Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

afstandsbediening Sony A200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• afstandsbediening Sony A200

Weet er iemand of er een afstandsbediening bestaat waarbij je de shutter speed van de camera kan aanpassen zonder aan de camera zelf te moeten komen?
    Dit zou heel handig zijn voor het maken van verschillende belichtingsopnames om achteraf tot HDR te combineren.

Er zijn enorme prijsverschillen tussen verschillende soorten, maar veel uitleg staat er zelden bij. Kunnen de goedkopere afstandsbedieningen een continious opname of BULB opname ondersteunen? Of moet het daarvoor al wat duurder zijn?

Alvast bedankt!

Re: afstandsbediening Sony A200

Ik heb zoiets van ebay voor circa 10€.
    Je kan daarmee gewoon hetzelfde doen als met je ontspanner, namelijk indrukken in 2 stappen.
    Bulb moet daarmee ook werken.

Comment

De vraag is kan de camera dit?

Kun je het niet met deze funktie:

3 opnamen met stappen van 0,3/0,7 EV; (in de instelling "Drive-modus")
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

ja, ik kan een bracketting uitvoeren van 0.7 EV, maar dat lijkt me wat weinig om echt effect te hebben in HDR. Ik zou soms tot 2 stops willen gaan en dat kan niet via de brackettingfunctie.
        Ik zou daarom mijn shutter speed moeten varieren en ik zou dit willen doen, zonder aan de camera te moeten komen.

Comment

Is erop de camera een mogelijkheid van thetered shooting? Als die er is kan het met de pc als remote en misschien met een pda'tje waarop je dat programma installeerd.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oei, dat ga ik eens moeten uitzoeken. Ik had daar zelfs nog nooit van gehoord.

Nuja, een PC is nogal onhandig als je buiten foto's wilt nemen. Een een pda lijkt me net iets duurder dan zo'n afstandsbediening.

Vreemd, ik dacht niet dat dit zo'n buitensporige vraag was. Ik hoopte dat zo'n remote net iets meer zou zijn dan gewoon een knopje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Is erop de camera een mogelijkheid van thetered shooting? Als die er is kan het met de pc als remote en misschien met een pda'tje waarop je dat programma installeerd.
              Neen, de A200 kan niet tethered shooten

Comment

Als je met een computer niet in je camera kan voor thetered shooting, dan zul je ook niet met een ab je camera in kunnen om settings te verzetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sMatti Bekijk bericht
                  Ik hoopte dat zo'n remote net iets meer zou zijn dan gewoon een knopje.
                  Misschien lukt het met deze van Sony? Werkt volgens de website met bijna alle camera's, al staat er op de beginpagina enkel de A900 vermeld.
                  about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn.V Bekijk bericht
                    Misschien lukt het met deze van Sony? Werkt volgens de website met bijna alle camera's, al staat er op de beginpagina enkel de A900 vermeld.
                    Dit werkt enkel voor de A230-900, dus de nieuwste generatie alpha's en enkel om 2sec timer te gebruiken en af te drukken...(zelfs geen AF, doet wel AF als de camera maar beetje moet bijfocussen en vooral dan aan de breedhoekzijde van de lens)...
                    De rest van de knoppen is enkel om de camera te bedienen voor op de TV

Comment

Working...
                    X