Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk papier voor Epson R800

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk papier voor Epson R800

overmorgen zal ik in het bezit zijn van een Epson R800 fotoprinter om zelf meer foto's af te drukken (het komt er nooit van om ze te laten afdrukken ).

Nu vroeg ik me af welk papier een goede prijs/kwaliteit heeft om op af te drukken...

Alvast bedankt voor jullie meningen!
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Re: Welk papier voor Epson R800

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
    overmorgen zal ik in het bezit zijn van een Epson R800 fotoprinter om zelf meer foto's af te drukken (het komt er nooit van om ze te laten afdrukken ).

Nu vroeg ik me af welk papier een goede prijs/kwaliteit heeft om op af te drukken...

Alvast bedankt voor jullie meningen!

Ilford Gallerie Smooth Pearl is niet slecht.

Comment

Epson papier is heel erg goed ( het juiste type zou ik moeten nakijken ), en ik gebruik heel veel Illford Smooth pearl en Smooth Glossy paper , voor Z/W ook al eens Illford Gold Fibre Silk
      Wat minstens even belangrijk zal zijn is een correcte workflow met bijbehorende schermcalibratie en printerprofielen voor deze soorten papier
      Last edited by RDB; 13 oktober 2009, 11:42.
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Inderdaad. Beste resultaten met Ilford Galerie smooth pearl en Epson Glossy en semigloss met de respectievelijke profielen van de papierfabrikant of je laat er zelf maken.
        Ben eigenlijk te laat erachter gekomen dat het papier van de Aldi eigenlijk op geen bal trekt (had 6 pakken gekocht)... zelfs met gemeten printprofiel komen de prints er nog te rood uit.
        Ook krijg je van die rare spiegelingen. Met Epson en Ilford papier niets dan goede resultaten.
        Check www.inktwereld.nl of www.grobet.be voor goedkope originele inkt en fotopapier.

Hans
        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Voor zwart/wit afdrukken gebruik ik Innova Fibaprint (f-type gloss) in combinatie met quad tone rip. Dit geeft perfecte zwart/wit afdrukken
          Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Nog een aanrader voor Z/W afdrukken is het papier van Hahnemühle Photorag Bright White.

Hans

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
              Check www.inktwereld.nl of www.grobet.be voor goedkope originele inkt en fotopapier.
              amai nog niet!!! Bedankt voor de links Hans! Groot verschil met de prijzen die ik tot nu toe gevonden heb
              Nieuwe site

Comment

amai nog niet!!! Bedankt voor de links Hans! Groot verschil met de prijzen die ik tot nu toe gevonden heb
                Verzendkosten bij inktwereld zijn maar 3,45 euro voor België en ze verzenden razendsnel. Goeie boel dus.

Comment

Verzendkosten bij inktwereld zijn maar 3,45 euro voor België en ze verzenden razendsnel. Goeie boel dus.
                  als ge 6 artikels besteld zijn er zelfs geen verzendkosten Ook niet voor Belgie
                  Vermits die R800 8 inktpatronen heeft, is da geen probleem
                  en dan nog wat papier erbij want dat is ook zeer goedkoop daar
                  Nieuwe site

Comment

als ge 6 artikels besteld zijn er zelfs geen verzendkosten Ook niet voor Belgie
                    Vermits die R800 8 inktpatronen heeft, is da geen probleem
                    en dan nog wat papier erbij want dat is ook zeer goedkoop daar
                    Ja maar het inkt voordeelpack is maar 1 artikel ...

Comment

Ja maar het inkt voordeelpack is maar 1 artikel ...
                      heb hen daarover gemaild Want in dat geval heb je maar 1 € voordeel als je alleen de kit besteld... nu ja, het is dan wel 1 € uiteraard papier ga ik nog niet meteen bestellen vermits er toch nog papier bij de printer zit he...
                      Nieuwe site

Comment

mening toch even herzien... verschil is 20 € en dat is al wel de moeite natuurlijk...
                        Nieuwe site

Comment

Working...
                        X