Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Ik ben ook op zoek naar een flits voor mijn D90. Natuurlijk ben ik aangetrokken door de schitterende SB900. Slechts één ding houdt me tegen : het volume en het gewicht van dit "maschien". Nu is er sprake van een mogelijke opvolger voor de Sb600 ("Googel" even met de vermelding "Nikon SB 700"). Dus wacht ik nog even...
Ik heb dus een Sb900 gekocht en je hebt wel gelijk, het is een ferm ding!!! Het is even wennen om mijn "volledig" toestel goed in de hand te houden. Maar de kwaliteit is natuurlijk ook erg belangrijp van je foto's hé! en zoals je hier ondertussen wel al 1000x zal gelezen hebben, de SB900 is super goed!
als je niet houdt van te hard geflitste foto's, moet je ook de ISO hoger instellen
bvb op 800, dan komt er ook meer ambient licht in de foto
en stel de flitsEV in op -0.7 bvb
geeft al zachtere foto's op die manier zelfs bij interne flits
met een SB800 + diffuser dome en of bouncen nog beter
Woooow, automatische detectie van welke ge erop zet..
Pasop, vind de sb900 ook geweldig hoor, maar van zo'n dingen geraak ik gewoon gefrustreerd. Overlaatst van een kerk met tl licht direct in de limo met spotjes en daarna direct in een feestzaal met gloeilampen.. En dan moet ge snel da kapke eraf halen, da fragiel plastiekske vervangen en erop letten dat die contactpuntjes mooi kloppen want anders kan u flits het niet automatisch detecteren en dan da kapke er terug opzetten...En da allemaal 2 keer want ge hebt op een trouw uiteraard twee bodys en twee flitsers... En dan kunt ge uw bouncekaart zelfs ni meer gebruiken want da tupperware gedoe blokkeert da.
Geef mij dan maar gewoon een dikke oranje filter met velcro op de flits en velcro op de filter. Veel gemakkelijker.
Gisteren de SB900 aangekocht voor op mijn nieuw aangekochte D700.
Wat een super ding! Heb de SB600 gehad, maar daarmee had je het onderwerp al gauw platgeflitst, de SB900 heeft daar op 't eerste zicht veel minder moeite mee.
ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it
Comment