Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weer een statiefvraag..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Weer een statiefvraag..

Hey,

Ik ben op zoek naar een statief maar ik kan maar geen duidelijkheid vinden..
    Momenteel heb ik een 450D, zou nog een grip opkomen, en ik gebruik nog enkel de kitlenzen (18-55 en 55-250). Evt komt er eerder een 10-22 bij, geen zoom.
    Gewicht is not the issue, als ik het aan/in mijn rugzak kwijt kan zeker niet.

Mijn fotografie beperkt zich voornamelijk bij auto's. Ik zou graag een statief hebben waarmee ik erg laag kan gaan maar langst de andere kant zou ik ook graag erg hoog kunnen gaan. Ik begrijp intussen dat de meeste statieven zich beperken tot 160-170cm?

In een ander topic las ik iets over een statief dat erg laag op de grond kon, maar vind er niet veel van terug.

Budget is max 250 euro.

Groetjes,
    Geoffrey

Re: Weer een statiefvraag..

Autofotografie is zeer leuk (ik doe het ook) maar ik denk dat elk statief er wel voor voldoet, maar als je echt hoog wil gaan kan je een monopod gebruiken.
    [center] Canon EOS 1000D -- Canon 17-85 IS USM, Canon 50mm F1.4 en Sigma 70-300

Comment

Zoek een statief waarvan je de middenkolom kan omdraaien, dan kan je camera tot op een mm van de grond hangen. Zelh heb ik een Giotto (http://www.giottos.com/) maar Manfrotto heeft dat ook, ook het balhoofd is belangrijk.
      Wat hoog gaan betreft, hoe hoger hoe onstabieler, dat zal je wel merken als je alles instelt. Het voordeel van een grip is dan weer dat je enkele cm's hoger komt. je lens zal in het geval van een 170cm statief algauw op 184 komen te staan.

Comment

Ik ben ook een Giottos fanaat en tevreden gebruiker.
        De leden van mijn fotoclub vermoeden dat het een zusterfirma van Manfrotto is trouwens, of langs de andere deur de fabriek verlaat.
        Enkel de shirts verschillen van kleur! (rood Manfr / blauw Giottos)
        Giottos geeft heel veel kwaliteit aan een zeer faire prijs, vooral als je ze (zoals ik) in de UK koopt.
        Om niet in herhaling te vallen die Giottos gasten maken ook de: Rocket-Air blower en dat is ook een 100% aanrader.
        SF
        Last edited by StoneFree; 25 november 2009, 15:55.
        00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeoBem007 Bekijk bericht
          Momenteel heb ik een 450D, zou nog een grip opkomen, .
          als dat zo'n plastiek uitvoering, moet die eraf voor op statief.

ik gebruik nog enkel de kitlenzen (18-55 en 55-250). Evt komt er eerder een 10-22 bij, geen zoom.
          wonderlijke lenzen als die geen zoom hebben
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            als dat zo'n plastiek uitvoering, moet die eraf voor op statief.

wonderlijke lenzen als die geen zoom hebben
            Hij bedoelt tele, Kees zal het hem zo meteen uitbundig uitleggen.

Comment

Laag tegen de grond ?

Misschien zo ene gelijk de mijne . Super-statief !!!!!!!!

CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                Hij bedoelt tele, Kees zal het hem zo meteen uitbundig uitleggen.
                Hoe weet je dat? Mischien bedoelde hij wel groothoek of whatever....
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik bedoelde gewoon dat er eerder een 10-22 lens of iets dergelijks zou komen ipv een telelens die, vermoedelijk, wel meer wegen dan zo'n groothoek.

Sorry daarvoor

Bedankt voor de tips alvast, ik ga nog wat neuzen op de site van giotto en manfrotto.

hjanssen: Wat bedoel je met plastieke? Ik zou voor de officiële van Canon..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Hoe weet je dat? Mischien bedoelde hij wel groothoek of whatever....
                    Omdat hij eerder naar groothoek dan naar tele wil, gewoon lezen...

Comment

Ik bedoelde gewoon dat er eerder een 10-22 lens of iets dergelijks zou komen ipv een telelens die, vermoedelijk, wel meer wegen dan zo'n groothoek.

Sorry daarvoor

Bedankt voor de tips alvast, ik ga nog wat neuzen op de site van giotto en manfrotto.

hjanssen: Wat bedoel je met plastieke? Ik zou voor de officiële van Canon..
                      dat niet alle grips op een statief gezet kunnen worden
                      daar moet je bij aanschaf dus gewoon op letten, ofwel de grip eraf als je op statief werkt
                      hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Als ik zo zie, dan gaan de Giotto's niet bepaald laag.
                        Bij Manfrotto zijn er een drietal.
                        De professionele, carbon O55CX3, de 055XProB en de klassieke 055XB.
                        De eerste is ver boven mijn budget, want 300 euro alleen voor het statief, zonder kop, is wat veel.. :lol:
                        De laatste is goedkoper en zou lager gaan dan de 055XProB! Bovendien weegt de XB minder en is hij kleiner in opgeklapte status.
                        Darentegen, op de geposte foto hierboven lijkt de ProB wel tegen de grond te liggen?

Mij interesseert het dus vooral hoe laag het kan, want ik ben wel fan van lekker lage foto's..
                        Tot hier toe beperkt zich mijn keuze dus tot de 055XB en 055XProB..

Tijd om tot de kop over te gaan..? De grootste verschillen zijn de hendels en geschiktheid voor pano's en dergelijke, niet?

Comment

Als ik zo zie, dan gaan de Giotto's niet bepaald laag.
                          Hugh, allez ... ik kan eerst zelfs een put graven en dan gaat mijn Pancake-lensje nog de grond raken.
                          Dat snap ik niet??
                          De middenzuil kantelt zo maar even 180°
                          SF
                          00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                            Hugh, allez ... ik kan eerst zelfs een put graven en dan gaat mijn Pancake-lensje nog de grond raken.
                            Dat snap ik niet??
                            De middenzuil kantelt zo maar even 180°
                            Stonefree, ik snap hem ook niet, of die tripod nu zijn benen 180° kan spreiden of niet, het gaat er toch om dat je alles stabiel kan zetten en je camera in gelijk welke positie kan komen te staan. Met een middenkolom die alle kanten uitkan, kan je toch alle kanten uit(als dat niet duidelijk is )

Comment

Statief 055 proXB zoals op Foto en met een balhoofd 488RC4 gebruik ik reeds één jaar.
                              De grote snelkoppelplaat van de RC4 reeks heeft als voordeel dat je de camera er gemakkelijk op kunt zetten zonder risco om te vallen. De mijne haal ik er niet af.
                              Eens kijken voor prijs in GB. Een pak goedkoper door lage pound en die krijg je moi verpakt via post. bij Wharehouse Express kocht ik mijn set voor minderr dan € 230 thuis geleverd.

MVG

Franky

Comment

Working...
                              X