Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(carbon) statief reinigen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• (carbon) statief reinigen

Situatie :

Velbon Sherpa Pro CF-730 (jawadde wat ne naam) mee op vakantie genomen. Geshoot op het strand en -uiteraard- ook met de poten in het zeewater

Gevolg :

Zand in de poten en tussen de snelkoppelingen

Actie :

Statiefje helemaal uit mekaar halen en reinigen

Vragen :

Welk product gebruiken om de carbon-poten netjes proper te krijgen ?
    Welk product gebruiken om (de schroefdraad op) de poten in te vetten/smeren ?

Extra :

Alle tips en trucs ivm het reinigen/smeren van statieven zijn meer dan welkom

Greetz en alvast bedankt,
    TravelToy
    www.christian-bailleul.be | Blog

Re: (carbon) statief reinigen

Hieronder gaat het over een Gitzo, maar misschien bevat de procedure wel nuttige tips...

Most comprehensive online resource for nature photographers featuring photo sharing galleries, forums, adventure photography workshops, gear store, articles, and more.

--
    Denis

Comment

Je zou hier kunnen kijken (gaat weliswaar over Gitzo, lijkt me ook toepasselijk op Velbon)
      Most comprehensive online resource for nature photographers featuring photo sharing galleries, forums, adventure photography workshops, gear store, articles, and more.

Groet Hans.

Edit: Denis was me voor

Comment

reinigen carbon en allerhande metalen onderdelen: brake cleaner (remmenreiniger)
        gebruiken we zeer regelmatig in mijn andere hobby, modelraceautokes.

voor rubbertjes een soort siliconevet en voor schroefdraad ook wat huistuin en keukenvet.
        Teflonvet bij voorkeur omdat het een afstotende werking heeft.

zoals in de link hier eerder al aangegeven is een tandenborstel ideaal om te schrobben, samen met wat remmenreiniger op een oude doek.

Comment

Gewoon alles reinigen met een zeepsopje, daarna schroefdraad en dichtingen smeren met wat teflonvet.

Comment

@ allen: bedankt voor de reacties ... nu kan ik dus op zoek naar teflonvet

Greetz,
            TravelToy
            www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Working...
            X