitgeven. Wij vrouwen moeten ook nog zoveel geld uitgeven aan kleren, schoenen, etc.

ikke ook, enne schoenen en kleren moeten nu toch geen fortuin kosten
                                nikon stuff

Comment

Working...
                                X