Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe ziet je rugzak er vanbinnen uit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoe ziet je rugzak er vanbinnen uit

    Hey allemaal,

    ik had graag eens geweten hoe jullie rugzakken er vanbinnen uit zien qua indeling dan. hoe zijn de vakskes geordend en wat steken jullie waar... dit omdat ik zelf problemen heb met de indeling... ik zou zeggen trek eens een foto van je fotorugszak (terwijl deze open is "duh" ) en verklaar je nader waarom je deze zo indeeld

    alvast bedankt!

    cheers
    o/-<]: Don't Feed The Models!? www.jeroensimoens.net

  • #2
    Re: hoe ziet je rugzak er vanbinnen uit

    Oorspronkelijk geplaatst door anexco Bekijk bericht
    Hey allemaal,

    ik had graag eens geweten hoe jullie rugzakken er vanbinnen uit zien qua indeling dan. hoe zijn de vakskes geordend en wat steken jullie waar... dit omdat ik zelf problemen heb met de indeling... ik zou zeggen trek eens een foto van je fotorugszak (terwijl deze open is "duh" ) en verklaar je nader waarom je deze zo indeeld

    alvast bedankt!

    cheers

    Post eens een voorbeeldje
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: hoe ziet je rugzak er vanbinnen uit

      Camera met lens28-70 0f 70-200 en 70-200en 28-70 in het midden, keuze door even het midden schotje te verzetten en onder de lens een steuntje ivm grip.

      Flitsers(liggend) en andere lenzen(staand) er rond en de 80-400 er naast of ipv de 70-200.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: hoe ziet je rugzak er vanbinnen uit

        grijs







        Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

        Comment


        • #5
          Re: hoe ziet je rugzak er vanbinnen uit

          Ik heb een gewone rugzak zelf omgevormd met piepschuim en dergelijke naar een eigen indeling. Foto's heb ik nog niet, maar ik zal er toch eens nemen en op mijn site plaatsen.

          Gewoon stevige en brede bodem en dan de zwaarste items onderaan. Mijn 500D met grip linksonderaan, daarnaast mijn 55-250 rechtopstaand. Boven mijn 500D een smalle ruimte niets (wel een poetsdoekje, later mss flits), boven de 55-250 een 60 mm macro dan daar nog eens boven (boven flitsvak) terug een ruimte niets (meestal koekjes en drank ) en er naast de 18-55.

          Duur en zwaar dus onderaan.
          Last edited by Threesa; 14 december 2009, 22:40.

          Comment


          • #6
            Re: hoe ziet je rugzak er vanbinnen uit

            ik pas dit telkens snel aan aan de hand van wat ik meeneem, als mijn materiaal kan onmogelijk in een handige draagbare rugzak...en ik wil tegens wel op voorhand me voornemen wat ik ga fotograferen.

            ik steek het er dus in zoals het past... vol zit ie toch.
            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

            Comment


            • #7
              Re: hoe ziet je rugzak er vanbinnen uit

              tas is een lowepro vertex 300aw
              midden : 1D + 24-70 en 70-200

              vakje voor 2x 580ex ii + CP-E3
              vakje voor mn lichtmeter / grijskaart / reserve accu
              vakje voor mn 2 elinchrom pouches
              vakje voor paar kleine modelaccesoires (klein busje haarlak, kammetje , zonnecreme etc)
              Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

              Comment


              • #8
                Re: hoe ziet je rugzak er vanbinnen uit

                Tas = lowepro computrekker AW.

                TS had graag foto's van de indeling gezien hé.... wel bij deze .

                Nikon stuff and more ...
                https://www.instagram.com/lm_pictures_77/

                Comment


                • #9
                  Re: hoe ziet je rugzak er vanbinnen uit

                  ze zeggen vaak, 1 foto zegt meer dan 1000 woorden

                  Bij deze mijn indeling (Lowepro Minitrekker AW):



                  Heel soms, haal ik de scheiding tussen body en 70-200 weg en schroef ik de lens op de body.
                  Maar meestal zit de body er apart in... Er is dus nog een plaatsje vrij voor de 17-40 f/4 die er hopelijk
                  komend jaar bijkomt
                  Last edited by Hans Swolfs; 29 november 2009, 09:01.
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: hoe ziet je rugzak er vanbinnen uit

                    Ik heb een Kata 3N1-30. Deze tas heeft twee compartimenten, een grote voor camera- gear en een kleinere compartiment bovenin voor overige spullen...

                    In de meeste gevallen heb ik mijn tas zo ingedeeld:




                    Aangezien niet al mijn gear tegelijk in mijn tas past moet ik wel eens wat wisselen. De plaats van mijn 40D gebruik ik dan voor mijn 100-400L en/ of extra Nikon SB-25 flitser(s), en één van de vaste brandpunten wordt wel eens verwisseld voor m'n 24-105L, e.e.a. afhankelijk van wat ik van plan ben te fotograferen. M'n 40D neem ik dan meestal nog wel mee, maar dan in het top compartiment.




                    Zo ziet mijn top compartiment er meestal uit. (Zoals gezegd, als ik mijn 100-400L mee heb ligt mijn 40D meestal ook nog in dit top compartiment)

                    www.indetailfotografie.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: hoe ziet je rugzak er vanbinnen uit

                      Beetje laat, maar dan toch eens tijd gemaakt
                      Zo ziet mijn indeling eruit, heb wel geen idee hoe ik daar in gods naam ooit nog een Sigma 150 macro moet bijkrijgen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: hoe ziet je rugzak er vanbinnen uit

                        De reden waarom ik vanonder kleine prullen heb steken is dat mijn camera e.d. zo wat demping hebben bij het neerzetten op de grond.
                        Last edited by Stijn.V; 15 december 2009, 14:22.
                        about.me/stijnv

                        Comment


                        • #13
                          Re: hoe ziet je rugzak er vanbinnen uit

                          De blog met mijn zelfgemaakte rugzak staat online!

                          http://www.eleanorcomputing.be/index...=blog&blog=108

                          Comment


                          • #14
                            Re: hoe ziet je rugzak er vanbinnen uit

                            Heb een rugzak... en een draagtas... ik pas dit aan aan de hand wat ik wil gaan shooten... en foto's zetten... bad idea

                            Comment


                            • #15
                              Re: hoe ziet je rugzak er vanbinnen uit

                              Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                              Heb een rugzak... en een draagtas... ik pas dit aan aan de hand wat ik wil gaan shooten... en foto's zetten... bad idea
                              Dat doe ik ook... Duurt 3-4 minuten om een setup te kiezen en in de juiste tas te steken.

                              Ik gebruik een Lowepro Nova 4 AW schoudertas als ik niet ver of niet lang moet lopen want daarin is alles gemakkelijker te nemen dan in m'n rugzak. M'n hele uitrusting behalve statief en reflectiescherm kan daarin en staat standaard zo ingepakt.

                              Ik gebruik een Lowepro Primus AW die ook een statiefhouder en plaats voor een reflectiescherm heeft voor tochten of uitstappen. Die is niet reusachtig, maar genoeg voor een body + tele en standaardzoom + een flitser of een 3e objectief en de standaard batterijen, CF, borsteltjes, remote, etc... Die rugzak is geweldig: plaats voor materiaal én bokes/jas/drank. Hij heeft ook een statief houder en regenhoes, back entry tegen diefstal en je rugzak in de modder zetten om er iets uit te halen, snelle toegang luik om binnen enkele seconden je body gereed te hebben en véél draagcomfort. I love it!

                              Ik maak wel eens een foto...

                              Comment

                              Working...
                              X