Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotorugzak met genoeg plaats buiten fotogrief !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fotorugzak met genoeg plaats buiten fotogrief !

Hallo

Sinds kort ben ik op zoek naar een goede fotorugzak voor mijn fotogrief in te steken.

Momenteel moet er in passen:
    -Mijn camera uiteraard
    -18-105 f/3.5-5.6
    -105 Macro
    -Flitser
    -Statief, zeer belangrijk

Belangrijk is ook nog dat ik buiten mijn fotogrief genoeg plaats heb voor andere dingen. Want meestal gebeurt het wel dat ik weg ben voor een hele dag.

Ik dacht aan een Lowepro Primus Minimus maar het lijkt dat deze geen vak heeft bovenaan, dat dit enkel stof is. Enkel de plaats waar het fotogrief inmoet is een vakje.

Hopelijk kunnen jullie me helpen
    Groeten
    Natan
    Flickr
    Pagina op Facebook

Re: Fotorugzak met genoeg plaats buiten fotogrief !

Kijk eens bij aangeboden, Rikketik bied een Lowepro vertex 200 te koop aan
    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Onlangs vond ik hier op het forum een goede tip : neem je gerief mee en zoek bij de fotohandelaar de juiste rugzak, dat is het beste dat ik hier al gelezen heb. Maar het enige juiste formaat zal je nooit vinden : voor de ene uitstap is de ene rugzak te klein voor de andere uitstap te groot etc. etc. Als je een merk wil : Lowe pro is zeer degelijk, iets duurder, maar ook de grootste keuze.

Comment

Kijk anders ook eens naar Tamrac. Vooral de Expedition serie biedt heel wat plaats.

Als die zakken nog niet genoeg plaats bieden, dan kun je die nog uitbreiden met extra zakjes aan de draagriemen (MAS & SAS). Ik heb er persoonlijk nog zo'n waterfleshouder bij

Mvg

Steven
        1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
          Onlangs vond ik hier op het forum een goede tip : neem je gerief mee en zoek bij de fotohandelaar de juiste rugzak, dat is het beste dat ik hier al gelezen heb. Maar het enige juiste formaat zal je nooit vinden : voor de ene uitstap is de ene rugzak te klein voor de andere uitstap te groot etc. etc. Als je een merk wil : Lowe pro is zeer degelijk, iets duurder, maar ook de grootste keuze.
          Ge moogt gerust zijn dat dàt een goeie tip was. Kwam van de ondergetekende. Waarom het altijd zo "moeilijk" maken en eindeloos palaveren & zagen over zo iets BANAALS ? Ge pakt uwen boel mee en ge gaat een goeie fotowinkel (eventueel zelfs een AS/Adventure, al ben ik - uit principe - tegen ketens). Ge legt uwe rommel op de toonbank en vraagt of ge een paar modellen moogt zien. Modellen van RUGZAKKEN, natuurlijk. Een béétje verkoper zal al rap zien wat ge "nodig" hebt.
          ---------------
          Ik heb vorig jaar op die manier een Lowepro "Computrekker AW" gekocht (waar halen ze die namen uit ???) en ik ben er nog altijd 300% tevreden van. Eén reservetoestel, 2 lenzen, een flits, wat rommel (notaboekje, zaklampje, griffels, stylo's en potloden (van élk een, lol), en, eventueel als ik per vliegtuig reis : mijn laptopke.
          ---------------
          Rugzak te klein ? Nog nooit, in mijn geval. Te GROOT ? Ja, als ik niet alles mee wil nemen maar dan heb ik nog ruimte voor een mutske, een flesje water,... Komaan zeg, wees eens wat soepel !
          ---------------
          De rugzak is zwart, valt nooit op, doet wat hij moet doen. Gisteren was ik aanwezig (als fotograaf) op een recordpoging en ik kon mijn ruzak onopvallend tussen de andere zakken & toestanden zetten. Niemand kent de inhoud en tegenwoordig loopt élke "scholier" (zo voel ik me toch nog) met één of andere rugzakske van kipling of Eastpak of....
          --------------
          Conclusie : "Proficiat 35a met je GOEIE aankoop !" (was àlles maar zo makkelijk !!!)

Comment

"Computrekker AW" gekocht (waar halen ze die namen uit ???)
            "Compu-" omdat er plaats is voor een laptop. "AW" = All Weather omdat er een "regenkapje" bij zit.

Ik heb hem ook, en inderdaad heel tevreden van...
            www.135mm.be
            @135mm_leuven
            info@135mm.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk bericht
              "Compu-" omdat er plaats is voor een laptop. "AW" = All Weather omdat er een "regenkapje" bij zit.

