Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

help! geheugenbank

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • help! geheugenbank

    hoi,

    ik ga wat rondtrekken zonder laptop. Is de aankoop van een geheugenbank aan te raden? Of is het verstandiger om gewoon geheugenkaartjes te kopen?

    Kan je zo'n bank rechtstreeks aansluiten op de camera?
    Is zo'n geheugenbank betrouwbaar? En welke zijn de beste? ...

  • #2
    Re: help! geheugenbank

    ik ga voor extra geheugenkaartjes. Of anders je laptop meenemen, of zo een Eeepc aanschaffen (kost een goeie 200€)

    Comment


    • #3
      Re: help! geheugenbank

      Hierover zijn reeds talrijke discussies gevoerd. Zoek maar eens op "imagetank"
      Ik ben zelf gegaan voor verschillende geheugenkaartjes. De prijs van de kaartjes ligt niet meer zo hoog en deze kan je al eens laten vallen. Zo'n imagetank laat je best niet vallen.
      Een imagetank kopieert geheugenkaartjes naar zijn interne schijf, dus je haalt je kaartje uit je toestel ...
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: help! geheugenbank

        Gebruik sinds enkele maanden deze.
        Toestel werkt goed en de capaciteit van de batterij is voldoende.
        Deze leest ook vlot RAW bestanden.
        Voordeel van imagetank tegenover geheugenkaarten je kan de foto's op een gemakkelijke manier beoordelen.
        Is goedkoper dan kaartjes. "1 Euro per GB"
        Hiervoor gebruikte ik Grab n go van conceptronic.
        Deze deed ook zijn werk maar de batterij capaciteit is heel pover (3 kaartjes van 8GB en het is ermee gedaan), en je kan geen foto's beoordelen.
        lucv.be - instagram - facebook

        Comment


        • #5
          Re: help! geheugenbank

          mijn mening...

          ik heb eens een imagetank gebruikt, en bij het thuiskomen uit verlof is er een HW probleem op gekomen tijdens het uitlezen. Ik ben een paar bestanden kwijt gespeeld, maar het scheelde niet veel of al mijn 16 Gigs aan foto's waren weg.

          Ik heb de imagetank terug naar de winkel gedaan (onder garantie, het ding was helemaal onbruikbaar geworden) en me een extra SD kaart(en) gekocht nu. Als daar 1 van stuk gaat, ben ik niet alles kwijt + het is kleiner en je hebt geen extra batterijen nodig (of op te laden).

          Patrick

          Comment


          • #6
            Re: help! geheugenbank

            nog een toestel meer dat je moet opladen en plaats geven in je foto-tas ?

            doe mij maar kaartjes van 16gb (met 1x16gb kom ik doorgans echt wel lang toe, ik heb al m'n andere kaartjes verkocht ondertussen)
            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

            Comment


            • #7
              Re: help! geheugenbank

              Oorspronkelijk geplaatst door Softbox505 Bekijk bericht
              Of is het verstandiger om gewoon geheugenkaartjes te kopen?
              ja.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: help! geheugenbank

                voor die prijs van om en bij 250 € kan je toch beter een notebook overwegen?
                ook enkele giga's capaciteit, kunt ze bekijken, en als nodig is bewerken (en surfen, mailen, ...)
                The future brings my best photo. Time is on my side.
                Canon EOS 7D & Canon Powershot G15 /https://plus.google.com/u/0/+PeterL/

                Comment


                • #9
                  Re: help! geheugenbank

                  Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                  nog een toestel meer dat je moet opladen en plaats geven in je foto-tas ?

