Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerst flitser of eerer polarisatie filter?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerst flitser of eerer polarisatie filter?

Ik heb nog niet zo lang een Sony A300 met een 18-70 mm en een 55-200 mm lens.
    Ik ben op zoek om m'n setje wat uit te breiden, zouden jullie eerst een polarisatiefilter kopen of eerder toch een externe flitser?

Ik heb niet echt een idee van prijzen of goede merken hieromtrend (buiten de sony dan).

Voor een flitser had ik graag gehad dat hij kan kantelen en dat ik een rood focuslicht heb.

Bedankt

Re: Eerst flitser of eerer polarisatie filter?

Oorspronkelijk geplaatst door Faun Bekijk bericht
    Ik heb nog niet zo lang een Sony A300 met een 18-70 mm en een 55-200 mm lens.
    Ik ben op zoek om m'n setje wat uit te breiden, zouden jullie eerst een polarisatiefilter kopen of eerder toch een externe flitser?

Ik heb niet echt een idee van prijzen of goede merken hieromtrend (buiten de sony dan).

Voor een flitser had ik graag gehad dat hij kan kantelen en dat ik een rood focuslicht heb.

Bedankt
    wat ben je met een polarisatie filter van plan? ik heb er enkele liggen in m'n kast... gebruik ze nooit... flitsers daarentegen... heel dikwijls...
    De meerwaarde van een flitser tegen over een polarisatie filter is 10 tegen 1

lees hier eens, de nuttige toepassing van een pola filter is heel erg beperkt...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik had even een verkeerd beeld denk ik van een polarisatiefilter, ik merkte soms foto's waar de kleuren veel meer in uit sprongen dan de mijne, dat het kwam omdat ik geen polarisatiefilter had, maar kennelijk doet de nabewerking het meeste.

Zijn er dan filters die je mij wel zou aanraden?
      En iemand een idee van een flitser?

Comment

Sony HVL-F58AM Flitser > Deze kantelt langs alle kanten

Maar ik denk dat je al genoeg hebt met een Sony HVL-F42AM. Zelf heb ik geen van de twee. Maar ik denk dat ik eerder voor de flitser zou gaan, want die kan je toch in meerdere gevallen gebruiken.

Nu moet je met beide leren werken om er goede resultaten van de te krijgen
        "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
        500px

Comment

Een polarisatie filter is handig als je veel glas trekt bv. gebouwen of auto's.
          [center] Canon EOS 1000D -- Canon 17-85 IS USM, Canon 50mm F1.4 en Sigma 70-300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
            Sony HVL-F58AM Flitser > Deze kantelt langs alle kanten

Maar ik denk dat je al genoeg hebt met een Sony HVL-F42AM. Zelf heb ik geen van de twee. Maar ik denk dat ik eerder voor de flitser zou gaan, want die kan je toch in meerdere gevallen gebruiken.

Nu moet je met beide leren werken om er goede resultaten van de te krijgen
            Die eerste is veel te duur voor mij. µ
            Kan je die 2e niet kantelen? Heeft die een rood focuslichtje?

Het moet niet per se Sony zijn, het moet er gewoon op passen

Comment

De 2de kun je ook kantelen hoor Maar met de eerste kun je echt alle kanten op.

Van andere merken ken ik niks. Alleen weet ik dat de F42AM op mn "Wishlist" staat
              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
              500px

Comment

Hey, in uw sig zag ik dat je nu dezelfde setup hebt als de mijne.
                Ik zag bij je wishlist dat je dezelfde lenzen wilt, maar van een ander merk.

Zijn die lichtsterker?

Mvg

Comment

Hey, in uw sig zag ik dat je nu dezelfde setup hebt als de mijne.
                  Ik zag bij je wishlist dat je dezelfde lenzen wilt, maar van een ander merk.

Zijn die lichtsterker?

Mvg
                  Hoe bedoel je? Op welke wishlist heb jij het? Die staat enkel op mn PC

Ik heb de 2 Tamron lenzen besteld die in mn sig staan. Welk ander merk bedoel je?
                  500px

Comment

Heeft die een rood focuslichtje?
                    Aangezien deze vraag nog niet werd beantwoord: ja, de HVL-F42AM heeft dat.
                    about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Polygoon Bekijk bericht
                      Een polarisatie filter is handig als je veel glas trekt bv. gebouwen of auto's.
                      Of landschappen in de zomer als de zon mooi hoog staat, of in de winter als er sneeuw ligt om de reflecties van de zon in de sneeuw weg te krijgen en meer detail en contrast te krijgen in wolken bij een mooie blauwe hemel.
                      Kan je mooie contrastrijke foto's mee maken.
                      Canon 7D + 400D - Canon EF-S 10-22mm F 3.5-4.5 USM - Tamron 28-75mm f 2,8 XR DI - Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM - Sigma 105mmf/2.8 Macro - Sigma 30mm f1.4 EX DC HSM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon Speedlite 430EX

Comment

Heb de Metz Mecablitz 48 AF. Deze was zeer betaalbaar en kantelt ook naar alle kanten en je kan hem als slave gebruiken

meer info : HIER

grt,

Raf
                        Alpha 100 | 17-70mm 4.5-5.6 | 75-300mm 4.5-5.6 | Minolta 50mm 1.8 | Tamron 17-50mm 2.8 | Metz Mecablitz 48 AF-1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                          Hoe bedoel je? Op welke wishlist heb jij het? Die staat enkel op mn PC

Ik heb de 2 Tamron lenzen besteld die in mn sig staan. Welk ander merk bedoel je?

Ja die bedoelde ik, zijn deze beter dan de kitlenzen?

Comment

Ja die bedoelde ik, zijn deze beter dan de kitlenzen?
                            Ik hoop het Ze zijn allesinds al veel lichtsterker. Praktijkervaring heb ik er nog niet mee
                            500px

Comment

Working...
                            X