Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Statief

    Op dit moment werk ik nog met een Canon 400D. In de toekomst hoop ik te gaan werken met de Canon 500D of 50D. Ik heb net de canon ef 70-200 f/2.8L Is ISM lens gekocht.

    Ik ben nu op zoek naar een monopod om daarbij te gebruiken. Kunnen jullie mij helpen aan enkele (betaalbare) tips?

    Verder ben ik toe aan een nieuwe tripod. Waar let ik op? Wat zijn de goede merken? Wat is belangrijk?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Statief

    prijsklasse????

    zeker es lezen
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Statief

      Sorry, maar waarom heb je dan een zeer lichtsterke lens met beeldstabilisatie gekocht ?

      Een monopod daar kan ik nog inkomen, anders worden je armen te snel moe

      Comment


      • #4
        Re: Statief

        De monopod is idd voor de lichtsterke lens ...

        De Tripod heeft andere doeleinden!

        Comment


        • #5
          Re: Statief

          Oorspronkelijk geplaatst door Bibib Bekijk bericht
          De monopod is idd voor de lichtsterke lens ...

          De Tripod heeft andere doeleinden!
          Al bij al vind ik een statief maar een hinderlijk ding, maar helemaal zonder ?

          Ik heb (voor de paar keer per jaar dat ik dat gebruik voor m'n 100-400) een cheapo monopod van Hama waarbij de bevestigingsplaat met een klein kogeltje als balhoofd fungeert
          Een echt balhoofd, zelfs een klein weegt teveel, en om dezelfde op een tripod te gebruiken is die dan weer te licht

          Ik ben voor draagbaar, daarom vond ik de suggesties van deze man nog niet zo slecht:



          Ik heb een tweedehands Manfrotto 190 met een 486 RC2 balhoofdje, dat kan evt mee op de rugzak, en desnoods zaag ik er inderdaad de poten vanaf
          Voor korte lenzen kan je de poten helemaal uittrekken, maar voor een tele niet en moet je op je knieeën, op die manier blijft het doenbaar met een lichte 400mm zonder veel wind (en hand op de lens, maar dat doen de dikke mannen ook - enfin, ik bedoel de mannen met dikke lenzen)
          Pas toch op dat je lens niet naar beneden dondert als je de schroef losmaakt
          Last edited by palombian; 3 oktober 2009, 17:37. Reden: ik bedoel de mannen met dikke lenzen

          Comment


          • #6
            Re: Statief

            Oorspronkelijk geplaatst door Bibib Bekijk bericht
            Kunnen jullie mij helpen aan enkele (betaalbare) tips?
            Ja hoor, die kosten €5...............
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Statief

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Ja hoor, die kosten €5...............
              Bedoel je daarmee dat een statief duur moet zijn ?

              Comment


              • #8
                Re: Statief

                Nee, dat een tip je 5 euro kost
                Groeten Remco.

                Comment

                Working...
                X