Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Genheugenkaartprobleem?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Genheugenkaartprobleem?

De dochter heeft op haar geheugenkaart een 10 tal foto's bijna allemaal na elkaar waarvan we de raw-versie wel in kleine versie kunnen zien in Capture nx en in photoshop, maar als ik hem open kan dit niet in CS4 maar wel in Capture nx.
    Maar zoals je ziet zijn ze niet te gebruiken.
    Zou dit aan het toestel liggen, of aan de kaart.
    Toestel is nog een D70.
    Exif-gegevens kan ik ook nog uitlezen.

Marc
    Last edited by Tep; 1 november 2009, 22:13. Reden: typefout
    Nikon

Re: Genheugenkaartprobleem?

Ik vrees dat het aan uw toestel ligt.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Ik denk dat het de geheugenkaart een probleem heeft.Met een andere kaart geen probleem meer. Was nochtans een Scandisk 8gb.
      Ofwel is deze toch te groot voor de D70.
      Ik zal ze eens moeten testen op mijn D300.

Marc
      Nikon

Comment

edit: compleet de (technische) mist in gegaan
        Last edited by Stijn.V; 1 november 2009, 21:03.
        about.me/stijnv

Comment

Ik dacht dat de D70 met CF werkte.
          En even googlen leert dat er jaren geleden al mensen zich afvroegen of het werkte.
          En ze kregen allemaal reacties van gebruikers dat het kan.

Ik stel voor om die CF kaart eens te formateren in de camera. Dan kan je trouwen in de cam zien hoeveel plaats er op die kaart is. Moest je D70 aangeven dat er minder dan 8Gb vrij is, dan moet je de firmware upgraden van je cam.
          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
            Ik dacht dat de D70 met CF werkte.
            En even googlen leert dat er jaren geleden al mensen zich afvroegen of het werkte.
            En ze kregen allemaal reacties van gebruikers dat het kan.

Ik stel voor om die CF kaart eens te formateren in de camera. Dan kan je trouwen in de cam zien hoeveel plaats er op die kaart is. Moest je D70 aangeven dat er minder dan 8Gb vrij is, dan moet je de firmware upgraden van je cam.
            Ik heb ze wel al eens geformateerd op de pc en daar vond ik niks fout. Ook geformateerd in de camera maar niet op gelet op de capaciteit van de kaart.
            Ik zal dat morgen eens testen.
            Maar denk dat we eens van kaart gaan wisselen en dan weet ik zeker of het aan de kaart ligt of aan de camera.
            Alvast bedankt voor de tips.

Marc
            Nikon

Comment

als u de RAW foto met capture NX kan openen dan twijfel ik er aan dat de CF kaart defect zou zijn.
              Mijn vermoeden is dat CS4 niet de goeie plugin heeft om het D70 NEF bestand te openen
              Met upgraden van de D70 zou ik heel voorzichtig zijn, volg heel goed de procedure, als de upgrade mislukt is uw camera naar de filistijnen
              Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Opgelet: de kaart moet in je F70 geformateerd worden. Als je ze in de D300 fotmateert kan je problemen krijgen als je de kaart in je D70 gebruikt en omgekeert natuurlijk ook. Dus als je de kaart van toetsel wisselt: telkens terug formateren om problemen te vermlijden.

Probeer eens wat de kaart doet in JPEG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                  Opgelet: de kaart moet in je F70 geformateerd worden. Als je ze in de D300 fotmateert kan je problemen krijgen als je de kaart in je D70 gebruikt en omgekeert natuurlijk ook. Dus als je de kaart van toetsel wisselt: telkens terug
                  Bij overgang naar een andere camera of bij het gebruik van 2 camera's heb ik nog nooit last gehad met de hierboven geschreven problemen en toch wissel ik regelmatig van kaart en krijg dan het volgende resultaat:
                  geformatteerd in een D700 foto's gemaakt en kaart naar D2h

map: DCIM met hierin 2 mappen 102ND700 en 110NDD2H met hierin de respectievelijke foto's. Beide camera houden ook nog netjes de stand bij,

Kortom ik geloof de stelling van formatteren in de gebruikte camera niet zo erg.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                  X