Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijgrip Nikon MB-D10

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Batterijgrip Nikon MB-D10

Beste forumgenoten ik zit met een vraagje.
    Als je een Nikon MB-D10 onder je D700 schroeft hoe zit dat dan eigenlijk met batterijen?
    Ik weet wel wat er allemaal in kan, maar vroeg me af wat er niet in moet.
    Stel je hebt een D700 kan je daar de MB-D10 onder schroeven zonder batterijen er in bv om wel een betere grip te hebben en gebruik te kunnen maken van de extra knoppen van de grip maar zonder dat je behoefte hebt aan extra accu capaciteit.
    Ik vind het eigenlijk nogal zot van extra batterijen te kopen die ik niet gebruik en steeds moet opladen.
    Ik zou ook de aa adopter er bij nemen voor als ik wel extra accu capaciteit nodig heb.
    Kan je ook de Nikon MB-D10 gebruiken met bv een of twee accu's zonder dat in de body een batterij zit?
    rare vragen misschien maar ik zou de Nikon MB-D10 grip ook willen kopen omdat die met de tijd misschien niet meer leverbaar zal zijn en je hem dan wel nodig zou hebben.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Re: Batterijgrip Nikon MB-D10

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
    Stel je hebt een D700 kan je daar de MB-D10 onder schroeven zonder batterijen er in bv om wel een betere grip te hebben en gebruik te kunnen maken van de extra knoppen van de grip maar zonder dat je behoefte hebt aan extra accu capaciteit.
    denk dat je zowiezo als je een camera hebt... 2 sets batterijen nodig hebt...
    dus da's simpel... ééntje in de body en ééntje in de MB-D10

en 't zijn dezelfde batterijen...

ik zie geen probleem...

met slechts 1 set batterijen kom je vroeg of laat met een dood toestel te staan terwijl je het net nodig hebt...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik heb nooit een accu in de body en alleen een en el4 in de grip en vroeger alleen een en el3e.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ha nu dacht ik dat in de grip zelf ook twee batterijen zaten, maar dat blijkt er dan maar een te zijn.
        Voor AA batterijen zit er dat standaard al bij of moet je dat extra kopen?
        Waarschijnlijk toch het beste van nog een batterij bij te kopen want zoals jullie al zeggen zal ik met een batterij vroeg of laat in de problemen komen en das nu ook de kost niet.

Comment

Ha nu dacht ik dat in de grip zelf ook twee batterijen zaten, maar dat blijkt er dan maar een te zijn.
          Waarschijnlijk toch het beste van nog een batterij bij te kopen want zoals jullie al zeggen zal ik met een batterij vroeg of laat in de problemen komen en das nu ook de kost niet.
          De AA-batterijen moet je extra bijkopen.

Comment

Dat heb ik ondertussen ook gevonden, das een apparte adopter.
            Spijtig dat er geen twee batterijen in de grip zelf gaan, nu moet je altijd de grip er af halen om aan de batterij in je toestel te kunnen.
            Kan je ook kiezen welke eerst gebruikt word of gaan ze tegelijk leeg.
            Over de grip zelf is niet zoveel te vinden aan informatie.

Comment

Je moet nooit de grip eraf halen als je er voor kiest dat eerst de MB-D10 accu gebruikt wordt. Alleen die keer dat je beide accu's leegmaakt. Daarom kies ik ervoor geen accu in de camera en alleen die in de MB-D10 te wisselen, maakt het geheel nog iets lichter ook.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Bedankt alle voor uw antwoorden, nu is het me toch al wat duidelijker.

Comment

Die AA-houder zit erbij maar je kan er geen kl.... me aanvangen.
                  Met 8 GP2700 batterijen erin kan je slechts enkele foto's maken. Dit is echt voor noodgevallen. Beter een reserve batterij kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                    Met 8 GP2700 batterijen erin kan je slechts enkele foto's maken. Dit is echt voor noodgevallen. Beter een reserve batterij kopen.

Dit begrijp ik niet, ik kan met 8 GP2700 toch zeker 300 foto,s maken en dan is de snelheid ook nog beter, 8 tot 9 beelden P/Sec

Groetjes NoName
                    D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                    www.langenacker.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                      ???? Ik heb altijd een batterij in body en de 2700 AA's in de grip en doe er toch vlotjes 700 foto's mee zonder dat batterijen gewisseld hoeven worden. Meer dan 700 heb ik voorlopig met men D700 nog niet genomen op 1 shoot.
                      Ik gebruik wel AA batterijen om men fps omhoog te krijgen.

Comment

Der is ook nogal wat prijsverschil in, op diverse NL sites vind ik ze aan €139 bij konijn €162 en bij Studio 73 aan €269 voor de zelfde grip.
                        Ook de batterijen schelen de goedkoopste tegen de duurste €30
                        Das toch al een heel verschil he.

Comment

Gisteren 6 october zag ik op de site van kamera express staan vandaag voor 17 uur besteld morgen in huis dus ik dacht ik bestel er daar een en die heb ik dan morgen.
                          Das dan fout gedacht hoor, ik bestel er een en dan kom je tot de conclusie dat je als Belg niet zomaar kan betalen en dat je het bedrag moet storten en eens het geld op hun rekening staat duurt het 2 tot 4 dagen voor je hem in huis hebt.
                          Dus de bestelling was geplaatst en dan kom je er achter dat je hem niet morgen in huis hebt.
                          Dan heb ik maar een bericht gestuurd of ik het bestelde af kon komen halen waarop ik als antwoord kreeg geen probleem.
                          Ik deze namiddag dus naar Capelle aan den Ijssel om de grip af te halen bleek deze niet gereserveerd te zijn al dacht ik dat met mijn e-mail nou juist gedaan te hebben.
                          Na wat weg en weer geloop van de verkoper kon ik er wel een mee nemen maar voortaan moest ik hem toch eerst telefonisch reserveren.
                          De grip zelf is een handig ding alleen een paar minpuntjes zoals de bevestigingsknop van de grip waar je spleten hebt en dus los door de grip kan kijken, dat had ik liever niet gezien en het valt ook wel op want zelfs mijn vrouw maakte er een opmerking over.
                          Ook valt het toestel nu voorover in mijn fototas en zal ik iets moeten voorzien ter ondersteuning van het objectief, wie heeft tips.
                          Met dat internet bestellen is het toch ook altijd wel wat hoor een maand of drie geleden bestel ik twee Dell laptops word mijn betaling geweigerd dus bel ik s'anderdaags naar de bank om opheldering te vragen, blijkt Dell niet bij te vertrouwen leveranciers te staan en is daarom om mijn veiligheid de betaling niet door gegaan.
                          De bank heeft dan het geld bij Dell gestort en kon de bestelling doorgaan na de nodige telefoons.
                          Andere keer moet ik dan weer beschikken over een digitale handtekening, werken ze niet met Fortis of met mijn kaart het is altijd wel iets en zeker als je iets in NL besteld.
                          Last edited by Sus; 7 oktober 2009, 23:14.

Comment

xxxxx
                            Last edited by Sus; 10 oktober 2009, 17:19. Reden: mag weg

Comment

Working...
                            X