                  doe mij maar kaartjes van 16gb (met 1x16gb kom ik doorgans echt wel lang toe, ik heb al m'n andere kaartjes verkocht ondertussen)
                  Op 16Gb krijg ik ongeveer 636 foto's op.
                  Lijkt me wat weinig om de vakantie door te komen of om een sport evenement op te nemen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  ja.
                  grt,bouk.
                  Verstandiger misschien, duurder in ieder geval.
                  Als je ze na een reportage op je laptop of pc zet is dit even fragile als een imagetank.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Peterl Bekijk bericht
                  voor die prijs van om en bij 250 € kan je toch beter een notebook overwegen?
                  ook enkele giga's capaciteit, kunt ze bekijken, en als nodig is bewerken (en surfen, mailen, ...)
                  Deze starten wel niet zo vlug op en hebben ook geen CF poort.
                  Foto's bewerken op een notebook, ik denk dat je dan veel geduld moet hebben.
                  lucv.be - instagram - facebook

                  Comment


                  • #10
                    Re: help! geheugenbank

                    Alvast bedankt voor de reacties.
                    Het ziet er naar uit dat het de oplossing 'kaartjes' gaat worden.

                    Ik zie mezelf al staan vloeken met een vastgelopen imagetank. Dat zou dan wel een leuke foto opleveren.

                    Comment


                    • #11
                      Re: help! geheugenbank

                      Oorspronkelijk geplaatst door mypicture Bekijk bericht
                      Op 16Gb krijg ik ongeveer 636 foto's op.
                      Lijkt me wat weinig om de vakantie door te komen of om een sport evenement op te nemen.
                      26Mb per foto ? Je telt er behoorlijk naast denk ik.

                      Je krijgt er maar liefst 1000 foto's op, en dikwijls meer (onderwerp afhankelijk).
                      Mijn foto's
                      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                      Comment


                      • #12
                        Re: help! geheugenbank

                        Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                        26Mb per foto ? Je telt er behoorlijk naast denk ik.

                        Je krijgt er maar liefst 1000 foto's op, en dikwijls meer (onderwerp afhankelijk).
                        Fuji S5 in Raw.
                        lucv.be - instagram - facebook

                        Comment


                        • #13
                          Re: help! geheugenbank

                          Gewoon een netbook plus nog een externe hd. Je bestanden staan ineens veilig en je hebt een backup. Het zal de duurste en vooral de zwaarste methode zijn, maar ik wil geen foto's kwijtraken omdat er weer eens iets faalt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: help! geheugenbank

                            Mag ik er nog aan toe voegen dat je al ! je nieuwe kaartjes eerst test (volledig volzetten) eer je op reis vertrekt.
                            Een duikbuddy enkele jaren geleden had (toen) een 2 gig kaartje gekocht om onderwater foto's te maken... uiteindelijk was er maar 400Mb bruikbaar ...
                            Dan sta je daar mooi in Egypte te vloeken.
                            Pentax IST DL 50-200 std. tamron 18-200 1:3,5-6.3 macro
                            Canon 30D 18-55 IS 35-105 70-300

                            Comment


                            • #15
                              Re: help! geheugenbank

                              Zowel imagetank als reserve geheugenkaartjes hebben beiden hun voor- en nadelen. Ik heb een imagetank van Vosonic (nog geen problemen mee gehad na 4 jaar) en een batterij aan geheugenkaartjes. Mijn oude kaartjes verkopen (zoals iemand hierboven zei) doe ik zeker niet.
                              Van een 'geblokkeerd' geheugenkaartje kan ik ook meepraten, en dan ben je blij dat je die oudere kaartjes ook nog bijhebt.
                              Wie ervan uitgaat dat hij zijn imagetank kan vallen moet ook een reserve camera meenemen, en reserve objectieven, en reserve ... enz., want die kunnen ook vallen en/of stukgaan onderweg.
                              Als backup voor mijn backup (Vosonic) zal ik waarschijnlijk binnenkort een netbook kopen. Ik weet alleen nog niet welke, ze hebben alleszins een meerwaarde tegenover een imagetank.
                              Groeten, Hans
                              http://hanstravelnotes.blogspot.com/
                              Canon EOS 60D + 17-85mm IS + 70-300mm IS + Canon Powershot S90

                              Comment

                              Working...
                              X