Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat voor statief??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat voor statief??

Hoi beste BD-ers,

Ik wil graag een statief aanschaffen.

Graag jullie advies

Wensen:
    - Een driepoter (tripod genoemd toch)
    - Compact en tevens licht gewicht
    - Liefst van Carbon (vanwege duurzaamheid)

Mijn zwaarste combi op dit moment: Canon eos 400D + Canon 100-400L IS USM

Gebruik: All-round

Budget: rond de 200 euro (kan dit tevens nog een beetje oprekken)

Alvast bedankt!!

Gr. Joey
    Canon 400D + Canon EF-S 18-55 (II) + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 100-400L IS USM + Canon EF 28-105 (I) USM + Lowepro micro trekker 100

Re: Wat voor statief??

Smalle zwarte menubalk (bovenaan deze pagina) → "Zoeken"
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Moet je luisteren Jos, ik weet toch helemaal niet waar ik op moet letten??

Ik zeg carbon en miss. zegt één v/d leden hier: joh, je kan net zo goed af moet een aluminium (bewijze van). Ik heb d'r toch helemaal geen kaas van gegeten anders vraag ik het toch niet (of krijg ik meteen het verwijt dat ik te LUI ben om de zoekfunctie te gebruiken)??

Ook wat betreft kop (voor op het statief) ik weet bij god niet hoe en wat (heb laatst op de site van Manfrotto de Manfrotto-configurator gebruikt en of ik daar nu zo vrolijk van werd, tis voor mij nog Arabisch).

Graag reacties

Grtz Joey
      Canon 400D + Canon EF-S 18-55 (II) + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 100-400L IS USM + Canon EF 28-105 (I) USM + Lowepro micro trekker 100

Comment

Dit was mijn antwoord in een andere topic, mss ben je hier iets mee.

SF
        00.00 Gone

Comment

Zeer bedankt StoneFree

Gr. Joey

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Big Joe Bekijk bericht
            Zeer bedankt StoneFree

Gr. Joey
            Mocht je daar in die UK shop je gading vinden, zal dit je zeker wat op weg helpen.
            00.00 Gone

Comment

Wederom hartelijk bedankt!! Dit zijn antwoorden waar ik iets mee kan

SUPER!!

Gr. Joey

Comment

Ik heb een Feisol 3401(onder aan de blz.) met daarop een Manfrotto 486 RC2 balhoofd en daar staat soms op: D700+grip+80-400 zonder probleem, dit weegt dan 1,7 kg of zo.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ook hier kan ik wat mee!! THNX Hjanssen

Gr. Joey

Comment

Zit met dezelfde vraag en hoe meer ik lees hoe meer ik begin te twijfelen.
                    Deze misschien? Redged TSC-428 Ultimate Travel Tripod Carbon
                    Licht en stevig. Ervaringen?
                    Laat ons je beslissing weten hé, nog even tijd --> kerstboom
                    Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                      Deze misschien? Redged TSC-428 Ultimate Travel Tripod Carbon
                      Ideaal voor op reis, maar qua stevigheid, liever toch maar iets anders!
                      SF
                      00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                        Ideaal voor op reis, maar qua stevigheid, liever toch maar iets anders!
                        SF
                        zou tot 8,5kg gaan... Maar uw statief valt precies ook mee van gewicht en je bent er precies content van. Zal daar ne keer naar gaan kijken. Weer een twijfel meer
                        Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                          zou tot 8,5kg gaan... Maar uw statief valt precies ook mee van gewicht en je bent er precies content van. Zal daar ne keer naar gaan kijken. Weer een twijfel meer
                          Ik heb eerst de Giottos 4segment gekocht +kop, plooit kleiner tezamen!
                          Super stabiel en super tevreden
                          Daarna heb ik een 3 segment voor de studio en een monopod besteld + koppen!
                          Heb gisteren via PayPal de tracknummers gekregen, dus maandag of dinsdag staan die hier!
                          Ik ben wel even met Redged bezig geweest, maar afgehaakt! (wel lekker lichtgewicht maar ook trillingen)
                          Dan is het einde verhaal bij mij.
                          Nu heb ik wat ik verlangde:
                          Goed stevig voor in de studio
                          Toch vrij licht en compact voor mobiel werk!
                          En ik kan met mijn kleinste limited pancake lensje de grond raken, zodus!
                          … als ik echter naar het buitenland ga, neem ik enkel de Joby Gorillapod “Slr –zoom” + Giottos kop, mee.
                          Deze voldoet perfect, voor mij en zeer stabiel.

of leuker
                          jetdaisuke, ジェット☆ダイスケ, ジェットダイスケ, Gorillapod, SLR, ZOOM, ズームレンズ, ゴリラポッド, GorillaPod, SLR-ZOOM, 大ゴリポ, ゴリポ, 一眼レフ, DSLR, joby, ケンコー, kenko, 三脚, tripod, Jet Daisuke

Giottos is, vermoeden we, een zusterfirma van Manfrotto.
                          Enkel de shirts verschillen van kleur!
                          SF
                          Last edited by StoneFree; 28 november 2009, 21:14.
                          00.00 Gone

Comment

Mag ik hier ook een vraagje stellen , stel dat ik zo een GIOTTO MTL 8361B zou kopen , kan ik daar een balhoofd van MANFROTTO op plaatsen (488RC2) ?
                            Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                            Web-Albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa Bekijk bericht
                              Mag ik hier ook een vraagje stellen , stel dat ik zo een GIOTTO MTL 8361B zou kopen , kan ik daar een balhoofd van MANFROTTO op plaatsen (488RC2) ?
                              Natuurlijk + zitten er sleutels dop en verlopen bij.
                              SF
                              00.00 Gone

Comment

Working...
                              X