Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pocketwizard en sb600

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• pocketwizard en sb600

Hallo,

ik schafte net pocketwizards aan, en wil die gebruiken met studioflitsen en staafflitsen. Nergens een probleem mee, behalve met mijn Nikon sb600. De pocketwizard is aangesloten op de flits via een kabeltje aan een flitsschoentje maar er gebeurd niets. Met de SB900 die rechtstreeks aangesloten is (zonder flitsschoen) is er geen probleem.
    Kan iemand me vertellen wat ik verkeerd doe

Re: pocketwizard en sb600

Werkt de SB900 in de flitsschoen?

Groet Hans

Comment

euh; ik krijg de b900 niet op de flitsschoen, blijkbaar is dat niet hetzelfde formaat als bij de 600...

Comment

Vreemd. Flitsschoenen horen dezelfde maat te hebben, tenzij hij beschadigd is.
        Trek het kabeltje uit de PW. Kun je nu de SB600 in de flitsschoen af laten gaan door de contacten te verbinden met bv. een stukje metaal als een paperclip?

Groet Hans

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tourist Bekijk bericht
          euh; ik krijg de b900 niet op de flitsschoen, blijkbaar is dat niet hetzelfde formaat als bij de 600...
          Ik heb nog nooit van 2 soorten Nikon camera's gehoord, dus met verschillende flitsschoenen......
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

in dit topic spreken ze van een soortgelijk probleem, blijkbaar is het flitsvoetje van de sb-900 net iets dikker.

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

Waarschijnlijk zit de sb-600 net iets te los in het flitsvoetje, waardoor er geen contact is.

Comment

Je SB900 heeft een vergrendelingsknop, zodat hij niet spontaan uit een flitsschoen valt. De vergrendeling is een uitstekend pennetje aan de voorzijde van de flitservoet. Staat deze vrij?

Groet Hans

Comment

de flitsvoetjes zijn blijkbaar iets anders van formaat zodat het flitsschoentje niet past op de sb900. Daar zit echter het probleem niet... Het flitsschoentje (ik probeerde al met 2 verschillende) past goed en zit niet los op de sb600. Wanneer ik de PW rechtstreeks verbind (zonder flitsschoentje) gebeurd er ook niets.

Comment

heb je geen pc-kabel, om enig defect aan het flitsschoentje uit te sluiten? (op voorwaarde dat je cam een pc-aansluiting heeft)

Comment

ik weet niet wat je bedoeld met pc kabel, maar ik probeerde het al met 2 verschillende flitsschoentjes...

Comment

Kun je de SB600 laten flitsen door op het flitservoetje het middencontact tegen massa te sluiten? (paperclip of zoiets?)

Groet Hans.

Comment

pc-kabel

Comment

Voor wat het waard is: het feit dat de SB900 niet in alle flitsschoentjes past is een gekend probleem. Het voetje van de SB900 is inderdaad net iets dikker dan andere flitsers. Voor sommige flisschoentjes geeft dat inderdaad een probleem...
                          www.135mm.be
                          @135mm_leuven
                          info@135mm.be

Comment

Working...
                          X