Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Wie heeft er ervaring met een ringflitser en dan met name voor macrofotografie.
Ik heb nu een sb 800 en daar zitten ook opties op om niet te fel te schieten.
Die ringflash adapter vind ik ook wel interessant maar ik vraag me af of deze zowel voor portret als voor macro geschikt is. Zijn dit normaal gezien geen twee compleet verschillende soorten? Iemand ervaring mee?
Heb iig al wel gelezen dat de ray flash een prima vervanger voor de "dure
Ringflitsers.
Groot nadeel vind ik dat ie zo groot is zodat ie voor de af censor zit.
Heb iig al wel gelezen dat de ray flash een prima vervanger voor de "dure
Ringflitsers.
Groot nadeel vind ik dat ie zo groot is zodat ie voor de af censor zit.
Wie heeft er ervaring met een ringflitser en dan met name voor macrofotografie.
Ik heb nu een sb 800 en daar zitten ook opties op om niet te fel te schieten.
Ik heb de R1C1 kit van Nikon.
Dit is eigenlijk geen echte ringflitser.
Het is een duur setje, maar het is dan ook multifunctioneel inzetbaar.
Als je even de tijd hebt genomen om naar het filmpje te kijken dan moet je zijn opgevallen dat de flitsers altijd heel dicht bij het onderwerp staan.
Welnu dit is gedaan om hard licht te voorkomen.
Hoe verder je flitser van het onderwerp verwijderd is hoe harder het licht zal zijn.
Ik zou zeggen begin eerst eens te flitsen met de SB800 van de camera, gebruik wat kleine piepschuim plaatjes als reflectie.
Kijk ook eens bij YouTube naar wat filmpjes over macro+Flash.
Google ook eens, er zijn genoeg goedkope ideeën te vinden m.b.t. flitsen bij macro.
mvg
Antoine
Last edited by antoine200; 27 oktober 2009, 10:12.
Comment