Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

falcon eyes SS110F

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • falcon eyes SS110F

    hallokes, ik zou me wat meer willen bezig houden met studiofotografie en heb mijn oog laten vallen op de falcon eyes ss110F startersset (http://www.kamera-express.nl/index.p...&product=20116). Ik "werk" met een Nikon D40. Nu is mijn vraag, werkt dit samen of wat heb ik nog nodig om dit samen te doen werken? op gebied van flitsers ben ik (nog) een leek en gezien de gunstige prijs zou ik daarmee willen beginnen. Iemand die hier raad kan geven? alvast bedankt

    Vriendelijke groeten

    Steve
    Last edited by steve_D40; 24 november 2009, 01:27.
    stevebalthasar.wix.com/balthasarphotography
    BalthasarS, on Flickr, Balthasarphotography op facebook

  • #2
    Re: falcon eyes SS110F

    Via een zogeheten PC-sync kabel kun je de flitsers aansturen met je camera. Controleer of je D40 een PC-sync aansluiting heeft (ben geen Nikon kenner). De kabel wordt geleverd in de kit van Falcon Eyes.

    Groet,
    Peter

    Comment


    • #3
      Re: falcon eyes SS110F

      Die set (en alle andere ook) werken samen met uw camera. Je hebt waarschijnlijk nog wel een overgang nodig die je in je flitsvoet schuift en waar je een sync kabel op kan bevestigen (D40 heeft geen apparte aansluiting).
      Ook is het mogelijk om een optionele draadloze zender en ontvanger aan te schaffen.

      Let wel, de set waar je hier naar linkt is heel licht, ik zou eventueel toch de 200Ws overwegen.
      Vriendelijke groeten,Raf

      www.rafvandenbogaert.be

      Comment


      • #4
        Re: falcon eyes SS110F

        Hallo,

        Ik heb deze set ook een tijd geleden gekocht.
        Aangezien de 40d een pcsync uitgang heeft kan je ze via de meegeleverde sync-kabel aansturen.

        Will je liever meer vrijheid en geen extra kabels aan u camera hangen dan kan je deze triggers meebestellen.
        http://www.kamera-express.nl/index.p...&product=12151
        Je hebt maar 1 ontvanger nodig want de 2de studioflits gaat mee af met de eerste.(zit een flits oogje op)
        Canon 7d, Ef 70-200 F4L, EF 50 F1.8 II, Ef-s 17-55 2.8 IS, Sigma 150mm 2.8 EX macro, Kenko digital tussenringen, EF-s 17-85 F4-5.6 IS.

        Comment


        • #5
          Re: falcon eyes SS110F

          sorry dacht dat je een canon 40d had
          De nikon d40 heeft geen pc sync dus dan kan je de triggers gebruiken of een adapter voor op de flitsvoet waar je de pc-sync kabel kunt aansluiten.

          greetz manuel
          Canon 7d, Ef 70-200 F4L, EF 50 F1.8 II, Ef-s 17-55 2.8 IS, Sigma 150mm 2.8 EX macro, Kenko digital tussenringen, EF-s 17-85 F4-5.6 IS.

          Comment


          • #6
            Re: falcon eyes SS110F

            bedankt allen voor de snelle en nuttige informatie!
            stevebalthasar.wix.com/balthasarphotography
            BalthasarS, on Flickr, Balthasarphotography op facebook

            Comment

            Working...
            X