Wie heeft een bruikbare tip voor een paar handige handschoenen die zeer handig zijn om tijdens de barre wintertijden toch nog het fototoestel te kunnen hanteren. Ik denk bijvoorbeeld aan handschoenen die jagers aantrekken om met blote vinger de trekker over te halen. Misschien een rare vraag maar weet er niet onmiddellijk een antwoord op. Dank.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Handschoenen !!!!!
Collapse
X
-
-
Re: Handschoenen !!!!!
handschoenen zonder vingers of met afneembare vingers (van de handschoen bedoel ik) dat bestaat dus echtnikon coolpix s9100
-
Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk berichtWie heeft een bruikbare tip voor een paar handige handschoenen die zeer handig zijn om tijdens de barre wintertijden toch nog het fototoestel te kunnen hanteren. Ik denk bijvoorbeeld aan handschoenen die jagers aantrekken om met blote vinger de trekker over te halen. Misschien een rare vraag maar weet er niet onmiddellijk een antwoord op. Dank.
Ik gebruik MTB handschoenen, die hebben geen vingertoppen. En isolatiemateriaal (brico) om waterleidingen te isoleren, rond de poten van mijn statief.
-m-Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.
Comment
-
Ik heb net bij de as adventure handschoenen gekocht waarvan de vingers maar half zijn, zodat je vingertoppen vrij zijn. Er zit dan zo een stukje extra stop tegen de buitenkant van je hand, dat je over je vingers kan trekken zodat je er een want kan van maken. Heel handig!
Comment
-
Hey juppekes
Oorspronkelijk geplaatst door Leen! Bekijk berichtIk heb net bij de as adventure handschoenen gekocht waarvan de vingers maar half zijn, zodat je vingertoppen vrij zijn. Er zit dan zo een stukje extra stop tegen de buitenkant van je hand, dat je over je vingers kan trekken zodat je er een want kan van maken. Heel handig!
Als het dan echt koud is komt er maar één vinger van onder die want gekropen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leen! Bekijk berichtIk heb net bij de as adventure handschoenen gekocht waarvan de vingers maar half zijn, zodat je vingertoppen vrij zijn. Er zit dan zo een stukje extra stop tegen de buitenkant van je hand, dat je over je vingers kan trekken zodat je er een want kan van maken. Heel handig!
Comment
-
-
Mss een tip vanuit een andere hobby van mij: koop een paar drumhandschoenen.. Dit zijn
fijne handschoenen die uitstekend goed passen en laten je toestaan om alle fijne
bewegingen nog uit te voeren.. Maar het fijnste van al: je moet geen vingerloze
handschoenen aanschaffen.
Dit zijn ongeveer degenen die ik ooit heb gekregen voor Kerst:
Follow me on neonpxl.com
Comment
-
Ik gebruik tijdens de wintermaanden nog altijd de dunne binnenhandschoenen die ik ooit voor op de motor heb gekocht. Normaal is het de bedoeling dat je die gebruikt in een paar motorhandschoenen, dan heb je een extra laagje isolatie.
Maar ze zijn zo dun dat je ze ook heel gemakkelijk kan gebruiken om de camera te bedienen. Als het echt heel koud is, en er staat wat wind, dan is de bescherming niet voldoende en zal je toch nog geregeld je handen in je zakken moeten steken.
Het enige probleem is dat ik op dit ogenblik niet kan zeggen waar je die nog kan vinden, ik denk dat ik ze ooit bij Hein Gericke heb gekocht.
Aanpassing:
Ik heb even de online catalogus van Hein Gericke gezocht http://www.hein-gericke.de/0/katalog...talog.php?c=be
De hanschoenen bovenaan pagina 87, 90 en 93 zijn waarschijnlijk bruikbaar, die op pagina 93 komen volgens mij overeen met het paar dat ik nog altijd gebruik.
Maar je kan ze wel best in een HG-shop gaan bekijken (er zijn er zo een paar in Belgie, meestal reed ik naar Wijnegem).Last edited by Black B@ndit; 7 november 2009, 10:35.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Bij de SD in Diest was iemand handschoenen voor fotografen aan 't testen (Erikdr van Shoot)
De wijsvinger en duim van de handschoen hadden geen topjes. Leek me toch heel handig om het toestel nog vlot te kunnen bedienen zonder veel koude vingers te krijgen.
Misschien lezen we er binnenkort wel meer over.
Comment
-
Bij AS Adventure vindt je die binnenhandschoenen heel makkelijk hoor. Wintersport gebruikt die namelijk ook, maar ik vindt ze wel heel dun. En anders in een legerstock gaan kijken daar vindt je ook makkelijk handschoenen
Comment
-
-
wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
Ik ben er niet zo tevreden van omdat je ofwel alle vinger bloot hebt ofwel geen enkele.
Een vriend van me heeft een paar waarbij je elke vingertop apart kunt bloot kunt zetten.
Ik zal hem eens vragen vanwaar die komen.
Comment
Comment