Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D40

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D40

Beste allemaal
    Ik ben hier nog maar een groentje... maar heb toch al een vraag.
    Ik heb een D40 van Nikon en vond in de kast nog een flits Metz 40AF-4N vanuit het analoge tijdperk.
    Kan ik deze flits straffeloos op mijn toestel zetten, zoniet, wat is een flits die bij mijn toestel zou passen.
    Graag antwoorden in 'mensentaal' omdat ik nog niet alle technische begrippen beheers.
    Vriendelijk dank!!!

Re: Nikon D40

Van Nikon zou dat bv een SB400 of SB600 flitser kunnen zijn (of groter naargelang u zelf wilt).

Of ene van Metz voor Nikon.

Zelf heb ik ook nog een paar oude flitsers van Metz maar die gebruik ik niet op mijn toestel om mogelijke schade uit te sluiten.
    Last edited by Sus; 29 oktober 2009, 14:10.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Had ook nog een oude Metz mecablitz van in mijn analoge tijd, na contact met de support van Metz in duitsland bleek die flitser best niet te gebruiken op mijn D90, heb mij dus een SB 900 aangeschaft, vrij duur,maar topflitser, ik gebruik hem constant, resultaat, zelfs bij buitenopnames (portretten) schitterende resultaten!

Comment

De vraag was of het kan werken: kijk of de flitser een A of M stand heeft. Indien A stand dan werkt het best goed: gewoon iso en diafragma in overeenstemming brengen (camera op M), sluitertijd bv 1/125.
        Als de flitser alleen TTL werkt: jammer dan, dan werkt het niet.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Working...
        X