Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat voor statief??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat voor statief??

Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa
    Mag ik hier ook een vraagje stellen , stel dat ik zo een GIOTTO MTL 8361B zou kopen , kan ik daar een balhoofd van MANFROTTO op plaatsen (488RC2) ?
    Balhoofd Manfrotto 488RC2 niet te snel aankopen: Een 488RC4 is een pak handiger want de snelkoppelplaat is veel groter, klikt gemakkelijker vast en gemakkelijker te verwijderen met de hendel.
    Ik gebruik ook een balhoofd 488RC2 op een monopod voor een telescoop. De snelkoppelplaat is veel kleiner en indien je dit op een fotocamera vast monteert, kun je de camera +lens nooit gewoon rechtzetten. Dus daarvoor gebruik ik die niet meer en overweeg om de snelkoppeling te vervangen op dat balhoofd.

Met die grote koppelplaat kun je uw toestel mooi stabiel plaatsen op een vlak oppervlak zonder dat de camera voorover kiept.
    Ik gebruik een 488RC4 op een 055 proXB. Mijn camera is een Pentax K20D met batterijgreep. Met volgende lenzen kiept die niet voorover: Pentax 50/1.4, 10-17 /3.5 -4.5, Tamron 17-50/2.8 en sigma 105/2.8 macro. Met de sigma 70-200/2.8 wel natuurlijk.

mvg

Franky

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franky Roels Bekijk bericht
      Balhoofd Manfrotto 488RC2 niet te snel aankopen: Een 488RC4 is een pak handiger want de snelkoppelplaat is veel groter, klikt gemakkelijker vast en gemakkelijker te verwijderen met de hendel.
      Ik gebruik ook een balhoofd 488RC2 op een monopod voor een telescoop. De snelkoppelplaat is veel kleiner en indien je dit op een fotocamera vast monteert, kun je de camera +lens nooit gewoon rechtzetten. Dus daarvoor gebruik ik die niet meer en overweeg om de snelkoppeling te vervangen op dat balhoofd.

Met die grote koppelplaat kun je uw toestel mooi stabiel plaatsen op een vlak oppervlak zonder dat de camera voorover kiept.
      Ik gebruik een 488RC4 op een 055 proXB. Mijn camera is een Pentax K20D met batterijgreep. Met volgende lenzen kiept die niet voorover: Pentax 50/1.4, 10-17 /3.5 -4.5, Tamron 17-50/2.8 en sigma 105/2.8 macro. Met de sigma 70-200/2.8 wel natuurlijk.

mvg

Franky
      Die 488RC2 heb ik reeds lang in mijn bezit, die staat op mijn manfrotto 190DB.
      Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
      Web-Albums

Comment

Heeft er iemand ervaring met het statief 732CY van Manfrotto? Moet je hier nog best een balhoofd bijkopen?

Alvast bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Verschoren Bekijk bericht
          Heeft er iemand ervaring met het statief 732CY van Manfrotto? Moet je hier nog best een balhoofd bijkopen? ...
          Dat is afhankelijk van het gewicht van jouw toestel met gemonteerd objectief.
          Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Canon Eos 500D met een 18-200mm objectief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Verschoren Bekijk bericht
              Canon Eos 500D met een 18-200mm objectief...
              KLIK!
              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Working...
              X