Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lowepro Topload AW of Lowepro Toploader Pro 75AW

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lowepro Topload AW of Lowepro Toploader Pro 75AW

Dag. Iemand soms ervaring met een van beide topload-tassen?
    Zelf zou ik 1 van beide misschien willen aanschaffen,omdat ik dikwils op pad ga, enkel en alleen met mijn DSLR+100-400 en dan moet ik die zomaar op de achterbank gaan leggen en ik denk dat die lens wel wat meer eer verdient...
    ik mag er niet aan denken moest ik eens een "coup de frein" moeten geven

De toploader 75AW is beduidend duurder dan de Topload zoom AW, maar waarom..
    Ik denk (en dan wordt het gevaarlijk ) ook dat de Toploader 75 AW misschien iets ruimer is zodat ik misschien ook mijn 17-40 zou kunnen meenemen terzelfdertijd?
    Enfin, alle info is meer dan welkom
    Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

Re: Lowepro Topload AW of Lowepro Toploader Pro 75AW

Ik vrees dat je een dslr met 100-400 niet in een toploader AW zal krijgen, die is gewoon te klein. De 75 versie zal volgens mij geen enkel probleem zijn, maar ik heb ze toch terug gebracht omdat de tas nogal 'lomp' is, te breed om aan een belt te hangen.

Ik heb daarna de ThinkTank Digital Holsters gekocht (een 40 en een 50 model), en in de DH50 kan perfect een 40D met grip + 100-400 in (zonnekap omgekeerd hé) terwijl de DH40 mijn 40D+grip+24-105 mooi droog houdt

Ik heb nog altijd de Toploader AW liggen trouwens, (die 75 kon ik gelukkig nog ruilen) dus wil vanavond wel even proberen wat er nog in kan, maar ik dacht dat zelfs de 40D+grip+17-55 er al niet meer in past, zal eens proberen met mijn oude 350D met de 100-400, ik denk dat die combi ongeveer even groot is als jouw 400D met 100-400.

Trouwens NOOIT je tas op de achterbank leggen, als je dan 'alles dichtgooit' vliegt ie toch de grond op, bij mij ligt de tas (of alu koffer, naargelang de opdracht) altijd in de koffer met een net overgespannen (ik heb van die ogen in de koffer om een net aan vast te maken) ... werkt perfect !

Mark
    Last edited by LamboCars; 22 oktober 2009, 12:53.
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Hallo Mark,

dank voor uw reactie,hoor. Ik heb inmiddels ook uw vorige uitleg aandachtig gelezen van 5okt2008 ; zeer interessant.
      ik bekeek inmiddels eens de ID's (internal dimensions?) van de Think Tank 50 en volgens mij ZOU mijn 400D met (ingeschoven natuurlijk)100-400, maar MET opgezette lens-hood daar toch NET inkunnen? Als ik het geheel hier monteer kom ik aan +/- 35 cm en de ID van de 50HD zijn 36.2 cm ?
      Zou moeten lukken?
      Misschien kunt u dit eens uitproberen mocht u zo vriendelijk willen zijn?
      Het was nl. mijn bedoeling - en ik dacht dat dit met de Lowepro Toploader 75AW wel ging- om op stap te gaan en met lenskap erop, snel mijn toestel+lens+lenskap uit de toploader te halen , zodat ik snel kon shooten?'t Is maar dat je voor dieren meestal niet teveel tijd hebt,begrijpt u?
      (maar ik ben al content als ik daar dat geheel kan in opbergen). Nu loop ik altijd met het ensemble rond mijn nek als ik ga shooten (ook wel aan een Optech Pro Loop Strap).
      greetz,

Stocky

Comment

Hello,

heb net even de 100-400 op mijn 350D gezet (is even groot als een 400D denk ik ?) en dan in de Think Tank Digital Holster 50 gestoken ... als je de zonnekap in de juiste richting wil opzetten moet je wel de extensie openzetten op de DH50, anders past ie niet.

Met de extension open krijg je de camera met lens en zonnekap er zonder problemen in, er is nog ruim plaats voor de OpTech strap bovenop de flap die het display beschermt

Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Als dat geen goed nieuws is!

Hartelijk dank voor de gedane moeite , Mark!

Comment

hier kun je vinden wat ander in hun tas krijgen gepropt
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

Comment

Working...
            X