Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

monopod voor sport

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• monopod voor sport

Ik ben op zoek naar een eenpootstatief voor bij sportwedstrijden. Ik had al het een en ander over de manfrotto 680B en 681B gelezen. Zou bijv. de 681B genoeg zijn voor een body+ grip + sigma 120-300 + evt converter? Ook zat ik te denken aan een kop voor op de eenpoot. Nu dacht ik eerst dat de 234RC wel aardig was maar die kan max. 2,5kg aan. Dus dat wordt 'm niet, iemand anders nog suggesties?

Groeten Andreas
    1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

Re: monopod voor sport

Hey,

Ik heb hier alle 2 die monopods liggen. Ik gebruik ze altijd met een Nikon D300 en 70- 200mm 2.8 en deze zijn goed stevig en kunnen tegen een stootje.
    Enige verschil tussen de twee is de lengte die ze halen en het aantal delen waarin ze uitschuiven.

Zie hieronder de verschillen...

Een kop voor erop heb ik nog nooit gebruikt voor voetbal en veldrijden waar ik de monopod meestal voor gebruik nog nooit nodig gehad... ik bevestig wel de lens aan de monopod en niet de body.

Manfrotto 681B Foto Monopod
    Robuuste, 3-delige monopod met rubberen grip, polsband, quick action pootsluitingen, 60 mm cameraplaat met plastic cover.

Kenmerken:
    - Ingeklapte lengte: 65 cm- Min. lengte: 65 cm
    - Max. lengte: 161 cm
    - Gewicht: 0,8 kg
    - Draaggewicht: 12 kg
    - Kleur: Zwart
    - Materiaal: Aluminium
    - Attachment: 1/4

Manfrotto 680B Monopod Zwart

Monopod bestaande uit 4 delen met rubberen grip, polsband en quick action pootsluitingen.

Kenmerken:
    - Ingeklapte lengte: 51 cm- Min. lengte: 51 cm
    - Max. hoogte: 154 cm- Gewicht: 0,83 kg
    - Draaggewicht: 10 kg
    - Kleur: Zwart
    - Materiaal: Aluminium
    - Attachment: 1/4

Comment

volgens mij zijn ze evenduur dus dan ga ik denk voor de 681B. Misschien dat ik dan eerst die monopod aanschaf en daarna kijken of ik de kop erg mis
      1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

Comment

Prijs is idd ongeveer dezelfde momenteel... Je kan er niet veel miskoop aan doen, en idd kijken of je die kop echt mist.

Comment

Hello,

kijk ook eens even naar deze : FT-1502 Alu monopod ... ik gebruik hem met een 40D/grip/70-200 IS 2.8 (of 100-400) en deze is heel stabiel, en nog beter, hij kost nog geen 30 Euro Toen ik jaren geleden met mijn 350D begon had ik een Opteka monopod op eBay gekocht voor USD 19 ... niet doen , dat zijn echt vodden, maar die Walimex is verbazend goed voor zijn prijs (heb trouwens ook een Walimex statief, en die is net zo goed als de bekende XPROB055 ... zelfs na een jaar intensief gebruik en kan tot 188cm hoog gaan )

Zoals je weet sta ik regelmatig langs het circuit, en omdat iedereen daar met zo'n monopod staat had ik er ook eentje gekocht ... om in de kast te laten liggen ik vind het absoluut niet handig zo'n eenbeen statiefje voor panning, ik haal véél betere resultaten 'uit de hand' ...

Ik zou je dus ook aanraden om niet direct te veel uit te geven aan een monopod en eerst even nagaan of het 'jouw ding' wel is ... ik had er speciaal nog een balhoofd bijgekocht ook, dus ondertussen bijna 100 Euro in de kast liggen

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            en die is net zo goed als de bekende XPROB055 ...
            'k heb de XDB055, 's geloof ik bijna 't zelfde. Maargoed, zo'n tripod is niet altijd even mobiel. En voor 40eu kan ik denk niet een grote miskoop doen. Wat betrefd die walimex, is max belasting van 5 kg niet aan de krappe kant, want 'k zit er wel aan te denken om over een tijdje m'n camera + lens te updaten, maar dat gaat dan denk ik nog wel.

Comment

Working...
            X