Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

speedlites gebruiken met softbox en paraplu's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• speedlites gebruiken met softbox en paraplu's

Ik zou graag de wereld van basis studio fotografie een beetje willen verkennen. Hiermee bedoel ik nog niet meteen foto's in een echte studio maar eerder wat strobist werk met mijn 2 speedlites (er komt nog wel een ST-E2 en 580 of 430ex bij)
    Hiervoor zou ik dus wat paraplu's en softboxen nodig hebben met statief en speedlite klem enzo. Ik weet wel ongeveer wat ik nodig heb, maar ik weet totaal niet waar ik het kan kopen. En op internet vind ik niet bepaald veel informatie over softboxen en paraplu's in combinatie met speedlites met betrekking tot winkels in België. Ze hebben wel overal studioflitsers enzo, maar hier wil ik absoluut mijn geld (nog) niet aanhangen.

ik dacht dus aan:
    -3 statieven + klem voor speedlite en paraplu/softbox
    -2 vierkante softboxen (moet echt niet groter dan 20" zijn)
    -2 translucente paraplu

is het monteren van een translucente paraplu aan een speedlite niet veel makkelijker dan een softbox? of is dit volledig gelijkaardig?

Weet er iemand een winkel in België waar ik dit kan vinden? (off the shelf, ik wil niet bestellen aangezien ik maar 20 dagen in België ben en dus niet 3/4 daarvan wil wachten)

en heeft iemand een gedacht van de kostprijs hiervan? want daar heb ik ook geen flauw benul van.

alvast bedankt
    5DmkIII en wat glas

Re: speedlites gebruiken met softbox en paraplu's

Je hebt ook nog triggers nodig. Met die ST-E2/580ex(ii) zal je veel misfires hebben, zeker als je een softbox gebruikt.
    In Belgie ken ik geen winkels behalve the usual shops. In nederland heb je fotosg.nl

Comment

Re: speedlites gebruiken met softbox en paraplu's

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      Ik weet wel ongeveer wat ik nodig heb, maar ik weet totaal niet waar ik het kan kopen. En op internet vind ik niet bepaald veel informatie over softboxen en paraplu's in combinatie met speedlites met betrekking tot winkels in België. Ze hebben wel overal studioflitsers enzo, maar hier wil ik absoluut mijn geld (nog) niet aanhangen.
      d'r is een sticky in het strobist forum die je dat allemaal vertelt...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
      X