Ik heb hem ook, en inderdaad heel tevreden van...
              Bedankt jongen voor je feed-back !

Comment

Bedankt allemaal voor de uitleg, ik zal het allemaal eens geen uitvoeren en dan kan ik bekijken welke ik het beste vind.
                Groeten
                Natan
                Flickr
                Pagina op Facebook

Comment

Het voornaamste waarvoor ikzelf nooit gewaarschuwd ben (en waar ik ook niet genoeg rekening mee heb gehouden)
                  => GEWICHT. Ik heb zo'n lowepro vertex 300 aw. Heel fijne rugzak (ok, voor jou: géén apart compartiment voor je boterhammen/jasje), plek voor alles wat ik me kan inbeelden (flash, 2de body, zowat al mijn lenzen, accessoires, statiefhoofdjes, statief, laptop, whatever). Maar op die manier kan ik er absoluut niet mee rondlopen wegens té zwaar.
                  => zoek vooral een goede balans tussen wat je wil meenemen en wat je kan thuislaten, en zorg dat dat gewicht goed genoeg verdeeld is over je rug. Vanaf een bepaald gewicht is dat belangrijk. Ook als ik mijn Stealt Reporter 300 AW volprop is die te zwaar om over 1 schouder te dragen. Als ik die iets minder volprop en nog een jasje ofzo erbij prop kan ik op die manier er wél een hele dag mee rondlopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door al murphy Bekijk bericht
                    Maar op die manier kan ik er absoluut niet mee rondlopen wegens té zwaar.
                    Dat was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik die prentjes zag op de site van Lowepro . Rugzakken maar vol gepropt met het zotste foto materiaal, zot handig zo 25kg als je zoals mij soms in bomen klimt om foto's te maken .

Aangezien ik ook niet zoveel fotogrief heb zal het voor mij ook niet nodig zijn zo een hele fotokast te kopen.

Na wat rond neuzen op internet denk ik dat ik de Lowepro Primus AW ga kopen. Lijkt me naar mijn normen de meest passende te zijn. Zelf is hij gemaakt van gerecycleerd materiaal , nog beter naar mijn normen.

Bedankt voor je uitleg.
                    Groeten
                    Natan
                    Flickr
                    Pagina op Facebook

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
                        is deze site echt zo betrouwbaar als vele zeggen ? de prijzen zijn echt aanlokkelijk maar ik ben wat trughoudend omdat alles van over de grote plas moet komen.

Comment

het is slechts de kleine plas (jersey), prijzen in pond, maar ik vertrouw het ook niet 100% hoor...sommigen hier zeggen dat het betrouwbaar is. Maar een rugzak die bij konijn 200 euro of meer kost nu voor 80 euro? Da's wel heel heel straf

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GillesH Bekijk bericht
                            het is slechts de kleine plas (jersey), prijzen in pond, maar ik vertrouw het ook niet 100% hoor...sommigen hier zeggen dat het betrouwbaar is. Maar een rugzak die bij konijn 200 euro of meer kost nu voor 80 euro? Da's wel heel heel straf
                            Ja, ik ging juist dezelfde vraag stellen. De rugzak die ik wil kopen is dan nog eens halve prijs 3 keer zo weinig als op konijn. Wel aanlokkelijk.

Ik weet niet goed wat ik zou doen
                            Flickr
                            Pagina op Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Natan-Bolckmans Bekijk bericht
                              Ja, ik ging juist dezelfde vraag stellen. De rugzak die ik wil kopen is dan nog eens halve prijs 3 keer zo weinig als op konijn. Wel aanlokkelijk.

Ik weet niet goed wat ik zou doen
                              Ik vraag me toch af wat "jullie" doen als je eens iets écht serieus wilt kopen ?
                              ---------------
                              Word toch werkgever en ga naar een (foto)winkel in je buurt met je fotorommel. Stal het zootje uit op de toonbank en vraag om een paar modellen (van rugzakken) te mogen zien waar je gerief in "past". De verkoper zal meteen "zien" wat jij ongeveer nodig hebt.
                              --------------
                              De voordelen ?
                              1. ge hebt meteen "uwe" zak in handen, geen gezeik (& iedereen rijk)...
                              2. ge gunt de mensen in uw buurt die nog durven en willen investeren in een winkel ook "iets"...
                              3. de prijs ? Die ben je al vergeten als je buitenstapt (hoop ik)...
                              ---------------
                              Zo doe ik het al jaren. En 'k leef NOG !

Comment

Working...
                              X